Mike's Alpen Tour 2015
- Peter V.
- E21 VIP 
- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Hele mooie beelden. Ik krijg gelijk weer zin.
			
			
									
							
							Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
			
						.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Hoi Michel,
Mooi verslag van een mooie reis, mooie foto's ook.
1) volgens mij zijn jullie vooral voor het relaxte rijden en genieten gegaan. Lijkt mij best een interessante combi om en iets van de streek mee te krijgen en leuk te kunnen rijden zonder de grens op te zoeken.
2) De Kaiserjager strasse ken ik zelf nog niet persoonlijk, maar al wel het nodige over gelezen in boeken over WW I. Niet veel wegen uit die tijd zijn nog steeds toegankelijk, dus dat deze dat nog wel is is op zich bijzonder te noemen.
3) De rem-ervaringen met de 02 is een goede waarschuwing voor ons allemaal om voor dergelijke inspannende trips tenminste de remolie te verversen, bij voorkeur met een hoog droog kookpunt zoals Castrol SRF.
Mvrgr,
Raymond
			
			
									
							
							Mooi verslag van een mooie reis, mooie foto's ook.
1) volgens mij zijn jullie vooral voor het relaxte rijden en genieten gegaan. Lijkt mij best een interessante combi om en iets van de streek mee te krijgen en leuk te kunnen rijden zonder de grens op te zoeken.
2) De Kaiserjager strasse ken ik zelf nog niet persoonlijk, maar al wel het nodige over gelezen in boeken over WW I. Niet veel wegen uit die tijd zijn nog steeds toegankelijk, dus dat deze dat nog wel is is op zich bijzonder te noemen.
3) De rem-ervaringen met de 02 is een goede waarschuwing voor ons allemaal om voor dergelijke inspannende trips tenminste de remolie te verversen, bij voorkeur met een hoog droog kookpunt zoals Castrol SRF.
Mvrgr,
Raymond
Carpe Diem, Raymond
			
						- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
 '81 320 Baur (323i)
- Location: Oudendijk (NL)
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Hoi Raymond,
1. klopt helemaal, dat was puur de insteek maar dag 5 hebben we iets aangepast maar dat lees je later Uiteindelijk toch 16 passen gereden
 Uiteindelijk toch 16 passen gereden  
 
2. Als je van WW1 houdt kan je in Trentino je hart ophalen. Nergens anders staan nog zo veel overblijfselen uit die periode en sommige forten zijn nog in heel goede staat. Bijna op iedere bergtop of kam vindt je nog loopgraven en restanten, er is veel gevochten daar.
3. De remolie van de 02 was heel vers maar het lag hier echt aan verkeerd afdalen. Met de door de BCE georganiseerde tocht onstonden er nog meer kleine probleempjes bij de 02 rijders maar niks ernstigs verder. Een standaard 02 heeft voor enkele schijven en achter trommels maar de meeste zijn al omgebouwd. De witte 02 is nog helemaal standaard.
			
			
									
							
							1. klopt helemaal, dat was puur de insteek maar dag 5 hebben we iets aangepast maar dat lees je later
 Uiteindelijk toch 16 passen gereden
 Uiteindelijk toch 16 passen gereden  
 2. Als je van WW1 houdt kan je in Trentino je hart ophalen. Nergens anders staan nog zo veel overblijfselen uit die periode en sommige forten zijn nog in heel goede staat. Bijna op iedere bergtop of kam vindt je nog loopgraven en restanten, er is veel gevochten daar.
3. De remolie van de 02 was heel vers maar het lag hier echt aan verkeerd afdalen. Met de door de BCE georganiseerde tocht onstonden er nog meer kleine probleempjes bij de 02 rijders maar niks ernstigs verder. Een standaard 02 heeft voor enkele schijven en achter trommels maar de meeste zijn al omgebouwd. De witte 02 is nog helemaal standaard.
So many cars, so little time
			
