Het Nationaal Verkeersinfarct
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Het Nationaal Verkeersinfarct
Ja hoor, live meegemaakt idd, bejaarde die zodra er even geen tegenligger was in de mist gelijk weer het grootlicht aan mikte. Het viel blijkbaar niet op dat in één keer het zicht nul was. Over gevaar op de weg gesproken...
Regards/groeten, Jeroen
Effe mijn frustratie kwijt...
Wat er ook voor extra's op de weg ligt... Men gaat langzamer rijden dan de toegestaande snelheid.
Vandaag in 1 straat, in een woonwijk notabene, 2 achtelij...
asociale wijv....
vrouwen die me in een bocht met een rot vaart passeren
Dan kan het ineens wel???
1 km verder een sto...
niet oplettende ku...
vrouw die midden op de weg op me af komt denderen.
Dames... Waar gaat dit over? Lever je rijbewijs alstublieft weer in!!!
Parkeren hier in de wijk is ook al zo moeilijk.
Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik me ergens tussen moet wringen.
Maar ik zal en moet mijn auto op de desbetreffende parkeerplaats parkeren.
Juist omdat ik dan hun deur blokkeer. Want ik laat geen centimeter vrij.
Helaas bestaat er dan nog zoiets als een pasagiers zijde, maar ach... Ze moeten in ieder geval weer moeite doen om in hun auto te komen.
Wat er ook voor extra's op de weg ligt... Men gaat langzamer rijden dan de toegestaande snelheid.
Vandaag in 1 straat, in een woonwijk notabene, 2 achtelij...
1 km verder een sto...
Dames... Waar gaat dit over? Lever je rijbewijs alstublieft weer in!!!
Parkeren hier in de wijk is ook al zo moeilijk.
Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik me ergens tussen moet wringen.
Maar ik zal en moet mijn auto op de desbetreffende parkeerplaats parkeren.
Juist omdat ik dan hun deur blokkeer. Want ik laat geen centimeter vrij.
Helaas bestaat er dan nog zoiets als een pasagiers zijde, maar ach... Ze moeten in ieder geval weer moeite doen om in hun auto te komen.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
- Jeroen
- Site Admin
Vandaag was ook weer zo'n fijne dag. Op de A28 van Amersfoort richting Utrecht is het bumperkleven en remmen bij 60 km/u op de twee linkerbanen. Rechts rijdt, jawel, één hele auto. En als je dan rechts de toegestane 90km gaat rijden haal je rechts in dus ben je strafbaar. Ik stel voor dat we druk gaan surveilleren en een boete van 500 euro uitdelen aan iedere linksrijder. Kunnen ze gelijk door in Den Haag waar men ook alleen maar wegenbelasting voor de linkerbaan heeft betaald en niet harder durft dan 30. Een nekschot klinkt ook wel passend
Hahaha en wat te denken van een gefrustreerde meneer in zo'n Franse gezinsboot die even snel een gaatje dicht wil rijden (de sport van gefrustreerd Nederland), tsja sorry ik moet toch invoegen dus je mag ook weer in de remmen, lol
Hahaha en wat te denken van een gefrustreerde meneer in zo'n Franse gezinsboot die even snel een gaatje dicht wil rijden (de sport van gefrustreerd Nederland), tsja sorry ik moet toch invoegen dus je mag ook weer in de remmen, lol
Regards/groeten, Jeroen
2 berichten hierboven schreef ik over het parkeer probleem in mijn wijk.
Laat ik nou gisteren toevallig iemand met een Scenic klem hebben gezet. Er zat 3 centimeter tussen mijn, en zijn wielkast achter.
Mijn BMW netjes binnen de witte lijnen wat ook net paste.
Aan de andere kant van de Scenic stond de auto van mijn vader die overigens net zo tegen het aso-parkeren is. Dus kun je ervan verwachten dat hij hem ook netjes binnen de lijnen heeft gezet.
Afijn, meneer Scenic heeft hem dus opzettelijk van zich af geflikkerd ergens richting het vak.
Half uur later stond die bij mij voor de deur. Blijkbaar weet iedereen hier dat de Gele BMW van mij is.. (verwacht je niet)
Uiteraard vroeg hij of ik hem aan de kant wou zetten, want zijn centrale deurvergrendeling werkte niet en hij kon alleen via de bestuurders kant instappen. Ik ben de moeilijkste niet, daarbij moet deze stille hint toch wel duidelijk zijn?
De driftige Scenic-rijder bleef wel zeggen dat hij het onbeschoft vind dat ik hem er zo naast had gezet.
Ik vertelde hem dat ik wel uren kan discussieëren over het feit dat hij fout zit en ik hem zonder enige moeite de volgende keer net zo zou neer zetten.
Maargoed, blijkbaar had de beste man haast...
De volgende dag stond de zelfde Scenic op de achterste parkeerplaats, keurig netjes in het vak, en met de bestuurders kant naast de bosjes..
Dat over de centrale deurvergrendeling meende hij dus wel....
Weer iemand die zijn les heeft geleerd. Who is next?
Laat ik nou gisteren toevallig iemand met een Scenic klem hebben gezet. Er zat 3 centimeter tussen mijn, en zijn wielkast achter.
Mijn BMW netjes binnen de witte lijnen wat ook net paste.
Aan de andere kant van de Scenic stond de auto van mijn vader die overigens net zo tegen het aso-parkeren is. Dus kun je ervan verwachten dat hij hem ook netjes binnen de lijnen heeft gezet.
