Page 21 of 55

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Thu May 10, 2012 8:39 pm
by uwbuurman
da een leuk setje Gerwin! Mooi toch, die BMWs!

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Thu May 10, 2012 8:51 pm
by Jeroen
Inderdaad! 3-5-7... what's next? 1, 6, 8?

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Thu May 10, 2012 9:16 pm
by 323baur
Leuk om de ontwikkeling te zien!

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Thu May 10, 2012 10:05 pm
by raymondw
Thegs wrote:De 525i is echt een monster, probleemloos rondsturen met een aanhangert. Jammer dat er niet zoveel achter mag hangen, anders was het de ideale auto geweest op 7's uit Duitsland te halen. Moet wel even waterpompje vervangen, die begint me toch te jammeren :mrgreen:
Hoeveel mag je erachter hangen dan ? Mijn E39 mag 2000kg trekken, maar dat lijkt mij dan ook net niet toereikend en de M62B44 gaat daar niet overheen.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Fri May 11, 2012 4:27 pm
by loentje
Mijn e39 mag ook 2000 kg trekken, is een 523i. Mijn e34 525i mocht 1800 kg trekken.


Groeten loentje

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Sat May 19, 2012 9:17 pm
by Thegs
Ondanks de inminse drukte hier, toch nog het een en andere aan de E23 kunnen doen aangezien die er komend weekend weer spik en span bij moet staan. Als eerste de uitlaat aangepakt, deze was rot op een paar plekken, maar wou toch graag die einddemper behouden (niet origineel namelijk). Een goed bevriende toplasser heeft er weer een kunststukje van gemaakt en na het passen vanmiddag is het weer goed bevonden. Komende maandag aflassen en dan kan het er weer onder.

Verder begonnen met wat schoonmaak werken, onder andere dus even een goeie dasty buurt onder de kap. Niet zo akelig netjes als bij Jeroentje, maar mijn auto heeft dan ook 2,5 ton meer achter de kiezen :mrgreen:

Image

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Mon May 21, 2012 4:18 pm
by uwbuurman
En jij moet ook veel meer poetsen, meer ruimte enzo... Mooi werk Gerwin!

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Mon May 21, 2012 10:48 pm
by Thegs
Vandaag tussen alle drukke werkzaamheden door toch nog wat aan de E23 kunnen doen als voorbereiding voor zaterdag. De uitlaat was lek, maar ik wou die geweldige einddemper niet verliezen eigenlijk. Buiten dat ik origineel nieuw bijna onbetaalbaar aan het worden, dus moest de reparatie gestart worden. Gelukkig heb ik een goeie vriend die super goed kan lassen, alles kan lassen en zelfs onder water kan lassen. Dus een vervangend aansluitstuk gemaakt om die aparte dempers te kunnen monteren. Het verdiend geen schoonheidsprijs, maar met alleen een bocht, 2 afvalstukjes pijp is het toch wel kunstig om dit dicht te krijgen.
Image
Dit kan nog makkelijk een jaartje mee, maar dan is het ook echt wel klaar. Vandaar dat er volgende winter een compleet plan gemaakt gaat worden voor een compleet RVS systeem, daar zag hij wel heil in :banana . Omdat de boel er morgen weer onder moet, de einddempers gepolijst, roestvrij gemaakt en in de Hamerite gezet.
Image
Morgen dus verder met monteren, langzaam maar zeker komen we er wel. Om aan te geven hoe goed de lasser is, dit is zijn eigen project. Zijn eerste auto, een Renault 4 met een Renault 21 Turbo motor. Volledig handgebouwd spaghetti spruitstuk, nu bezig met een handgemaakt inlaat. Verder voorzien van een grotere Turbo, intercooler en een Williams computer. Naar schatting straks 250 pk of meer :launch
Image

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Mon May 21, 2012 11:04 pm
by 323baur
Knap hoor, veruit het beste onderdeel van heel die auto..

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Mon May 21, 2012 11:23 pm
by Jeroen
haha mooi werk, maar of die constructie van aparte carrosserie en chassis dat leuk gaat vinden, maggie wel een flinke kooi lassen ook! Is niet veel meer dan een plank:

Image

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Mon Jun 18, 2012 7:58 am
by Thegs
Zo, dan ook maar even mijn nieuwe speeltje voorstellen:

Image

Ik heb dus de 323i bij Michel opgehaald vorige week. Het gaat om een 323i van 1980 met flink wat leuke opties en is net voor 2 jaar gekeurd. Daarvoor was er veel werk nodig, waaronder aardig wat laswerk en het opnieuw tectieleren van de bodem, complete remrevisie, nieuwe draagarmen en nieuwe stuurstangkogels.

Aan optiewerk moeten we denken aan 5-bak, sper, recaro's en klapraampjes. Al met al een hele leuke complete auto, die is vorige week woensdag heb opgehaald. Alleen even uitlijnen, de vitale dingen checken en op naar de Eifel!

Het was wel een gokje, maar de auto heeft zich voortreffelijk gedragen :mrgreen: . Er zijn wat kleine puntjes van aandacht (ontstekingstijdstip, CO en sinds de laatste kilometers een schurend geluid links achter met name in rechtste bochten wat ik relateer aan de remmen). Verder een leuk project waar ik binnenkort wel meer van ga laten zien.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Mon Jun 18, 2012 9:51 am
by Jeroen
Inmiddels geen verrassing meer voor mij, maar dat was het afgelopen vrijdag wel! Ben blij dat je de auto hebt gered uit de handen van Autosloperij Wondermike :lol: en wens je er veel plezier mee!

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Mon Jun 18, 2012 10:01 am
by uwbuurman
En die *KLOINK* onder de auto dan? Oh ja, was nieuwigheid...

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Mon Jun 18, 2012 10:32 am
by Arnold D
Ja, leuk autotje, Gerwin. Met wat aandacht is er best nog wel wat van te maken. :thumbsup

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E34 Touring)

Posted: Mon Jun 18, 2012 5:37 pm
by Danny043
Leuk! Ook leuk dat je er gelijk mee de Eiffel in gegaan bent. En de verkoop is snel gegaan :playcar