Page 3 of 6

Posted: Sun Dec 14, 2008 5:11 pm
by gerrit323
Effe in een lijstje gegoten :wink:

Kopnrs e21 6 cil 1264200 "200" type kop.
Kopnrs e30 2.0 en 2.3 6cil 1277731 "731' type kop
Kopnr e30 2.5 1705885 "885" type kop

De "731" kop past probleemloos op elke e21 6 cil en bij deze ombouw bekom je al enige extra pk's door de grotere inlaatpoorten.

Motorcodes 6 cilinders met daaronder steeds de laatste 8 cijfers van je chassisnr ... dus de combi hieronder zou je moeten terugvinden

20 6E A 320/6 e21 (122pk) kop 1264200
20 6E B 320i e30 (125pk) kop 1277731
23 6E A 323i e21 (143pk) kop 1264200
23 6E B 323i e30 (139pk) kop 1277731
23 6E C 323i e30 (150pk) kop 1277731
25 6E A 325i e30 (171pk) kop 1705885
27 6E A 325e e30 (122pk) kop 1264200 jawel de oude e21 kop
27 6K B 325e e30 (129pk) kop 1705885 (LET OP!!!) deze 885 kop heeft minder geboorde oliekanalen en de nokkenas is maar 4 keer gelagerd .. uiterlijk is er geen verschil met de 885 kop van de 325i e30

Gerrit

Posted: Sun Dec 14, 2008 5:27 pm
by Wondermike
Niet van een E30 dus.
Dan komt het blok wel uit een E30 want; en de kopcode is van een E30 en het VIN nummer is van een 1983 E30.

Maakt verders niks uit levert dus meer powerrrrrrrrr :twisted:

Posted: Sun Dec 14, 2008 6:21 pm
by Peter V.
Hoi,

Dit betekent dat mijn reserveblok wat ik bij de BAUR heb gekocht dus een E30 blok is.

Bloknr: 23 6E C
Kopnr: 1277 731

Peter v

Posted: Sun Dec 14, 2008 6:26 pm
by Wondermike
Zie mijn post hierboven. Dat gaat over jouw blok :wink:

Als je hier de laatste 7 nummers van je blok/chassis nummer invoert krijg je info over de auto te zien.
chassisnummers controleren

verdorie heb je nog 7 pk meer ook :(

Posted: Sun Dec 14, 2008 6:30 pm
by Peter V.
Ik was inderdaad al aan het terugzoeken waar je de qoute vandaan had.

Dit is wel mijn reserveblok hoor. Ik ga vanavond proberen om de compressie te meten van het blok wat erin zit dan zal ik kijken wat voor 1 dat is. Wie weet wel 2 keer een E30 blok???

Peter V

Posted: Sun Dec 14, 2008 8:14 pm
by Peter V.
Oke,

Het motorblok wat in de auto zit is een compleet E21 323i blok oftewel

Onderblok: 23 6E A
Kop: "200" type kop.

Peter V

Posted: Sun Dec 14, 2008 8:21 pm
by 323baur
misschien van dit overzichtje even een sticky maken?
Wel handig zo.

Posted: Mon Dec 15, 2008 9:19 am
by Arnold D
Ik heb even gekeken, maar vindt weer een andere code. :evil:

Onderblok: 323 EK/1 1988
kop: 1264200 1988

Komt dit omdat er in 1989 een nieuw blok in is gekomen ?

Posted: Mon Dec 15, 2008 12:33 pm
by Peter V.
Dat moet dan bijna wel. De cylinderkopcode kan natuurlijk zo zijn dat 1988 er later is bij gezet want dat is dan een gewone "200" kop.

Motoronderblok moet wel met de nieuwe motor te maken hebben.

Peter

Posted: Mon Dec 15, 2008 12:49 pm
by Thijsse
Ik las laatst trouwens dat het verschil tussen een e30 323 139 en 150 pk ligt aan de voorpijpen van de uitlaat, dus als je de e21 323 spruitstukken en uitlaat pakt wordt het ook een 150 pk blok.

verder heeft de e30 inderdaad veel grotere inlaatpoorten, maar een gasklep die 5mm kleiner is dan bij e21

Posted: Mon Dec 15, 2008 8:53 pm
by gerrit323
Ik heb nooit een verschil gezien tss de voorpijpen van een 139pk en een 150pk en heb beide versies van dichtbij meegemaakt :?: ... een 150pk is eigenlijk gewoon een gechipte 139pk versie. (zoals ze ook met de huidige e60 320d gedaan hebben van 163pk naar 177pk) De e30 323i 139pk rijders kregen er gewoon van langs van hun voorgangers de e21 323i dus bmw heeft de programatie wat herschreven zonder resultaat want zelfs een e30 323i 150 pk versie geef je het nakijken met een e21 323i ... en ik kan het weten heb beiden gehad en de beste heb ik nog steeds :wink: ... vandaar dat de e30 325i het daglicht zag.

Trouwens de chip van een e30 320i en een e30 323i 139 zijn identiek die van een 150 niet :idea:

Gerrit

Posted: Tue Dec 16, 2008 11:08 pm
by Thijsse
ik heb 3 computers hier gehad, 320, 323 139pk en 323 150 pk

liep alleen met die 2 323 computers, die hetzelfde typenummer hadden, dus weet niet of die chip anders is?

320 had toch motronic, terwijl 323 ljetronic heeft

Posted: Wed Dec 17, 2008 8:51 pm
by gerrit323
Thijsse wrote:ik heb 3 computers hier gehad, 320, 323 139pk en 323 150 pk

liep alleen met die 2 323 computers, die hetzelfde typenummer hadden, dus weet niet of die chip anders is?

320 had toch motronic, terwijl 323 ljetronic heeft
Vreemd de 320i die ik nog staan heb die loopt met de 320i en de 323i 139pk module ... mijn 320i heeft ook de L-jetronic hoor ... latere modellen hadden denk ik de LE-Jetronic ...

Gerrit

Posted: Wed Dec 17, 2008 10:38 pm
by 3771489
Arnold D wrote:Ik heb even gekeken, maar vindt weer een andere code. :evil:

Onderblok: 323 EK/1 1988
kop: 1264200 1988

Komt dit omdat er in 1989 een nieuw blok in is gekomen ?
323 EK/1= e21 323i motor 9/79 up. If there is not letter A,it was new motor 1988. 8).

Posted: Wed Dec 17, 2008 10:56 pm
by Arnold D
Thanks, do you know if these engines where improved by the latest specs , or did they use an engine what was in stock.