Wat heb jij vandaag gedaan?
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Mooi. Zoals al vaker gezegd zijn onze oudjes meestal beter onderhouden dan menig daily.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- 02-er
- E21 VIP

- My E21(s): '80 323i Baur
Zaterdag heb ik na 3 jaar mijn 2002 terug uit zijn lange winterslaap gehaald.
Heeft binnen gestaan onder een doekje, dat scheelt wel.
En ja hoor na de 2e keer sloeg hij aan.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-H8JPDO3OGZHB.mov
Zondag naar een Cars en Coffee geweest in de buurt. Snel gemerkt dat er werk aan de winkel is. De stuurinrichting is niet dat meer. En de remmen mogen wat soepeler.
Intussen spulletjes besteld bij Wallothnesch. Vacuumslangen, alle stuurkogels.
Hoofdpomp van de ontkoppeling had ik al een tijdje liggen en wordt ook vervangen.
De banden zijn ook aan vervanging toe en velgjes worden voorzien van nieuw rubber.
En uiteraard alle olie vervangen met de nodige filters en gesmeerd.
Hopelijk dan terug wat rijplezier. Want op het rijplezier van de E21 is het nog wat wachten geblazen.
Heeft binnen gestaan onder een doekje, dat scheelt wel.
En ja hoor na de 2e keer sloeg hij aan.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-H8JPDO3OGZHB.mov
Zondag naar een Cars en Coffee geweest in de buurt. Snel gemerkt dat er werk aan de winkel is. De stuurinrichting is niet dat meer. En de remmen mogen wat soepeler.
Intussen spulletjes besteld bij Wallothnesch. Vacuumslangen, alle stuurkogels.
Hoofdpomp van de ontkoppeling had ik al een tijdje liggen en wordt ook vervangen.
De banden zijn ook aan vervanging toe en velgjes worden voorzien van nieuw rubber.
En uiteraard alle olie vervangen met de nodige filters en gesmeerd.
Hopelijk dan terug wat rijplezier. Want op het rijplezier van de E21 is het nog wat wachten geblazen.
E21 323i. Baur Alpine White '80
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Petitie getekend tegen de Duitse plannen voor tol, uitsluitend voor buitenlanders
http://www.anwb.nl/belangenbehartiging/ ... -duitsland
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

Jeroen wrote:Petitie getekend tegen de Duitse plannen voor tol, uitsluitend voor buitenlanders![]()
Ik ga hem absoluut tekenen maar ik wil ook een kanttekening plaatsen.
Stel dat wij dit in in Nederland invoeren, immers wij willen ook graag dat alle buitenlandse kentekens mee gaan betalen want het zijn er ondertussen ook heel veel.
En dat de Nederlandse overheid dan ook zo slim is (voor een keertje dan) om de Nederlandse automobilist hiervoor te compenseren. Hoe zouden we dan reageren?
Ik denk dat niemand er een probleem van zou maken als we alle auto's vanuit bijvoorbeeld het oostblok zouden belasten met een tolvignet.
Gr Peter V.
- Jeroen
- Site Admin
Tsja in mijn ogen past 'eigen volk eerst' niet helemaal in de gedachte van één Europa. Als wij in D tol moeten betalen, waarom dan ook niet andersom? En dan is het eind zoek.
Met voormalige oostblokkers hebben we hele andere problemen. Vaak voldoet men op geen enkele manier aan onze eisen vwb veiligheid of verzekering en durven we ze niet aan te pakken voor foutparkeren oid.
Voorbeeldje: een vriend van mij woont in hartje Rotterdam. De straat staat vol Bulgaren die niet betalen, maar die doorgaans niet worden aangepakt. En hij kan 6 straten verderop parkeren en als 'ie daar vergeet te betalen krijgt hij een boete, terwijl hij wel betaalt voor zijn eigen straat/wijk
Zolang we blijkbaar niet in staat worden gesteld fatsoenlijk te controleren of deze buitenlandse voertuigen aan de eisen voldoen zou ik 't lekker omkeren en ze verplichten hun aanwezigheid aan te melden. Niet voldoen is afslepen, opzouten.
Of het probleem gewoon bij de basis aanpakken, uitkering is verplicht werken, in de bollen, asperges, industrie, waar dan ook. Dan hebben we ook geen Bulgaren (om maar een voorbeeld te noemen) nodig. Het is in mijn ogen getikt dat er een miljoen mensen betaald thuis zit en we een tweede keer betalen om anderen uit het buitenland vervolgens het werk te laten doen. En dat is geen racisme, maar doelmatig werken.
Met voormalige oostblokkers hebben we hele andere problemen. Vaak voldoet men op geen enkele manier aan onze eisen vwb veiligheid of verzekering en durven we ze niet aan te pakken voor foutparkeren oid.
Voorbeeldje: een vriend van mij woont in hartje Rotterdam. De straat staat vol Bulgaren die niet betalen, maar die doorgaans niet worden aangepakt. En hij kan 6 straten verderop parkeren en als 'ie daar vergeet te betalen krijgt hij een boete, terwijl hij wel betaalt voor zijn eigen straat/wijk
Zolang we blijkbaar niet in staat worden gesteld fatsoenlijk te controleren of deze buitenlandse voertuigen aan de eisen voldoen zou ik 't lekker omkeren en ze verplichten hun aanwezigheid aan te melden. Niet voldoen is afslepen, opzouten.
Of het probleem gewoon bij de basis aanpakken, uitkering is verplicht werken, in de bollen, asperges, industrie, waar dan ook. Dan hebben we ook geen Bulgaren (om maar een voorbeeld te noemen) nodig. Het is in mijn ogen getikt dat er een miljoen mensen betaald thuis zit en we een tweede keer betalen om anderen uit het buitenland vervolgens het werk te laten doen. En dat is geen racisme, maar doelmatig werken.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

