Page 22 of 152
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris Demontage, tips nodig!
Posted: Sun May 15, 2011 5:29 pm
by Wondermike
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris Demontage, tips nodig!
Posted: Sun May 15, 2011 5:42 pm
by 323baur
Ik zag het ook al staan. Kan best interessant zijn, zeker als je beide koopt.
Trailer mag je lenen

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris Demontage, tips nodig!
Posted: Sun May 15, 2011 7:25 pm
by uwbuurman
Jeetje, ja, das wel interessant ja... Op beide geen APK, maar goed leuk voor de spullen!
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris Demontage, tips nodig!
Posted: Sun May 15, 2011 7:35 pm
by Wondermike
de APK is van de 323i al heel lang verlopen.
Maar wel een paar opties.
Gelukkig ook goed in de buurt Buurman

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris Demontage, tips nodig!
Posted: Sun May 15, 2011 9:01 pm
by uwbuurman
haha, ja daar had ik ook al naar gekeken... damn 3 uur enkele reis... en dan moet ik 2 keer...

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris Demontage, tips nodig!
Posted: Sat May 28, 2011 2:16 pm
by uwbuurman
Antwoord is Ja. Dus ik daar naartoe, vanuit Friesland is dat Zeeuwse nog een heel eindje rijden...
De 323i was behoorlijk rot had ik al begrepen, maar de 316 zou in goede staat zijn en erg hard. Dus mijn plan was om beide te kopen en de 323i dan in onderdelen te bewaren en verkopen en de 316 nog lang en gelukkig te berijden. Twee dagen voor ik naar Zeeland zou afreizen kreeg ik te horen dat de vorige eigenaar van de 323i, die de auto 15 jaar geleden had verkocht, deze weer wilde hebben en dat hij de auto donderdag op zijn werk zou bekijken. Hij werkt bij een BMW dealer. Dus ik ging er vanuit dat ik vrijdag zou weten of de 323i er nog was of niet. Bleek later dat hij er nog niet was geweest en dat hij zaterdag zou komen.
Eenmaal ter plaatse stond de auto achter in een stal. De eigenaar had de 316 15 jaar niet gestart, maar hij had een paar dagen eerder de auto eens geprobeerd te starten en na 4 slagen liep ze als een zonnetje. Zelf had ik dat niet gedaan op 15 jaar oude benzine en een verdroogde carb, maar goed. De auto eerst naar buiten gereden en eens rondom bekeken. Van een afstandje zag ze er netjes uit op een beetje schade bij de stootstrip aan de linker zijkant, net achter de deur en een verroest bumperdeel, achter.
Maar even goed kijken en ik zag een vernieuwd voorspatbord met kleurverschil, herstelde B-stijlen maar 1 begon alweer, onderkant voorruit en de hoekjes kats verrot, daar kon ik zo doorheen drukken. Kriksteun links verdwenen, rechts in de dop in de bodem kon ik het ondertapijt voelen, ook helemaal weg. In de kofferruimte twee gare wielkasten en wat vreemde moeren in de wielbakken. Bleek van een LPG installatie te zijn geweest want in het tankklepje zat een doorvoergat en een afdekdop gemaakt. De bodem in de kofferruimte was her en der ingesmeerd met kit en ook de naden tussen wielkast en zijspatbord was volgeblubberd, maar wel lekker aan het rotten. Tot slot een interieur met mooie schapevachten, daaronder zag ik veel ductape.
Moet ik nog toelichten dat dit ee hele grote NO GO was? ik heb de 323i niet eens bekeken. Hij gaf aan dat die er veel slechter aan toe was dan de 316. Mijn eigen '78 323i is vele malen harder dan deze twee hokken. De eigenaar wil er nog veel geld voor hebben ook.
Wat aardig was is dat hij vertelede dat er een vent uit Weert (limbabwe) was aankomen rijden en die is een minuut bij de auto geweest, zei:"das niks meer" en ging weer terug. Die heeft wel gelijk! Iemand van hier trouwens??
Per saldo hou ik de ogen open en komt er vanzelf weer eens wat op mijn pad. michel bedankt voor de tip en wie nog eens wat weet: laat maar horen

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: gekeken bij twee e21's
Posted: Sat May 28, 2011 6:07 pm
by 323baur
Mooie repo!
Die blijven dus nog lang staan.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: gekeken bij twee e21's
Posted: Sat May 28, 2011 6:42 pm
by uwbuurman
nou nee hoor, ze zijn bijna helemaal weggeroest een dikke regenbui en het is klaar

