En dat in deze tijdDie sportbak ophogen; klinkt als bedrog...
WAT EEN HEERLIJKE DAG OM...........
- Wondermike
- E21 VIP

- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- 323baur
- E21 VIP

Hey mike, even een vraag aan een sportbak eigenaar.
Als jij je achteruit inschakeld, heb dan een kleine weerstand, en moet je dan ook ietsjes meer naar links schakelen? (dus je 1e versnelling; ligt die 100% in lijn met je achteruit, of moet je ietsjes naar rechts?).
Dit omdat ik eigenlijk een beetje begin te twijfelen of mijn bak wel een sportbak is...
Indien dat niet zo is, zal ik hem tijdig van ebay moeten halen.
Als jij je achteruit inschakeld, heb dan een kleine weerstand, en moet je dan ook ietsjes meer naar links schakelen? (dus je 1e versnelling; ligt die 100% in lijn met je achteruit, of moet je ietsjes naar rechts?).
Dit omdat ik eigenlijk een beetje begin te twijfelen of mijn bak wel een sportbak is...
Indien dat niet zo is, zal ik hem tijdig van ebay moeten halen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP

Ik heb net nog even gekeken, maar de 5e versnelling is gelukken 1-1, pfouwwewej. Dat scheelt een beetje euroos.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 VIP

- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
En back on topic
Leuk op verjaardagen zit iedere leaseaap te mekkeren dat zijn voor- dan wel vierwielaandrijver het zo goed doet in de sneeuw... waren dat al die auto's op de rechterbaan vandaag? Ja dus, met de meeste vertraging veroorzaakt door vierwielaandrijvers zoals de ML en Q7. Gelukkig waren er een paar mensen in echte vierwielaandrijvers die nog wel doorreden.
Zelf vandaag zo'n 200 km gereden en dikke pret, wat is ons land toch één grote speeltuin nu!
Leuk op verjaardagen zit iedere leaseaap te mekkeren dat zijn voor- dan wel vierwielaandrijver het zo goed doet in de sneeuw... waren dat al die auto's op de rechterbaan vandaag? Ja dus, met de meeste vertraging veroorzaakt door vierwielaandrijvers zoals de ML en Q7. Gelukkig waren er een paar mensen in echte vierwielaandrijvers die nog wel doorreden.
Zelf vandaag zo'n 200 km gereden en dikke pret, wat is ons land toch één grote speeltuin nu!
Regards/groeten, Jeroen
Ik heb het toch erg rustig aan gedaan in de sneeuw. 13" ballonbanden met zomerprofiel gaan niet samen met sneeuw. Elke bocht begint met onderstuur wat halverwege de bocht overgaat in licht overstuur. Op zich wel leuk, maar snel gaat het niet. Moderne gebakjes zaten me op te drukken 
Op een verlaten parkeerterreintje geprobeerd wat powerslides neer te leggen, maar de grip was echt 0,0 wat hoe dan ook resulteerde in een doorslaande achterkant. Maar leuk was het wel
Op een verlaten parkeerterreintje geprobeerd wat powerslides neer te leggen, maar de grip was echt 0,0 wat hoe dan ook resulteerde in een doorslaande achterkant. Maar leuk was het wel
- 323baur
- E21 VIP

Zelfs met een moderne, een absoluut onsportieve zware bak, gaat het met winterbanden heel best hoor. Heerlijk gestuurd en gegleden.
De automaat snapt er alleen helemaal niks van..schakelt steeds op naar de hoogste vernelling - dan maar handmatig
.
Niet te geloven wat sommige bestuurders lopen te klooien. Met compleet versleten zomerbanden een heuveltje op. En dan raar kijken "dattie het niet kan"
De automaat snapt er alleen helemaal niks van..schakelt steeds op naar de hoogste vernelling - dan maar handmatig
Niet te geloven wat sommige bestuurders lopen te klooien. Met compleet versleten zomerbanden een heuveltje op. En dan raar kijken "dattie het niet kan"
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Nee dan zo'n natnek in een behoorlijk verse Passat die zich verbaast dat 'ie rechtdoor de betonblokken van een rotonde op was geschoven... ABS, ESP, etc etc hoe kan dat nou?
Overigens kon mijn broer met zijn E90 op zomerbanden ook niks, geen grip en onlogische informatie van de sensoren en dat hok blokkeerde alles. Dat lijkt me nou niet slim van BMW. Winterbanden zijn meer dan prettig nu, maar op zomerbanden zou je wel moeten kunnen rijden. En dan liever glijden dan dat de electronica het niet meer snapt.
Overigens kon mijn broer met zijn E90 op zomerbanden ook niks, geen grip en onlogische informatie van de sensoren en dat hok blokkeerde alles. Dat lijkt me nou niet slim van BMW. Winterbanden zijn meer dan prettig nu, maar op zomerbanden zou je wel moeten kunnen rijden. En dan liever glijden dan dat de electronica het niet meer snapt.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

mmmmm.. heerlijk die powerslides.
Ik moet zeggen dat ik op die dag ook wel echt mijn dag had
Ik moet zeggen dat ik op die dag ook wel echt mijn dag had
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Vandaag toch even een leuke bezigheid gedaan. Samen met mijn collega een slipcursus gedaan in Rosmalen. Via zo'n reclamesite voor weinig geregeld.
Ondanks dat het in een Mercedes A, B EN C-KLASSE was toch wel gelachen.
De rit heen was al een slipcursus
Ondanks dat het in een Mercedes A, B EN C-KLASSE was toch wel gelachen.
De rit heen was al een slipcursus
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 325ixbaur
- E21 Pro
- My E21(s): None, only E30 Baur
Gisterochtend ,na mijn vriendin te hebben afgezet op d'r werk, midden op 't dorpsplein zitten boenjeren. Tot ik op een gegeven moment iemand iets verderop de stoep zag vegen.
Toen maar richting de zeilclub gereden. Daar zou tien jaar geleden een vakantiepark worden gebouwd. Alle wegen liggen er al, waaronder een zeer grote rotonde
En toen ging 't vanavond, bij ons op de hoek natuurlijk weer mis
Bij de buren de tuin ingeschoven
Gelukkig alleen maar gras, dus dat viel weer mee
Gr Jeroen
ps. ben blij dat mn Baur een iX is, anders had ik allang niet meer geleefd
Toen maar richting de zeilclub gereden. Daar zou tien jaar geleden een vakantiepark worden gebouwd. Alle wegen liggen er al, waaronder een zeer grote rotonde
En toen ging 't vanavond, bij ons op de hoek natuurlijk weer mis
Gr Jeroen
ps. ben blij dat mn Baur een iX is, anders had ik allang niet meer geleefd