Page 22 of 420

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Oct 21, 2011 1:51 pm
by Peter V.
Vandaag de luchtaansluitingen voor de brug geregeld en de eerste keer geprobeerd. Ik ben helemaal happy :crazy

Dit gaat mij veel ellende besparen want hij gaat eigenlijk best nog hoog. Ik kan in mijn garage niet meer hoogte hebben i.v.m. de constructie van de garagedeur. Nu heeft het dak van de E30 nog een 20 cm vrij maar de Mondeo bijvoorbeeld is al wat hoger.

Image

Image

Tevens aan het stoeien gegaan voor de beschrijving van een distributieriemwissel voor de M20.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Oct 21, 2011 2:48 pm
by jamesV
Tevens aan het stoeien gegaan voor de beschrijving van een distributieriemwissel voor de M20.
:thumbsup

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Oct 21, 2011 5:13 pm
by gerrit323
Veerpootbrug op de e30 gemonteerd ...

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Oct 21, 2011 5:44 pm
by raymondw
Ik heb vanmiddag weer eens wat onderdelen gesorteerd die zijn overgebleven van diverse projecten. Bijna allemaal boutjes en moetjes die een VPE hebben, maar waarvan je er altijd maar een paar nodig hebt.

Verder de sierlijsten en deurlijsten van de E34S verwijderd. De sierlijsten zijn prima en kunnen hergebruikt worden. De deurlijsten (onderkant deur) zijn wat uitgezet en moeten vervangen worden. Op een klein beetje vervuiling na zien de deuren er prima uit (kitrand is volledig intact). Verder de sierlijsten van de portiergrepen uitgebouwd. Het is mijn bedoeling om de zijkanten van deze auto van een vers laagje lak te laten voorzien. De onderkant van de deuren zijn behoorlijk aangetast door steenslag, ergo er zit nog maar weinig '181' op.

Morgen komt Robert aan zijn E34S klussen en die brengt als het goed is de vacuummeters van Jeroen mee zodat ik het issue van de gasklepsync van de E28S kan afronden. Het is mooi weer dus dan kan ik de resultaat meteen goed testen op het mij bekende rondje (N35, A35, B54, A31, B209, A30, A1, A35 en N35)

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Oct 21, 2011 6:10 pm
by Wondermike
ehhh setje 15" alpina replica's opgehaald.
motor uit witte Baur gehaald.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Oct 21, 2011 7:02 pm
by Jeroen
Raymond: yep, Robert heeft de meters en een friemeltje om de gasklepschakelaar kort te sluiten mee. Succes, ik denk dat ik nog maar een blokje om ga met de Baur. Maar zaterdag eerst winterrubber voor de E36 om een paar velgen leggen. Had al prima Michelin winterrubber maar met 15" past dat niet over de remklauwen van de 316i :roll:

Michel: lekker bezig geweest!

Gerrit: poeh hee, je zal wel moe zijn, neem een weekendje vrij :mrgreen:

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Oct 21, 2011 8:23 pm
by gerrit323
Jeroen wrote:Gerrit: poeh hee, je zal wel moe zijn, neem een weekendje vrij :mrgreen:
Idd nog nooit zoiets moeilijks gedaan ... :mrgreen:

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Oct 22, 2011 7:45 pm
by Thegs
Vandaag weer een heerlijk dagje in Oldebroek gehad. Zoals altijd lekker ouwehoeren, beetje klussen, lekker alle onderdelen bij de hand en op een dag als vandaag komen er veel mensen op bezoek (vandaag heb ik een leuke 728 gezien, Jaap kwam even buurten en Jeffrey kwam even langs met de 745i).

Ik heb gisteravond mijn ex even opgehaald, die heeft weer wat TLC gehad vandaag. De laaste grote doorn in het oog was het interieur van de auto. Gelukkig hebben Ite en Michiel weer een perfect zwarte leren interieur voor ons gevonden en dat heb ik heerlijk gemonteerd vandaag. Als eerste begonnen met het leeghalen van de auto, dan zie je ook pas hoe ruim zo'n 7 eigenlijk is. Toen alles eruit was even goed met de stofzuiger erdoor:

Image
Image
Image

Omdat de banaan voorzien is van een schuifkanteldak, zitten er andere sledes onder die normaal gezien in een type 1 zitten. Het nieuwe interieur komt uit een type 2, dus we waren erg benieuwd of het zou gaan lukken. Voornaamste verschil in de stoelframes is de hoogte en de volgorde, zo zitten bij type 1 de sledes bovenop en schuift de stoel dus over het frame en bij type 2 zitten de sledes onder het frame en schuift het frame mee in de auto:

Image

Gelukkig is alles om te bouwen, want de bevestigingsgaten onder de stoel zijn allemaal gelijk. Ik heb er dus voor gekozen om de frames en sledes uit de auto te gebruiken en deze onder de type 2 stoelen te schroeven. Even later stonden deze dus te wachten in de schuur:

