Mooiste BMW ooit??
- 323baur
- E21 VIP
.. ik ook hoor Peter...
Áls ik mijn baur ooit verkoop komt er een Z1 of 635 voor terug.
Maar mbt de e24, daar loop je echt vroeg of laat op leeg. Alleen een origineel voorspatbord kost al euro 1000+.
Roest op de meest vreemde plaatsen..brrr
Maar mbt de e24, daar loop je echt vroeg of laat op leeg. Alleen een origineel voorspatbord kost al euro 1000+.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Ik weet dat jammer genoeg de E24 een echte geldvreter is in alle opzichten. Ik zit ook al een hele tijd te bedenken wat voor zoiets de beste oplossing zou zijn.323baur wrote:.. ik ook hoor Peter...
*Sommige onderdelen zijn echt prijzig en roest is de E24 niet vreemd. Veel dubbele plaat en roest ertussen ( zo ook de E9).
*Veel geld betalen voor een hele nette ( Die waarschijnlijk ook roest heeft).
*Iets minder geld betalen en doen zoals ik met de Baur van plan ben. Zo lang mogelijk genieten en dan totale restauratie.
Hoe dan ook het is en blijft een hele mooie BMW.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- 323baur
- E21 VIP
Dikke kans idd! Ik heb er al heel veel gezien, en het is me altijd tegengevallen, met name bij de A stijlen is er zelfs 3 dubbele plaat gebruikt, zonder bescherming...Peter V. wrote:
*Veel geld betalen voor een hele nette ( Die waarschijnlijk ook roest heeft).
Hoe dan ook het is en blijft een hele mooie BMW.
Gr Peter V
En Peter: het is de mooiste...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik kan niet kiezen!
Die 507 is wel erg mooi, maar is een hele andere klasse dan de rest. Misschien moet je ze in klasses opdelen
Toen ik nog met mijn rijbewijs bezig was, en een oldtimer zocht, kwam ik al snel bij de BMW's uit. Toen ik in de buurt een prachtige blauwe E9 met bruin leder zag staan, wou ik er ook 1. Toen kende ik echter de prijzen nog niet van die dingen
Het is toch maar een E21 geworden.
De E21, E24 en E9 vind ik heel erg mooi. De E30 M3 is ook legendarisch. De M1 vind ik niet mooi, maar wel heel bijzonder voor wat die is. De E46 vind ik 1 van de mooiere moderne bimmers, en de E92 (coupé) is ook niet verkeerd. De E36 vind ik de aller lelijkste, gevolgd door de E34.
En als die Nazca C2 telt; McLaren F1
Die 507 is wel erg mooi, maar is een hele andere klasse dan de rest. Misschien moet je ze in klasses opdelen

Toen ik nog met mijn rijbewijs bezig was, en een oldtimer zocht, kwam ik al snel bij de BMW's uit. Toen ik in de buurt een prachtige blauwe E9 met bruin leder zag staan, wou ik er ook 1. Toen kende ik echter de prijzen nog niet van die dingen

De E21, E24 en E9 vind ik heel erg mooi. De E30 M3 is ook legendarisch. De M1 vind ik niet mooi, maar wel heel bijzonder voor wat die is. De E46 vind ik 1 van de mooiere moderne bimmers, en de E92 (coupé) is ook niet verkeerd. De E36 vind ik de aller lelijkste, gevolgd door de E34.
En als die Nazca C2 telt; McLaren F1

- Blackadder
- E21 Fanatic
*gebiedende modus aan*
IK WIL EEN HOGER PERCENTAGE VOOR DE 507
Da's de mooiste voorvader van alle BMW's en zeker als cabrio!
De oudere zus van mijn Z3.
IK WIL EEN HOGER PERCENTAGE VOOR DE 507
Da's de mooiste voorvader van alle BMW's en zeker als cabrio!

De oudere zus van mijn Z3.
BMW E21 320A 1980 Banana Baur Koronagelb
BMW E21 318i 1981 M-edition Stratosblau
BMW Z3 2.0A 2000 Diamantschwartz
VW kever 1966 Javagreen VW kever 1967 pearlwhite
VW Passat cc 2.0 TDI 2010 Ijslandgrijs
Renault 4 F4 1983 beige (in restauratie)
BMW E21 318i 1981 M-edition Stratosblau
BMW Z3 2.0A 2000 Diamantschwartz
VW kever 1966 Javagreen VW kever 1967 pearlwhite
VW Passat cc 2.0 TDI 2010 Ijslandgrijs
Renault 4 F4 1983 beige (in restauratie)
Die ik heb staan is een binnenslapertje en heeft 80% van zijn leven doorgebracht onder de spaanse zon 

