Page 3 of 28
Posted: Wed Feb 24, 2010 8:32 pm
by gerrit323
Ik volg dit topic zeer aandachtig .. ikzelf zit ook met een koudstart die wat moeilijk verloopt .. koudstartventiel is defect en de WUR zit vast in de warme stand .. nog nooit de moiete genomen om hier iets aan te doen .. starten doet hij toch altijd .. ook bij koud weer.
Wat doet hij, na meer dan een week stilstand 10 sec doorstarten en dan cilinder na cilinder lopen op 500rpm, het hele opwarmproces loopt hij onregelmatig maar dat ligt in mijn geval aan de scherpe nokkenas .. eens warm draait hij mooi op 900rpm .. warm altijd direkt starten ...
Ben benieuwd naar jouw oorzaak .. suc6
Gerrit
Posted: Thu Feb 25, 2010 11:41 am
by 323baur
Zojuist gestart met de 'nieuwe WUR' ...en ze loopt weer als vanouds!
Het co staat gevoelsmatig nog wat hoog, maar het lijkt er op dat de WUR dus de boosdoener was.
Mocht me dit nog een keer overkomen - koop ik echt een nieuwe. Dat gek*t met die ouwe onderdelen is ook niks.
Straks nog een keer starten en proberen, helaas regent het nu.

Posted: Thu Feb 25, 2010 12:51 pm
by Peter V.
Gefeliciteerd en we zijn hier allemaal veel wijzer mee geworden.

Posted: Thu Feb 25, 2010 12:52 pm
by 323baur
Precies, ik ga de stukke WUR denk ik maar aan WM kado doen.
Kan hij nog eens een anatomische internet les geven.
Posted: Thu Feb 25, 2010 6:24 pm
by Wondermike
Precies, ik ga de stukke WUR denk ik maar aan WM kado doen.
Nou vergis je niet in de anatomie van de WUR maar dat is reeds gedaan.
Ik hou me wel aanbevolen om een dat drukding van de benzine te analytiseren.......
Posted: Thu Feb 25, 2010 9:59 pm
by ac/dennis
Heb er nog een liggen, hebbuh?
Posted: Thu Feb 25, 2010 10:38 pm
by 323baur
GRaag!
Hoeft ook niet voor niks!
Posted: Fri Feb 26, 2010 6:32 pm
by 323baur
Vandaag een enorme stap gemaakt.
De complete achterbrug zit er alweer op, met de nieuwe rubbers.
De sper zit er al onder, met nieuwe olie. Complete stabilisatie is vervangen.
Uitlaat en benzine tanks liggen er naast, en kunnen eigenlijk morgen er gelijk weer op.
Ik loop alleen vast bij het monteren van de steekassen.
De inbus bouten/ flensen van de sper zijn m8 (heb ik er niet bij) maar de steekassen en de bouten van de normale diff zijn m10. Evenzo ook de flensen.
Ik heb m8 inbusbouten gekocht, maar dan hou ik speling over in de rubberen bussen - niet de bedoeling.
Ik denk dat het het beste is de flensen uit te tappen op m10...dat is een best klusje..
Wat is het beste: 8mm inbusbouten monteren met mogelijk ietsjes speling, maar direct passend op de flensen, of de flensen uittappen?
Ik heb een heel zwikje foto's gemaakt, die komen later.
Posted: Fri Feb 26, 2010 6:41 pm
by Peter V.
Hoi Ite,
Als ik jouw verhaal hoor dan zou dat betekenen dat een E21 met sper een afwijkende binnenflens heeft van de steekas?
Ik weet niet of je voldoende materiaal heb op de flens van het Sperdiff anders zou ik inderdaad de M8 opruimen naar M10.
Het lijkt mij niet de bedoeling dat je speling heb van 2 mm op je bouten van de aandrijfassen. Dat is een onbalansprobleem maken voor je het weet. Opvulbussen zou ik ook niet doen maar is altijd nog beter dan 2 mm speling.
Posted: Fri Feb 26, 2010 6:46 pm
by Wondermike
Hoi Ite,
Kan je de flenzen niet uitwisselen met je oude diff?
Als je een type 2 diff had wip je ze er zo uit, hoeft niet eens open gemaakt.
Posted: Fri Feb 26, 2010 8:44 pm
by Jeroen
Dat laatste zat ik idd ook aan te denken, gewoon even assen wisselen, doorgaans komen ze er wel makkelijk uit. Met speling is iig geen optie dan sla je die bouten kapot, dan zou ik bussen toepassen of idd uittappen naar M10.
Posted: Fri Feb 26, 2010 9:18 pm
by 323baur
Flensen eruit is geen optie.
De sper is van 1975. Ik ben erg bang om haar stuk te maken..
Ik ga morgen even een m10 tapdraadje kopen. Dat lijkt me de beste oplossing. Verder past alles prima!
Foto's komen zo, even photobucket zijn werk laten doen

Posted: Fri Feb 26, 2010 9:31 pm
by 323baur
En wel hier zijn some pica's;
Post van WN;
Eerst demonteren..
Voorbereiden;
Nieuw benzine filtertje;
Gelukkig na 5 jaar nog geen spoortje roest;
Sperretje er onder:

Posted: Fri Feb 26, 2010 9:36 pm
by gerrit323
Mooi werk Ite ... zo komt alles rustig aan perfekt .. leuk toch dat e21 eigenaren altijd wat om handen hebben

Posted: Sat Feb 27, 2010 5:02 pm
by 323baur
Wondermike wrote:Hoi Ite,
Kan je de flenzen niet uitwisselen met je oude diff?
Als je een type 2 diff had wip je ze er zo uit, hoeft niet eens open gemaakt.
eehh

na de komst van onze echte president bleek dat dit wel kan..
Dus, in 1x 4 uur tijd gewonnen! Hoezo eigenwijs
Schijfjes zijn gewisseld, volgende week verder.