Page 21 of 28
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 9:58 pm
by Jeroen
Alleen maar goed nieuws, top! Ben heel benieuwd naar de ervaringen van dag 1, ik zie me ook zomaar zo'n ombouw doen!
Veel plezier morgen!
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 9:59 pm
by tseard
Gefeliciteerd,en veel plezier morgen Ite!
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 10:02 pm
by Peter V.
Mooi Ite, blij dat alles goed loopt.
We verwachten morgen een uitgebreid verslag!!!
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 10:07 pm
by Leonidas
Schitterend dat je m terug hebt!

Morgen genieten! En als ie ingereden is nog heel veel meer genieten!

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 10:10 pm
by gerrit323
Leuk nieuws Ite .. geniet van de eerste inrijkilometertjes

wat ga jij genieten in de alpen .. ooit komt er onder de hartge kop ook zo'n 2.7 .. nu al zeker van
Gerrit
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 10:13 pm
by 323baur
Het grappige is dat je de bult geld al weer vergeten bent.
Op naar de volgende zwakke schakel..
Nu nog draagvlak

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 10:21 pm
by uwbuurman
hahaha, prachtig man! fijn dat je zo blij bent en dat het nu allemaal goed lijkt! Ga je nog een keer goed laten meten of geloof je het zo wel? en inrijden he, ouderwets inrijden, dus veel wisselende toerentallen en inderdaad niet te hoog in de toeren. Inrijden was vroeger 2500 km

veel plezier morgen!
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 10:38 pm
by 323baur
Wva adviseert om de eerste 1500km rustig aan te doen, en niet boven de 3500rpm te komen.
Dat doen we dus ook maar niet dan.
Ik ben zeer blij haar weer terug te hebben!
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 10:42 pm
by gerrit323
Snel km's maken dan Ite want max 3500 aanhouden in de alpen

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Tue Jun 07, 2011 10:56 pm
by 323baur
Daarom ga ik nu even een paar tankjes er doorheen jassen!
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Wed Jun 08, 2011 12:20 am
by Danny043
Gefeliciteerd met je nieuwe motor! Ik heb je verhaal af en toe gevolgd de laatste tijd, en het zat niet altijd mee. Ik hoop voor je dat die nu goed loopt, en je zeker in de Alpen geen problemen krijgt. Zaterdag is die er dus gewoon bij !
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Wed Jun 08, 2011 7:48 am
by Wondermike
Nou dat is goed nieuws!
Ik zal toch maar een verdeler in de kofferbak leggen vooor de Alpen Tour.
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Wed Jun 08, 2011 8:19 am
by 323baur
Dank voor alle mooie woorden. Idd, nu moet ze het gaan bewijzen.
@WM, neem er maar een mee voor de zekerheid. Het weegt bijna niks, maar het zal me toch gebeuren..
co meter gaat ook mee, evenals een klepstelsetje en inbus.
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Wed Jun 08, 2011 1:30 pm
by Wondermike
Zodra ik thuis ben leg ik er 1 in de kist
We gaan dus niet ombouwen op de SM?
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Posted: Wed Jun 08, 2011 5:53 pm
by 323baur
Nope, tis helemaal in orde.
Ik ben nu net terug van 430 kilometer zakelijk rondrijden.
Dikke pret! Hij pingelt nog wel bij deellast op 2000-3000rpm.
Klepspeling staat ivm inlopen nu nog op 0.30
CO staat op 1.8
Ontsteking staat grofweg goed.
Maandag as mag ik even naar onze digimonteur Peter. Dan lopen we alles even na en zetten we de kleppen op 0.25
Ik verwacht dan het pingelen wel te kunnen verhelpen.
Er zit overigens nu BP ultimate 98 in. Is er nóg betere benzine te verkrijgen?
Qua rijden:
Ze is bakken sneller dan de standaard 323. Vooral het oppakken onderin is ronduit indrukwekkend.
Ondanks dat ik zeer voorzichtig rij en onder geen beding boven de 3500rpm uitkom.
Ze is ook zuiniger, 1:11 vandaag. Nu was het daar niet om te doen, maar tis wel opvallend.