Page 21 of 62
Posted: Mon Feb 08, 2010 1:29 pm
by Arnold D
I have to tell you, i did only a cosmetic overhaulin. I didn't remove the cilinderhead or pistons, because they were in a good shape.
Only the valve seals have been replaced.
Posted: Mon Feb 08, 2010 5:18 pm
by Ed
If Arnold doesn't have the time or space, I can do it also (not only cosmetic, but complete overhaul)
Posted: Mon Feb 08, 2010 5:25 pm
by Jeroen
Lucky you Lars... you get a free E21 trailer with every engine overhaul when you take your business to Arnold

Posted: Wed Feb 10, 2010 6:20 pm
by joenak
Dit ziet er wel heel erg mooi uit allemaal,ben benieuwd naar het eind resultaat!
Posted: Thu Feb 11, 2010 9:01 am
by Arnold D
Tegenvaller.
Deze week het blok naar de BMW garage gebracht om de klepsteelrubbers te laten vervangen. Bij een M20 blok kun je de tuimelassen er zo uit schuiven. Bij de M30 motor moet de kop verwijderd worden
De kopbouten gaan door een inkeping van de tuimelas, waardoor deze er niet uit te schuiven zijn.
Ach, dan worden de kleppen ook weer allemaal schoongemaakt. Dat dan weer wel.
Heb er alle vertrouwen in, want de monteur gebruikt deze blokken, maar dan de 3.5, voor trekkertrek.
Posted: Thu Feb 11, 2010 9:37 am
by Peter V.
Tegenvaller inderdaad maar aan de andere kant wel weer een goede kopinspectie.
Ik neem aan dat de cas al klaar is??
Posted: Thu Feb 11, 2010 10:20 am
by Arnold D
Als het goed is, is de cas deze week klaar.
Dan de motorkap monteren en dan op transport naar dinitrol.
Dat wordt terplekke behandeld op aanwijzing van mij.

Daarna gelijk naar de striping plakker brengen en dan een paar dagen later weer halen.
Volgende week de motor en de bak terug, hoop ik. Probeer hem 4 april klaar te hebben en mee naar de meeting te nemen.

Posted: Thu Feb 11, 2010 10:33 am
by Ed
Dat is hetzelfde als bij een M10...
Weet er alles van, want ik heb 't al eens mogen doen toen bij mij een tuimelaar gebroken was
Aan de andere kant... Je blok is straks wel weer helemaal fris

Posted: Thu Feb 11, 2010 10:53 am
by Peter V.
Ik ben en blijf benieuwd naar het eindresultaat. Het geeft mij een aardig idee wat en hoe ik het straks zelf aan moet pakken.
Wat betreft de Dinitrol behandeling neem ik aan dat jij niet wil dat de gehele bodem in de coating wordt gezet zodat je al het mooie werk "kwijt" ben.
Posted: Thu Feb 11, 2010 11:07 am
by Arnold D
Daarom ben ik erbij, alleen de holle ruimten. En ik weet precies waar ze allemaal zitten.
Posted: Thu Feb 11, 2010 11:39 am
by Peter V.
Arnold D wrote:Daarom ben ik erbij, alleen de holle ruimten. En ik weet precies waar ze allemaal zitten.
Dat lijkt mij ook wel dat je die ondertussen kent.
Eigenlijk is dat voor hun nog moeilijker omdat ze veel nauwkeuriger te werk moeten gaan t.o.v. de gehele bodemplaat te bedekken.
Posted: Thu Feb 18, 2010 5:34 pm
by Arnold D
Ik had al nieuwe schijven en blokken, maar kon de aanbieding van W&N toch niet laten lopen. Nieuwe schijven en blokken voor een veel betere remprestatie en dat is straks wel nodig.
De naven maar even in de verf gezet, dat is beter dan roestbruin.
En vandaag bij de strepenplakker geweest en de voorspoiler opgehaald, welke voorzien is van nieuwe striping.
Vandaag eigenlijk een telefoontje verwacht van de spuiter, maar niet gekregen. Dan morgen maar ,want deze week zou de auto gespoten zijn.
Rare jongens, dat spuitervolk. 4 weken is geen 3 maand.

Posted: Thu Feb 18, 2010 6:04 pm
by Peter V.
Arnold D wrote:Rare jongens, dat spuitervolk. 4 weken in geen 3 maand.

Geen idee wat je daarmee bedoeld.
Spoiler ziet er perfect uit. Ben je er zelf ook tevreden over want hier heb je geen invloed op gehad.
Posted: Thu Feb 18, 2010 6:06 pm
by Erik S.
Hey Arnold,
Dat ziet er zo te zien netjes uit. Nu afwachten hoe de rest is.
Suc6
Posted: Thu Feb 18, 2010 6:12 pm
by Arnold D
Peter V. wrote:Arnold D wrote:Rare jongens, dat spuitervolk. 4 weken in geen 3 maand.

Geen idee wat je daarmee bedoeld.
Schrijffout.

Het zou 4 weken duren, maar zijn al 3 maand verder.
Wil hem nu toch wel eens terug.
Over de kwaliteit van het spuiten zit ik niet in, dat gaat, denk ik, wel goed komen.