Ben ik wel eens met je natuurlijk. Om op de tolheffing terug te komen klopt het verhaal niet en daarom heb ik ook getekend maar op sommige punten kan ik het begrijpen.
Dat het probleem dieper ligt is een understatement. Over de Bulgaren (bijvoorbeeld) kan men hele boeken schrijven.......
Dat het probleem dieper ligt is een understatement. Over de Bulgaren (bijvoorbeeld) kan men hele boeken schrijven.......
Gr Peter V.
Vandaag een maand apk en dus de eerste maand gereden met mijn wagentje. De eerste 2250 km zitten erop.
Een noemenswaardige gebeurtenis al zeg ik het zelf
Een noemenswaardige gebeurtenis al zeg ik het zelf
Groet, Niek
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
E21 316, 1982
E30 touring 316, 1994
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Van de vakantie gebruik gemaakt om een klus te doen die al lang had moeten gebeuren, de garage opgekuist .. alles staat terug netjes! Ik vind alles terug en heb nog dingen gevonden waarvan ik niet meer wist dat ik ze nog had

Morgen een dagje niets doen, vrijdag cabrio uitstap en zaterdag corrado polierdag, week 1 van de vakantie is zo voorbij ...

Morgen een dagje niets doen, vrijdag cabrio uitstap en zaterdag corrado polierdag, week 1 van de vakantie is zo voorbij ...
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Samen met sarah een dagje durbuy .. zonder op de autosnelweg te komen uiteraard 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
- Jeroen
- Site Admin
En ff rondje oude circuit route? Of ben ik in de war met Chimay? Hoe dan ook: foto's!!!!!! Veel plezier gewenst iig!
We moeten ook nodig eens met een rits E21's op de foto in de oude pitstraat in Reims.
Ik heb vandaag de Baur maar meegenomen naar werk, en morgen ook weer. Deels omdat het slim is de E46 te laten staan met een kapotte pomp van de stuurbekrachtiging (bekende issue), maar deels ook omdat het gewoon geweldig weer is, en het leuk blijft om Audi's te pesten (zodat ze in hun pogingen spontaan last krijgen van de bekende onderstuurde bij-rem-acties in de bocht lol).
We moeten ook nodig eens met een rits E21's op de foto in de oude pitstraat in Reims.
Ik heb vandaag de Baur maar meegenomen naar werk, en morgen ook weer. Deels omdat het slim is de E46 te laten staan met een kapotte pomp van de stuurbekrachtiging (bekende issue), maar deels ook omdat het gewoon geweldig weer is, en het leuk blijft om Audi's te pesten (zodat ze in hun pogingen spontaan last krijgen van de bekende onderstuurde bij-rem-acties in de bocht lol).
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Gelukkig heb ik van dat laatste geen last met mijn Mazda6 active-weet-ik-veel-nogwat.
@ pomp e46: vaak voorkomend inderdaad, maar vooral veroorzaakt door het reservoir met ingebouwd filter, net als bij de E30 trouwens en zelfs in mijn e91 zit dat zelfde potje. Dat filter kun je niet los vervangen, een nieuw potje plaatsen doet bijna niemand. Maar voor 35 euro heb je een nieuw potje met filter erin, dus Jeroen, ik raad je aan dat mee te vervangen. De vervuiling van het filter zorgt dat de olie n iet meer gefilterd wordt en dan gaat je pomp eraan.
@ pomp e46: vaak voorkomend inderdaad, maar vooral veroorzaakt door het reservoir met ingebouwd filter, net als bij de E30 trouwens en zelfs in mijn e91 zit dat zelfde potje. Dat filter kun je niet los vervangen, een nieuw potje plaatsen doet bijna niemand. Maar voor 35 euro heb je een nieuw potje met filter erin, dus Jeroen, ik raad je aan dat mee te vervangen. De vervuiling van het filter zorgt dat de olie n iet meer gefilterd wordt en dan gaat je pomp eraan.
- Jeroen
- Site Admin
Yep, is idd bekend. Maar het gaat verder. Belangrijkste zwakke punt is de as van de pomp die nu in tweeën ligt. Daar is een upgrade voor, een zwaardere pomp. Maar dat vraagt ook om twee andere slangen met bijzondere koppelingen hetgeen de klus vervolgens 2x zo duur maakt als de oorspronkelijke pomp. Bijkomend nadeel is de hogere pompdruk waardoor de auto minder prettig gaat sturen (minder gevoel/feedback), terwijl juist het sturen één van de sterkste punten van een vfl E46 is.
De huidige versie van de oorspronkelijke pomp gaat doorgaans ongeveer een ton mee dus voor het geld van de upgrade kan ik 'm 2x vervangen. Ofwel, het 'oude' type gaat er zeer weloverwogen weer in!
De huidige versie van de oorspronkelijke pomp gaat doorgaans ongeveer een ton mee dus voor het geld van de upgrade kan ik 'm 2x vervangen. Ofwel, het 'oude' type gaat er zeer weloverwogen weer in!
Regards/groeten, Jeroen