Re: Techno Classica Essen (D) 10-14 april 2019
Posted: Mon Apr 15, 2019 12:01 am
Afgelopen vrijdag dus samen met Walter, Jan, Koos en Sven naar Essen gehobbeld. Er was weer genoeg te zien en hoewel er ook zat ruimschoots overpriced spul was, is de gekte er wel iets vanaf. Hoewel, 65k voor de ex van Olivier en 65k voor een tupperware barrel met M5 motor, dat zijn toch echt wel stompzinnige prijzen.
Aldaar nog zat bekenden gezien, Jan S., Raymond met z'n vader en Robert, taxateur Paul Lekx, Italiaanse verzamelaar Alessandro, Kyri (Cobbler), Martina Günther van BMW en Peter Gleeson bijvoorbeeld. Voor mij was het voor het eerst sinds tijden dat ik er zonder journalistieke opdracht liep en dat was een stuk relaxter haha.
De dag echt tot het einde gebleven waarna we onderweg nog een pizza hebben gepakt en uiteindelijk allemaal moe maar voldaan thuis konden neerstrijken.
Verdere conclusies:
- de beurs wordt steeds kleiner, ik gok dat de rap oplopende prijzen van kramen/meters aldaar toch veel mensen weg hebben gejaagd, jammer want daarmee waren er ook aanzienlijk minder stands met onderdelen en brochures;
- de deelname van BMW was ronduit teleurstellend. BMW had zèlf 1 auto en 2 motoren meegenomen, de rest werd verzorgd door de clubs. Het is overduidelijk dat BMW in het geheel niet meer inzet op community, merkgevoel of heritage, het is al even gaande: BMW wil nieuwe auto's schuiven en de rest zal ze worst zijn, met als gevolg dat men zich ook niet meer weet te onderscheiden, sterker nog, als men niet oppast al snel het onderspit zal delven ten opzichte van Duitse premium merken die dat nog wel doen, zoals Audi en Mercedes. En die waren ook flink aanwezig met als uitschieter Mercedes, zoals inmiddels al een aantal jaren. Een zeer nette en grote stand met veel aandacht niet alleen voor nieuw voor nieuw, maar juist ook voor historie, motorsport, Classic Partner, prototypes etc etc. Een schril contrast;
- heb wel wat foto's geschoten met de telefoon, ik tracht die later even te delen;
- uitschieters? Een erg fraaie lichtblauwe 507 en de 250 GT SWB van Hans Hugenholtz. Mint Classics had duidelijk meer mooi Beiers spul meegenomen dan BMW zèlf. En de (wijlen) Harald Ertl biturbo-M1 recordauto is wat bijzonders, maar een privé project en geen BMW historie, desondanks leuk om deze auto met Piet Oldenhof historie van dichtbij te mogen zien.
Weinig geshopt trouwens, wat gereedschap en dat was het wel.
Aldaar nog zat bekenden gezien, Jan S., Raymond met z'n vader en Robert, taxateur Paul Lekx, Italiaanse verzamelaar Alessandro, Kyri (Cobbler), Martina Günther van BMW en Peter Gleeson bijvoorbeeld. Voor mij was het voor het eerst sinds tijden dat ik er zonder journalistieke opdracht liep en dat was een stuk relaxter haha.
De dag echt tot het einde gebleven waarna we onderweg nog een pizza hebben gepakt en uiteindelijk allemaal moe maar voldaan thuis konden neerstrijken.
Verdere conclusies:
- de beurs wordt steeds kleiner, ik gok dat de rap oplopende prijzen van kramen/meters aldaar toch veel mensen weg hebben gejaagd, jammer want daarmee waren er ook aanzienlijk minder stands met onderdelen en brochures;
- de deelname van BMW was ronduit teleurstellend. BMW had zèlf 1 auto en 2 motoren meegenomen, de rest werd verzorgd door de clubs. Het is overduidelijk dat BMW in het geheel niet meer inzet op community, merkgevoel of heritage, het is al even gaande: BMW wil nieuwe auto's schuiven en de rest zal ze worst zijn, met als gevolg dat men zich ook niet meer weet te onderscheiden, sterker nog, als men niet oppast al snel het onderspit zal delven ten opzichte van Duitse premium merken die dat nog wel doen, zoals Audi en Mercedes. En die waren ook flink aanwezig met als uitschieter Mercedes, zoals inmiddels al een aantal jaren. Een zeer nette en grote stand met veel aandacht niet alleen voor nieuw voor nieuw, maar juist ook voor historie, motorsport, Classic Partner, prototypes etc etc. Een schril contrast;
- heb wel wat foto's geschoten met de telefoon, ik tracht die later even te delen;
- uitschieters? Een erg fraaie lichtblauwe 507 en de 250 GT SWB van Hans Hugenholtz. Mint Classics had duidelijk meer mooi Beiers spul meegenomen dan BMW zèlf. En de (wijlen) Harald Ertl biturbo-M1 recordauto is wat bijzonders, maar een privé project en geen BMW historie, desondanks leuk om deze auto met Piet Oldenhof historie van dichtbij te mogen zien.
Weinig geshopt trouwens, wat gereedschap en dat was het wel.