Page 3 of 17
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Fri Nov 04, 2016 2:50 pm
				by Peter V.
				En het eerste garantie-item komt eraan. Ik merkte al aan de max. toerental schaal dat de motor niet goed op temperatuur kwam. 
Via het "verborgen" menu de koelvloeistoftemperatuur opgezocht en tijdens rijden geeft deze 62°c aan. Dus veel te koud.
Nu hebben deze blokken twee thermostaten (hoofd en EGR koeler) dus die moeten vervangen worden. Vrij snel zelfs graag want ik heb begrepen van Renova dat er een minimale temperatuur van 70°c vereist is voordat het roetfilter regenereert. 
Als eerste even een mail uitgedaan naar Hoogterp in Oosterwolde en een offerte-aanvraag bij Renova.
Uiteraard kan ik het zelf maar garantie is garantie.
Ik ben benieuwd hoe onze Friese vriend dit gaat oppakken.
Verder gelijk maar eens gevraagd hoe dat de Ford-dealer denkt over een koppeling met twee aangrijpingspunten 

  (alles is vrij recent vervangen bij de koppeling).
 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Fri Nov 04, 2016 2:53 pm
				by 323baur
				Potverdrie..
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Fri Nov 04, 2016 2:56 pm
				by uwbuurman
				Tja, dat van de thermostaat is pech. De koppeling, is dat niet de bekende koppelingbok (clutchjutter), vanwege de dubbelmassavliegwiel? Doet de mijne ook, ook een nieuwe koppeling en drukgroep etc
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Fri Nov 04, 2016 4:57 pm
				by gerrit323
				Zo .. dat is pech hebben Peter .. hopelijk allemaal binnen de garantie op te lossen
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Fri Nov 04, 2016 6:45 pm
				by bmw e12 e21
				Jammer, maar gelukkig is het in de garantieperiode.
Voor de rest tevreden van je limo? Valt het verbruik goed mee?
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Fri Nov 04, 2016 8:34 pm
				by Jeroen
				Bummer met de bimmer! Even afwachten hoe dat opgepakt gaat worden dus. Verder wel benieuwd of 'ie een beetje bevalt idd!
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Fri Nov 04, 2016 11:07 pm
				by Peter V.
				uwbuurman wrote:Tja, dat van de thermostaat is pech. De koppeling, is dat niet de bekende koppelingbok (clutchjutter), vanwege de dubbelmassavliegwiel? Doet de mijne ook, ook een nieuwe koppeling en drukgroep etc
Thermostaat maak ik me ook niet druk om. Na 160000 km kan zoiets gewoon. Ik denk inderdaad dat de koppeling het beruchte clutchjutter heeft (ondanks een nieuwe twee massa wiel). Het schijnt veel vaker voor te komen en er is verder ook goed mee te rijden hoor. Ik wilde het alleen melden bij hun binnen de garantietermijn.
Verder ben ik zeer tevreden over de E60. Het rijdt heerlijk en vooral in vergelijking met de 1.6 diesels die ik een langere tijd heb gereden.
Het is geen racemonster maar dat hoeft ook niet (dan had ik een 530 of 535 moeten nemen). Vooral het actieve stuurhuis is even wennen maar het geeft nog steeds voldoende gevoel.
 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Fri Nov 04, 2016 11:25 pm
				by uwbuurman
				Fijn dat 'ie zo goed bevalt. Ja, het is wat anders dan een Focus toch, maar dat mag ook wel, nieuwprijs vergelijkend. Ik snap wel dat je liever een paar bouwjaren laat vallen om BMW te rijden. Niet veel rijdt vergelijkbaar.
Die clutchjutter, tja, ik heb het ook, wen  er maar aan, ben ik bang. Je hebt gelijk dat je het wel even meldt.
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Mon Nov 07, 2016 4:12 pm
				by Peter V.
				Vandaag goedkeuring gekregen om beiden thermostaten te laten vervangen bij de BMW dealer in Breda. Volledig betaald.
Jammer dat die garages zo'n volle agenda hebben.....22 november pas aan de beurt.
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Mon Nov 07, 2016 4:51 pm
				by uwbuurman
				Duimpje omhoog voor Jitze.
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Mon Nov 07, 2016 5:50 pm
				by gerrit323
				Goed dat het onder garantie geregeld wordt  
 
 
De wachttijd .. de mindere kant van het verhaal .. nu de wagen rijdt .. hopelijk blijft de roetfilter tot dan zijn werk doen .. zonder te regenereren
 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Tue Nov 08, 2016 7:14 pm
				by Peter V.
				gerrit323 wrote:Goed dat het onder garantie geregeld wordt  
 
 
De wachttijd .. de mindere kant van het verhaal .. nu de wagen rijdt .. hopelijk blijft de roetfilter tot dan zijn werk doen .. zonder te regenereren
 
Absoluut een duimpje omhoog voor Hoogterp. 
Ik neem zoveel mogelijk de E36 mee naar het werk behalve de dag dat Paulien naar de manege gaat.......Die stankzooi moet ik niet in de 525d hebben.
Toch best prijzig zo'n dealer. Aan onderdelen is het 82 euro maar de totale rekening zal 381 euro gaan kosten.
 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Tue Nov 08, 2016 7:35 pm
				by uwbuurman
				En jij weet zeker dat het niet je sensoren zijn? Alleen de thermostaten? Wie heeft de diagnose gesteld?
Ik lees dat jij niet van knollehollen houdt? Haha
			 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Wed Nov 09, 2016 8:51 pm
				by Peter V.
				uwbuurman wrote:En jij weet zeker dat het niet je sensoren zijn? Alleen de thermostaten? Wie heeft de diagnose gesteld?
Ik lees dat jij niet van knollehollen houdt? Haha
Diagnose gesteld door chef werkplaats Renova Breda. Toevallig ook mijn ex-zwager. Komt veelvuldig voor trouwens.
 
			
					
				Re: Peter's knutselhoek.
				Posted: Wed Nov 09, 2016 9:17 pm
				by uwbuurman