Page 3 of 4

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Thu Nov 12, 2015 12:44 am
by Jeroen
Dat gebeurt vaker, spuit 'm eerst maar eens in met WD40 oid en even een dag laten intrekken. Dan idd gauw wat anders erin, boutje met zeskant bijv.

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Thu Nov 12, 2015 8:49 pm
by Nick1984
Hoi Alex, laat dat ontluchtingsschroefje maar zitten, als je langkomt dan trek ik het systeem wel even vacuum, beter ontluchten kan niet!
Een visco is bij jou geen optie, en de ventilator blaast in beide standen momenteel, maar ik heb de indruk dat de thermo contacten nogal laat doorschakelen.
Zoals ik hier eerder heb gelezen, het 91°contact vervangen door een 87° contact, en het 97°contact door het 91° contact. Dit is volgens mij de beste oplossing.

Grtn Nick

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Fri Nov 13, 2015 12:52 am
by elaxo
Nick1984 wrote:Hoi Alex, laat dat ontluchtingsschroefje maar zitten, als je langkomt dan trek ik het systeem wel even vacuum, beter ontluchten kan niet!
Een visco is bij jou geen optie, en de ventilator blaast in beide standen momenteel, maar ik heb de indruk dat de thermo contacten nogal laat doorschakelen.
Zoals ik hier eerder heb gelezen, het 91°contact vervangen door een 87° contact, en het 97°contact door het 91° contact. Dit is volgens mij de beste oplossing.

Grtn Nick
Top . Dan kom ik onderhand weer af !

Khad het wel te laat gelezen dus het schroefje is reeds overleden, heb wel de indruk dat de ventilator iets sneller opspringt nu ..
Het contact is besteld dus daar nog even op wachten blijkbaar .

Iemand zo nog een origineel schroefje liggen dat ik kan overkopen? :whistle
Wel een van de mindere ideeën van bmw toen in de tijd met die platte schroevendraaier kop..

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Fri Nov 13, 2015 8:12 pm
by Nick1984
Laat maar weten! misschien dat ik zo'n schroefje wel heb liggen.

Grtn Nick

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Tue Nov 17, 2015 11:56 pm
by elaxo
voor de koeler sneller laten opspringen kwam ik dit tegen
http://www.mister-auto.be/fl/thermoscha ... 03280.html

deze springt toch vroeger op als de originele lijkt me?

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Wed Nov 18, 2015 8:14 pm
by Nick1984
Ja, maar dan moet je wel een paar aanpassingen doen, deze schakeld door naar massa veronderstel ik (omdat deze sensor maar 2 aansluitingen en 2 schakelpunten heeft.)
Dit is geen probleem, als de schroefdraad klopt moet dit te doen zijn.

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Wed Nov 18, 2015 11:55 pm
by elaxo
Nick1984 wrote:Ja, maar dan moet je wel een paar aanpassingen doen, deze schakeld door naar massa veronderstel ik (omdat deze sensor maar 2 aansluitingen en 2 schakelpunten heeft.)
Dit is geen probleem, als de schroefdraad klopt moet dit te doen zijn.
schroefdraad is net dezelfde, dus in principe gewoon de plug bovenaan er op en de andere kant doorverbinden naar chassis?

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Thu Nov 19, 2015 10:30 am
by Nick1984
Inderdaad, als je de switch hebt kom je maar langs, want dan moet het koelwater er toch terug af, en kunnen we hem ineens vacuum trekken.

Grtn Nick

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Thu Nov 19, 2015 11:56 am
by elaxo
Nick1984 wrote:Inderdaad, als je de switch hebt kom je maar langs, want dan moet het koelwater er toch terug af, en kunnen we hem ineens vacuum trekken.

Grtn Nick
merci! ik bel u maandag na 18h :cheers

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Thu Nov 19, 2015 11:59 am
by Nick1984
Perfect!

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Sat Nov 21, 2015 3:00 am
by elaxo
uit interesse ,
ik lees veel over de 2,7 uitbouw, wat enorm leuk is en ik ga zo zeker op een keer een blok bouwen maar ..

heeft er iemand al gewoon op de 2,3 een 885" kop van een e30 325i geknald ?
kwestie van een 2,3 blok op zijn leukst te maken ?
of zit in wat ik zeg geen logica en komt er enorm veel bij kijken?

ik zat maar met de gedachte , als je dat doet en nog een iets scherpere nokkenas en eventueel een spaghetti en de details ivm de luchtmassameter dat je wel iets leuks kunt hebben en toch nog de matching numbers.

Excuses moest mijn vraag al gesteld zijn maar vond ze niet meteen via search.

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Sat Nov 21, 2015 7:57 am
by uwbuurman
Gaat niet passen met 323i zuigers.

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Sat Nov 21, 2015 8:00 am
by bmw e12 e21
uwbuurman wrote:Gaat niet passen met 323i zuigers.
Heb jij niet nog een setje liggen Koos? Of heb je maar meer 5stuks?
Die waren beschadigd zeker.

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Sat Nov 21, 2015 2:40 pm
by elaxo
uwbuurman wrote:Gaat niet passen met 323i zuigers.
aangepaste zuigers ?
of andere ?

wat past er juist niet?

Re: E21 323i meer pit geven

Posted: Sun Nov 22, 2015 12:29 pm
by gerrit323
De 885 kop heeft de b25 zuigers nodig

deze

Image

de 2.3 zuigers zijn plat dus daar een 885 kop op monteren gaat een veel te lage compressie geven en minder vermogen :mrgreen:

check het topic van ite zijn 2.7 baur of het topic van mijn 2.7 e30 motor

http://bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f ... l&start=30