Page 3 of 3

Re: Oldtimer Grand Prix OGP Nurburgring 2014

Posted: Wed Oct 01, 2014 11:42 am
by Jeroen
Reactie van Veillard (vertaald):
Klopt, de auto is dan ook geen originele Motorsport carrosserie van BMW, maar een normaal chassis dat zoveel mogelijk is omgebouwd om overeen te komen met de originele versies.

De originele exemplaren hebben chassisnummers E21-R1-01 t/m E21-R1-27, bijv Franz Ostermaier heeft E21-R1-13.
Dat verklaart het bakwerk nog niet, eens kijken of we daar nog info over krijgen...

Re: Oldtimer Grand Prix OGP Nurburgring 2014

Posted: Wed Oct 01, 2014 9:05 pm
by uwbuurman
Eens, ik denk eerlijk gezegd dat de Cas is gebruikt en dat de originele auto op, aan en om de Cas verder leeft met een type 2 Cas. Dat daarom de nummers zijn omgeruild.dus dat er ergens een omgekatte type 2 is en dat het gat in het spatbord van deze is opgevuld met het vrijkomende nummer. Anders kan ik het niet verklaren...

Re: Oldtimer Grand Prix OGP Nurburgring 2014

Posted: Wed Oct 01, 2014 9:10 pm
by Jeroen
Dat is ook zo'n beetje mijn idee. Net zoals met minimaal 50% van alle auto's met een race- of rallyhistorie. Ik ken wel een paar legendarische auto's waarvan alleen het typeplaatje nog origineel is.

Re: Oldtimer Grand Prix OGP Nurburgring 2014

Posted: Thu Mar 05, 2015 1:18 pm
by Jeroen
Zoals eerder gemeld ga ik de verslagen van buitenlandse evenementen zoveel mogelijk proberen in het Engelse gedeelte te plaatsen, het zijn toch voornamelijk foto's. In dit geval onder andere véél E21 Groep 5 foto's! Heb gisteravond eindelijk kans gezien een mooie selectie te maken van de BMW foto's van de OGP 2014 en die zijn nu HIER op ons Engelse forum te bekijken.