Afijn, meneer Scenic heeft hem dus opzettelijk van zich af geflikkerd ergens richting het vak.
Half uur later stond die bij mij voor de deur. Blijkbaar weet iedereen hier dat de Gele BMW van mij is.. (verwacht je niet)
Uiteraard vroeg hij of ik hem aan de kant wou zetten, want zijn centrale deurvergrendeling werkte niet en hij kon alleen via de bestuurders kant instappen. Ik ben de moeilijkste niet, daarbij moet deze stille hint toch wel duidelijk zijn?
De driftige Scenic-rijder bleef wel zeggen dat hij het onbeschoft vind dat ik hem er zo naast had gezet.
Ik vertelde hem dat ik wel uren kan discussieëren over het feit dat hij fout zit en ik hem zonder enige moeite de volgende keer net zo zou neer zetten.
Maargoed, blijkbaar had de beste man haast...
De volgende dag stond de zelfde Scenic op de achterste parkeerplaats, keurig netjes in het vak, en met de bestuurders kant naast de bosjes..
Dat over de centrale deurvergrendeling meende hij dus wel....
Weer iemand die zijn les heeft geleerd. Who is next?
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
- 323baur
- E21 VIP

Jeroen wrote:Vandaag was ook weer zo'n fijne dag. Op de A28 van Amersfoort richting Utrecht is het bumperkleven en remmen bij 60 km/u op de twee linkerbanen. Rechts rijdt, jawel, één hele auto. En als je dan rechts de toegestane 90km gaat rijden haal je rechts in dus ben je strafbaar. Ik stel voor dat we druk gaan surveilleren en een boete van 500 euro uitdelen aan iedere linksrijder. Kunnen ze gelijk door in Den Haag waar men ook alleen maar wegenbelasting voor de linkerbaan heeft betaald en niet harder durft dan 30. Een nekschot klinkt ook wel passend![]()
+1
Ik word niet eens boos meer, maar met 80dkm+ per jaar haal ik zonder overdrijven zeker 3 mensen (?) per dag in...rechts..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Kunnen ze bij onze oosterburen ook. Een paar jaar terug op de A8 van Stuttgart richting Ulm; daar heb je z'on komisch stuk dat aardig klimt vlak voordat de BAB gesplitst wordt en om een berg heen gaat. Op die stijging (4-5%) rijdt de hele meuk links met een gangetje van 60km/h. Dus ik naar uiterst rechts met 80-90km/h. Kilometers lang geen verkeer te zien op de middelste-en rechter rijbaan; ik rijdt op mijn gemak een tuneltje in en op het moment dat ik eruit kom zie ik met een slakkengang twee elkaar inhalende vrachtauto's. Met amper 200mtr om te reageren geef ik richting aan naar links; maar dat vond die VW Passat niet zo leuk dus die probeerde het gat te dichten. Op dat moment gooide ik hem in het kleiner wordende gat; dat had meneer niet verwacht, zat van mijn kant zelfs een vleugje overstuur in.Jeroen wrote:Vandaag was ook weer zo'n fijne dag. Op de A28 van Amersfoort richting Utrecht is het bumperkleven en remmen bij 60 km/u op de twee linkerbanen. Rechts rijdt, jawel, één hele auto. En als je dan rechts de toegestane 90km gaat rijden haal je rechts in dus ben je strafbaar.......
Carpe Diem, Raymond
Aangezien we de winter tegemoet gaan. Even een reminder dat je het rustig aan moet doen in de sneeuw 
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
- 323baur
- E21 VIP

yiouppre, gfkkeoop, kkrkrkrk,eppp = Russisch (??) voor "dat is rete krap, en we hebben mazzel gehad".
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
Pffffff da's wel een heel dun lijntje tussen wegkomen of morsdood zijn!
Regards/groeten, Jeroen
Kort geleden hebben we een paar dagen last gehad van mist. Er bestaat een kans dat we deze wintermaanden wederom massaal in mistbanken terrecht komen.
Om je te behoeden van de gevaren die kunnen ontstaan door medeweggebruikers, laat het volgende filmpje zien wat je plots kan verwachten in de witte muur!
Om je te behoeden van de gevaren die kunnen ontstaan door medeweggebruikers, laat het volgende filmpje zien wat je plots kan verwachten in de witte muur!
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
wel opvallend dat deze beide filmpjes in t oosten/oostblok getaped zijn... Overigens, hier kan zoiets ook prima gebeuren. Strakke reactie van die bestuurder in de mist trouwens.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
het valt me op dat Polen etc. vaker met camera's in auto's rijden....
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Dinsdag 3 januari werd het hondje van mijn zus dood gereden. De bestuurder van de zwarte Opel 94-ZR-?? is doorgereden. Helaas hebben we niet meer gegevens.
Hoe kun je nou doorrijden?
Hoe kun je nou doorrijden?
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
- Jeroen
- Site Admin
Jawel, een laagje sneeuw ter dikte van een vloeitje en dat o zo rijvaardige Nederland komt weer eens helemaal tot stilstand. Slecht voor je hart hoor als mensen op gestrooide, geheel sneeuwvrije en nul gladde wegen zelfs geen 50 meer durven te rijden. Ik hoor het hoongelach uit Oostenrijk en Zwitserland al weer 
Regards/groeten, Jeroen