Image

Uiteraard was er een goede reden om het interieur te wisselen, zo waren de veren in de stoel nagenoeg vergaan dus zat je op echt op de veren. Ook was de vulling vergaan en dat lag meer onder de stoel dan erin :mrgreen: . Als laatste was de bekleding ook gescheurd en oud, al met al genoeg reden om het interieur te wisselen. Eerst nog een plaatje van oud en nieuwe naast elkaar, goed te zien in de rugleuning dat de veren er bijna door komen:

Image

Monteren was niet zoveel werk, dus kunnen we door naar het eindresultaat. Het interieur moet nog schoongemaakt worden, daar gaan we komend weekend eens aan werken. Heb alle spullen al in huis, dat wordt de laatste stap om het interieur van dit monster compleet te maken :D

Image
Image

Ben nu in Biddinghuizen, heb mijn ex weer afgeleverd bij de rechtmatige eigenaar. Was wel weer even heerlijk om aan deze auto te werken, ben er nog steeds wel een beetje weg van...

Op naar de volgende, dan zal mijn eigen Zobel weer aan de beurt zijn...

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Oct 22, 2011 7:54 pm
by uwbuurman
Mooi om weer eens wat van je te lezen Gerwin!!

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Oct 22, 2011 8:14 pm
by gerrit323
Zo das een mooi interieur :thumbsup

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Oct 22, 2011 8:25 pm
by 323baur
Wat ik gedaan heb??
Gerwin van een hoop geld afgeholpen, hahahaha.
Maar idd, tis echt ongekend mooi geworden.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Oct 22, 2011 9:08 pm
by gerrit323
Peter V. wrote:Vandaag de luchtaansluitingen voor de brug geregeld en de eerste keer geprobeerd. Ik ben helemaal happy :crazy

Dit gaat mij veel ellende besparen want hij gaat eigenlijk best nog hoog. Ik kan in mijn garage niet meer hoogte hebben i.v.m. de constructie van de garagedeur. Nu heeft het dak van de E30 nog een 20 cm vrij maar de Mondeo bijvoorbeeld is al wat hoger.
Dat is wat ik nog mis hier thuis om alles zelf te kunnen doen aan de auto .. een brug ..

Mooie aanwinst Peter :thumbsup

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Oct 22, 2011 9:29 pm
by 323baur
idd Peter, jou was ik nog even vergeten te feliciteren, maar dit is echt vet hoor!
Ik kom wel een keer kijken...


















..neem ik gelijk een gebakje mee...












...van ijzer :mrgreen:

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Oct 22, 2011 10:14 pm
by Peter V.
Thanks. Ik ben er ook heel erg blij mee.

@Ite, dat kan hoor, altijd welkom. Wel even doorgeven voordat ik iets erop heb staan wat niet te verrijden is op dat moment.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Oct 22, 2011 10:47 pm
by raymondw
Heren,

Allereerst wil ik Jeroen bedanken voor het ter beschikking stellen van zijn vacuum-meter set en zeker niet onbelangrijk, Robert voor het bezorgen ervan. De vacuum-sync is vandaag uitgevoerd. Ik laat de details even achterwege en beschrijf het resultaat.

Ruim drie weken geleden schreef ik al over de zeer goede resultaten van de basisafstelling tijdens mijn trip naar Trebendorf. Dit werd vanmorgen nog eens bevestigd tijdens de noodzakelijke omrij-route via het Wierdense-veen om het verkeers-infarct in Nijverdal te mijden. Met name de souplesse bij de tussen acceleratie vanaf ~50km/h in zijn drie naar ruim 140km/h is indrukwekkend, met name omdat ik tot op heden de eerste E34-S38 nog tegen moet komen die dit evenaart (ook de 3.8 niet).

Na de eerste iteratie slag hebben we (Robert en ik) een testrit gemaakt over mijn vaste testtraject. Deze is ruim 160km lang en bevat een leuk stukje Duitse autobahn en kan derhalve binnen een uur verreden worden. Tijdens het eerste stukje naar Gronau vooral rustig aan gereden om een goed gevoel te krijgen voor het middengebied en het gedrag tijdens lastwisselingen. Na het vullen van de tank met Shell V-Power Racing zijn we via de A31 en de A30 weer terug naar NL gereden. Dat gaf mij de mogelijkheid om ook naar het vollast gedrag te kijken. Deze pakt nu nog iets beter op als voorheen, maar het verschil is met name te merken in het middengebied waarbij de auto merkbaar sterker en vooral soepeler is geworden.

Al met al ben ik tevreden met het resultaat tevreden. Nou alleen nog het CO controleren en indien nodig aanpassen.