[url=http://www.sharknosemeeting.com/][img]http://www.sharknosemeeting.com/banner2.jpg[/img][/url]
E30/316/86
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/270640.html][img]http://images.spritmonitor.de/270640_5.png[/img][/url]
E30/316/86
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/270640.html][img]http://images.spritmonitor.de/270640_5.png[/img][/url]
Ik heb het al eerder gelezen, maar mijn hart ligt ook bij alle shark noses...
een 3.0CSI is nog een lang gekoesterde droom.
E30 is ook niet verkeerd en van de moderne ben ik ook van de E46. Ondanks dat alle moderne merken zoveel op elkaar lijken.
En qua lelijk : E36 by far. Volgens mij was een fransman betrokken bij het ontwerp van dat model.
En mijn (Beierse) god, waarom ooit een compact ?!!? Waarom !!!!!?
Een soort van gestyleerde opel kadett.
Maar goed, en nu hoop ik dat jullie mij NIET voor de rest van mijn leven zullen negeren : ik hou niet van cabrio's. Geen enkele.
Nou ja, als het moet dan maar een 507.
Groet,
Zavit.
een 3.0CSI is nog een lang gekoesterde droom.
E30 is ook niet verkeerd en van de moderne ben ik ook van de E46. Ondanks dat alle moderne merken zoveel op elkaar lijken.
En qua lelijk : E36 by far. Volgens mij was een fransman betrokken bij het ontwerp van dat model.
Maar goed, en nu hoop ik dat jullie mij NIET voor de rest van mijn leven zullen negeren : ik hou niet van cabrio's. Geen enkele.
Nou ja, als het moet dan maar een 507.
Groet,
Zavit.
Helaas zie ik mijn inkomsten per maand met zo'n 60 % dalen dankzij diezelfde crisis.. Daarbij komt dat ik geen garage heb en hier in Amsterdam kom ik vaak 2 (geparkeerde) E9 coupe's tegen die het hele jaar door buiten staan....
Dat doet elke keer weer pijn aan mijn hart.
Mocht ik een garage hebben dan ging ik zeker op jacht naar mijn droom.
Mocht ik geld hebben dan werd het een E36 M3.
Jawel, is de lelijkste en dan heb ik eindelijk eens iets met power en maakt het niet heel veel uit als wat schade aan is.
Trouwens, een E36 touring vind ik nog het minst lelijk, maar het blijft een E36....
En nu heb ik genoeg gal gespuwd over de E36, er zullen nog genoeg mensen met veel plezier en trots in rijden en dat is hun goed recht.
Ieder zijn smaak.
Groet,
Zavit.

Dat doet elke keer weer pijn aan mijn hart.
Mocht ik een garage hebben dan ging ik zeker op jacht naar mijn droom.
Mocht ik geld hebben dan werd het een E36 M3.
Jawel, is de lelijkste en dan heb ik eindelijk eens iets met power en maakt het niet heel veel uit als wat schade aan is.
Trouwens, een E36 touring vind ik nog het minst lelijk, maar het blijft een E36....
En nu heb ik genoeg gal gespuwd over de E36, er zullen nog genoeg mensen met veel plezier en trots in rijden en dat is hun goed recht.
Ieder zijn smaak.
Groet,
Zavit.
Mjah niet alle fransmannen zijn slecht... Ik bedoel, kijk nou de E21... heerlijke bak toch???En qua lelijk : E36 by far. Volgens mij was een fransman betrokken bij het ontwerp van dat model.
De eerste 3 -serie met codenaam E-21 is onder leiding van Paul Bracq ontworpen. Paul Bracq wordt op 13 december 1933 geboren in de Franse stad Bordeaux. In 1970 accepteert Paul Bracq de functie van adjunct directeur Design bij BMW in München. Tijdens zijn loopbaan bij BMW houdt Bracq zich onder andere bezig met de leiding over de ontwerpen van de BMW 520, de BMW 2002 Turbo, de BMW 320 en de BMW 630 Coupé.
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Hoi
Natuurlijk is de E21 een mooie auto want zoals je zegt waarom anders dit forum met zijn leden.
Het feit is dat voor vele onder ons een andere auto ( niet noodzakelijk BMW) de echte "droomauto" zou kunnen zijn als die geldboom in de tuin ook echt zou bloeien
Maar de E31 is ook een mooie auto alleen ik heb de voorkeur voor de E24 of zijn voorganger E9.
Gr Peter V
Natuurlijk is de E21 een mooie auto want zoals je zegt waarom anders dit forum met zijn leden.
Het feit is dat voor vele onder ons een andere auto ( niet noodzakelijk BMW) de echte "droomauto" zou kunnen zijn als die geldboom in de tuin ook echt zou bloeien

Maar de E31 is ook een mooie auto alleen ik heb de voorkeur voor de E24 of zijn voorganger E9.
Gr Peter V
Gr Peter V.