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: gekeken bij twee e21's
Posted: Sat May 28, 2011 8:21 pm
by Wondermike
Jammer en dan is het zonde van de rit.
Maar we houden de groene 316s in de gaten voor je.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: gekeken bij twee e21's
Posted: Sun May 29, 2011 11:49 pm
by loentje
was al benieuwd, maar helder verhaal!!
groeten loentje
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: gekeken bij twee e21's
Posted: Mon May 30, 2011 10:12 am
by Jeroen
Waardeloos verhaal weer. Het kan me in dit geval werkelijk geen ruk schelen of de verkoper hier actief is of niet, ik vind dat je ronduit een mongool bent als je een half verrot bonk ijzer als harde auto aanprijst en iemand het hele land door laat rijden om te concluderen wat je allang weet. Dus mocht de verkoper hier actief zijn stel ik geheel gratis een permanente ban ter beschikking.
Het mag tenslotte wel eens afgelopen zijn met misleidende advertenties a la harde auto en geen roest terwijl de gaten erin vallen. Als mensen dat toch willen proberen in de hoop dat Stevie Wonder naar de auto komt kijken is het mij best, maar dan heb je op deze website iig niks te zoeken.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: gekeken bij twee e21's
Posted: Mon May 30, 2011 10:53 am
by uwbuurman
De 316 zou bij mij als donor dienen om de 323i weer op de weg te zetten, exact dezelfde kleur, goede carrosserie. Bij aankoop van deze auto heb ik deze op de brug bekeken en er was geen laswerk noodzakelijk. Verder liep het motortje goed, wel oude benzine natuurlijk, verder geen rare dingen eraan. Ik dacht dat deze 177000 gelopen had. De voorgeschiedenis van deze auto weet ik niet exact, maar de vorige eigenaar had deze in een loods staan om, net als ik, de wagen weer op de weg te zetten als deze belastingvrij was. Mijn mening is dat de auto met groot onderhoud weer op de weg te krijgen is.
Bovenstaande was dus een deel van de mail van de verkoper, waarna ik er nog over heb heen en weer gemaild. Foto's gehad waarop een harde auto te zien was, zo leek het. Bleek over de 2 ton op de teller te hebben en dus meer gaten dan een Zwitserse kaas te vatten.
@ Jeroen, dank voor je reactie. Was ook mijn gevoel. Gelukkig was ik al in de regio Rotterdam, dus ben ik maar een uurtje heen en 2,5 uurtjes terug (door file, ongelukken..) kwijt en geen retourtje Leeuwarden Zeeland... Maar al met al baal ik er wel van. Net wat je zegt: die verkoper weet ook wel dat het agtenkaas is en dat er een LPG dop in zat en ook wel dat de bekleding verrot is. En als ik op de teller kan kijken... Maar goed, geen probleem, geld over voor de 323i!
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: gekeken bij twee e21's
Posted: Mon May 30, 2011 5:17 pm
by Peter V.
Het klinkt allemaal zo herkenbaar idd.
Eigenlijk vergelijkbare zaken gezien terwijl je dan in een duurder segment van de markt rondkijkt.
En Jeroen, je heb helemaal gelijk dat de tijd van misleidende advertenties voorbij is en dat die personen ook totaal niet verbonden mogen en kunnen zijn met het Forum. Nu filtert dat zich vanzelf uit hoor!
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: gekeken bij twee e21's
Posted: Mon May 30, 2011 7:08 pm
by 323baur
Nou, als de eigenaar hier actief is, zal hij zich nu wel even rustig houden denk ik

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: gekeken bij twee e21's
Posted: Tue Jun 07, 2011 7:05 pm
by uwbuurman
Zo, nou, dusssss.....

vanmiddag even aan de slag geweest met de 323i. De uitlaat eronderweg, behalve de middendemper, die zit vast achter de de achterwielophanging. Moet ik de auto opkrikken om dat los te krijgen?
De versnellingsbak en cardanas, Arnold nog gebeld voor tips, maar met name die aansluiting van cardan op diff, daar kom je verdomde lastig bij hoor, op je rug onder een lage auto. De bak hangt ook nog.
Als die twee POKKE klussen

zijn gedaan, wil ik eigenlijk de tanks nog verwijderen. Nog tips iemand?
Daarna het dashboard er nog uit, waar moet ik daarbij op letten?
De lezer tussen de regels heeft al door dat ik momenteel niet veel sleutelplezier beleef. 't gaat allemaal verrotte moeizaam en ik kom steeds meer ellende tegen. Ik heb een vermoedelijk omgebouwde type 2 deur met dito glas, want een type 1 ruit heeft toch geen rechte onderkant, maar een sprongetje erin? Nou rechts bij mij niet. Dat raam wil ook niet helemaal naar beneden, blijft ca 5 cm boven staan. Dus als iemand nog een type 1 ruit in groen heeft...
Verder nog nieuwe constateringen: olielekkage bij de bak, gedeukte tank, dus als iemand nog een setje goede ongedeukte heeft? en voral veel weggesmeerde roest, die nu aan de oppervlakte komt. Spatbordrand linksachter bijvoorbeeld. lijkt mooi, is rot.
oh ja, opbeurende woorden zijn ook welkom.