						Re: Mike's Alpen Tour 2015
Weet ik Mike; een paar jaar geleden ben ik op de Marmolada gletscher geweest en daar kun je nog veel sporen zien. Ik heb in het museum aan de voet van de Marmolada het boek "Die Front in Fels und Eis" van Gunter Langes gekocht. Dat is nu bijna drie jaar geleden en heb hem nog steeds niet uit.Wondermike wrote:2. Als je van WW1 houdt kan je in Trentino je hart ophalen. Nergens anders staan nog zo veel overblijfselen uit die periode en sommige forten zijn nog in heel goede staat. Bijna op iedere bergtop of kam vindt je nog loopgraven en restanten, er is veel gevochten daar.
Een leuke tip voor degene die de Stelvio rijdt en stevig in zijn schoenen staat is de korte klim naar het drielandenpunt. Deze ligt circa 100mtr hoger dan de Stilfserjoch, maar die doe je vanwege de stijlheid en de hoogte niet zomaar even als je net vanaf het dal komt en de benen strekt op 2758mtr hoogte; maar doe het rustig aan en je kunt op een steenworp afstand van de Stilfserjoch de restanten van oude loopgraven en stellingen vinden van zowel Oostenrijkers als Zwitsers. Daarnaast en die staat nog een keer op mijn lijst is een tocht naar de Cevedale. Op 3300mtr liggen daar nog drie gigantische kanonnen die de Italianen ooit naar boven hebben gesleept, maar nu vanwege hun gewicht en omvang daar voor altijd zullen blijven.
Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens. Het gebied is niet alleen landschappelijk indrukwekkend, maar ook historisch.
Carpe Diem, Raymond
			
						- 323baur
- E21 VIP 
- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Heel gaaf om te lezen en te zien, ik ga je vast eens in mijn leven na reizen.
			
			
									
							
							Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
			
						Re: Mike's Alpen Tour 2015
Zeer leuk verslag tot nu toe, kijk uit naar het vervolg!
			
			
									
							
							[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
			
						- 02-er
- E21 VIP 
- Posts: 475
- Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
- Location: Belgium
Re: Mike's Alpen Tour 2015
De MAX gewoon! 
Dit moet zalig geweest zijn.
Mooi verslag Michel.
			
			
									
							
							Dit moet zalig geweest zijn.
Mooi verslag Michel.
E21 323i. Baur  Alpine White '80
			
						- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
 '81 320 Baur (323i)
- Location: Oudendijk (NL)
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Thanks het was precies zoals we van te voren hadden gehoopt, alleen het weer konden we niet zelf plannen maar dat wat heel erg lekker!
Jullie hadden nog wat dagen te goed, dinsdag rustdag en verder dan Sirmione zijn we niet geweest. Erg veel prive foto's dus dat houden we maar zo
Dag 4:
Als eerste een E28 met nog het oude Italiaanse kenteken

S'morgens wandelen langs het water

Eten voor vanavond


De boom die alles zag

Italiaanse taferelen






S'middags weer lekker bakken en niks doen en als ik de ViVa lees dan ben ik echt relax

Beetje zwemmen, erg fris nog en ja ik ben er ook in geweest!

Bootjes kijken

Zorgen dat je niet uitdroogt is echt heel belangrijk

Rare vogels

S'avonds erg gezellig centrum


En weer lekker eten, frutti di mare


En nog een spot voor de kenners

En zo vloog ook deze dag voorbij. Dag 5 moeten we weer achter het stuur maar daar hadden we eigenlijk niet zo'n zin in.
Het vakantiegevoel kwam net los.
			
			
									
							
							Jullie hadden nog wat dagen te goed, dinsdag rustdag en verder dan Sirmione zijn we niet geweest. Erg veel prive foto's dus dat houden we maar zo

Dag 4:
Als eerste een E28 met nog het oude Italiaanse kenteken

S'morgens wandelen langs het water

Eten voor vanavond


De boom die alles zag

Italiaanse taferelen






S'middags weer lekker bakken en niks doen en als ik de ViVa lees dan ben ik echt relax

Beetje zwemmen, erg fris nog en ja ik ben er ook in geweest!

