En soms heb je spullen vast, omdat je ergens bij moet, dan maar gelijk even opnemen in de planning. Zo ook de voorstoelen. De auto had een e28 interieur toen ik m kocht, met los een halve e12 achterbank en twee Scheel/ASS sportstoelen. Ik heb lang getwijfeld welke interieur in de auto komt, maar ik ben eruit. De optie, affabriek was de Recaro Idealsitz. Maar ook zijn er deze stoelen geleverd. En eerlijk gezegd, ze zijn steviger dan de Recaro’s, die nog wel krom willen gaan in de leuning. Dus ik heb besloten dat er een vollederen zwart e12 interieur in komt, met de twee sportstoelen die ik al heb. Nou zat daar een lomp en naar het lijkt zelfknutselonderstel onder, dus dat wilde ik anders hebben. Uit het centraal magazijn heb ik een setje Recarosledes op e23 onderstel gekregen om te passen en dat past. De e23 handbediende stoelonderstellen zijn hetzelfde als de e12 stoelonderstellen. De Recaroadapters passen dus ook op mijn sportstoelen. Dus dat gaan we doen. Wel ben ik nu op zoek naar een rechter e23 stoelframe dat in hoogte verstelbaar is. Die zit in een e12 wel bij de bestuurderszijde, maar niet aan de bijrijderszijde. En dan heb je niet alleen geen hoogteverstelling, maar ook geen kantelfunctie. Plaatjes:
Knutselframe
E12/e23 frame met (grijsgekleurd) Recaroadapter, de rechtopstaande handel is de hoogteverstelling/kantelbediening.
En omdat ik bezig was met het verzamelen van alle deurlijsten en trim, had ik de LA deur uit de stelling gehaald. Die deur had wat roest onderaan, waar alle e12 deuren verrotten. Ik heb die deur gelijk aangepakt, qua roest.
De roest zit onder het gootje waar het rubber dat om de deur zit, doorheen loopt. Dat kruipt tussen de omgevouwen rand van het buitenpaneel, dat heb ik dus voorzichtig opengemaakt.
Daarna het rubber eruit en ook het randje van de deur gehaald, daar leek ook een plekje te zitten... Hier zie je na het bewerken de nodige gaten zitten waar het stripje zat. Veel meer dan gehoopt en dan in eerste instantie te zien was.
Nadat ik alle gaten had gelast en het stripje heb gestraald heb ik de strip teruggelijmd. Dat heb ik gedaan omdat lassen met mig/mag niet gaat in de smalle ruimte en nabewerken van de las evenmin. Lijmen heeft als voordeel dat er geen nieuwe roest kan ontstaan tussen twee plaatdelen, omdat die helemaal vol en zat zijn verbonden. Uiteraard speciale lijm voor carrosserieverlijmingen gebruikt.
Toen hadden we dit, een deur zonder roest aan de onderkant, met stripje.
Zoals te zien zitten er nog wat roestsporen, dat wordt behandeld met Brunox.
Tot slot nog een gaatje aan de zijkant dichtgelast, nadat is afgewerkt gaat de onderkant in de epoxy, om te beschermen tot de spuiter zijn werk kan gaan doen, over een paar jaar. Uiteraard volgen de andere 3 deuren binnenkort.
Maar van deuren alleen kun je niet blij worden, dus ik ben ook begonnen met het opbouwen van het onderstel. Heerlijk, schoon werken, alle benodigde spullen haal je zo uit de kast.
En alle montagemateriaal is vers verzinkt.
En die draagarm, ankerplaat en de steekas, wat een verschil met hoe die er aan toe waren bij demontage.