Bootjes kijken

Zorgen dat je niet uitdroogt is echt heel belangrijk

Rare vogels

S'avonds erg gezellig centrum


En weer lekker eten, frutti di mare


En nog een spot voor de kenners

En zo vloog ook deze dag voorbij. Dag 5 moeten we weer achter het stuur maar daar hadden we eigenlijk niet zo'n zin in.
Het vakantiegevoel kwam net los.
So many cars, so little time
			
						- Peter V.
- E21 VIP 
- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Zo een herkenbare omgeving, mag ook wel na bijna 15 keer. Hier ook gelijk vakantiegevoel.
Mooie beelden.
			
			
									
							
							Mooie beelden.

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
			
						.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Mooi verslag Michel. Altijd leuk om dit soort vakanties te ondernemen. 
			
			
									
							
							
e21 323i    
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
			
						e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
 '81 320 Baur (323i)
- Location: Oudendijk (NL)
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Dag 5: We gaan weer sturen, van Sirmione naar Valfurva.
Vanaf het Gardameer rijden we eerst naar het Idromeer. Prachtig gelegen en erg rustig vergeleken met het Gardameer.


Hierna beginnen aan de eerste onbekende pas van vandaag, de CroceDomini.

Wat was er eerst, de weg of het dorpje?

Weer last van die achtervolger

We komen werkelijk in een schitterende omgeving

TomTom zegt dat er wat aankomt

Schitterende bergen


Ze volgen nog steeds

Gelukkig geen tegenliggers

En we zijn boven, echt een aanrader als je een keer in de buurt bent. Het onverharde deel van deze pas konden we niet doen omdat die nog gesloten was.

Na de afdaling en een stuk doorgaande weg zijn we later bij het begin van de Gavia Pass. De camera was leeg dus verder met de mobiel gemaakt, hierdoor miste we het bord aan het begin.

Ik had hem nog nooit gereden maar deze hoort op de bucketlist te staan

Erg smal en erg steil, fantastisch!

En weer in de sneeuw

En boven, wat een heerlijke auto met sportbak

Speciaal spandoek meegenomen

Erg veel sneeuw nog


Ons hotel in Valfurva op 1800m hoogte

Op deze super dag moet natuurlijk gedronken worden

Morgen op naar Davos
			
			
									
							
							Vanaf het Gardameer rijden we eerst naar het Idromeer. Prachtig gelegen en erg rustig vergeleken met het Gardameer.


Hierna beginnen aan de eerste onbekende pas van vandaag, de CroceDomini.

Wat was er eerst, de weg of het dorpje?

Weer last van die achtervolger

We komen werkelijk in een schitterende omgeving

TomTom zegt dat er wat aankomt

Schitterende bergen


Ze volgen nog steeds

Gelukkig geen tegenliggers

En we zijn boven, echt een aanrader als je een keer in de buurt bent. Het onverharde deel van deze pas konden we niet doen omdat die nog gesloten was.

Na de afdaling en een stuk doorgaande weg zijn we later bij het begin van de Gavia Pass. De camera was leeg dus verder met de mobiel gemaakt, hierdoor miste we het bord aan het begin.

Ik had hem nog nooit gereden maar deze hoort op de bucketlist te staan

Erg smal en erg steil, fantastisch!

En weer in de sneeuw

En boven, wat een heerlijke auto met sportbak


Speciaal spandoek meegenomen

Erg veel sneeuw nog


Ons hotel in Valfurva op 1800m hoogte

Op deze super dag moet natuurlijk gedronken worden

Morgen op naar Davos
So many cars, so little time
			
						- gerrit323
- E21 VIP 
- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Mike's Alpen Tour 2015
Mooi verslag weer Mike .. 
@sportbak
			
			
									
							
							@sportbak

1992 Mazda mx5 
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
			
						1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/








