Zoals beloofd een update.
Beginnen waar ik de vorige keer geƫindigd ben.
Het interieur.
De zetels had ik binnengebracht vooral om de in de achterbank andere vulling te plaatsen en in de stof horizontale stiksels aan te brengen zodat deze origineel Alpina zijn.
Dit is goed gelukt.
Achterpanelen geplaatst en de achterbank.
Dan ben ik begonnen aan het monteren van de deuren.
Was een beetje zoeken wat best eerst gemonteerd wordt.
Antidreunplaat in de deuren gezet
Dan eerst deurhendel en mechanisme terug geplaatst.
Slot en aanverwanten.
Was wel vergeten om eerst ook de metalen stang te plaatsen aan het slotmechanisme die gekoppeld wordt aan het mechanisme van de deurhendel.
Dit is nadien bijna niet te doen.
Dan het raammechanisme terug gezet.
Het plaatsen van de ramen ging op zich vlot maar deze gingen zeer stroef door de geleiders.
Hier heb ik opnieuw iets bijgeleerd.
Ik had ramen van een type 1. Deze zijn blijkbaar dikker en hebben onderaan een andere vorm. En ook de bevestigingsgeleider zijn anders.
Ik heb ze kunnen ruilen tegen type 2. Bedankt Ite !!!

Deze zijn recht onderaan en hebben andere bevestigingsbeugels.
Deuren klaar om te monteren
Deuren erin

Dit was niet zo simpel om ze mooi af te regelen.
Met enig geduld gelukt.
daarna nog alle siertrips terug geplaatst. Dit ging vlotjes.
Dan heb ik de spiegels van de lampen gereinigd. Met tips van Remy (BE).
Bij 2 van de 4 lampen is het verkeerd gegaan. De chroom was niet meer van goede kwaliteit.
Nieuwe, zeer nette koplampen kunnen scoren . Remy
De eerder mooie gescoorde chromen ringen klaar om op te poetsen.
Daarna terug alles gemonteerd.
De volgende aan de beurt was de keienvanger.
Lip zwart gespoten.
Daarna de zwarte strips aangebracht.
Eerst een mal gemaakt. Ik heb mij zwarte folie gekocht van 3M en op maat gesneden.
Daarna aangebracht.
Ik post nog wat updates.
Niet alles in 1 keer anders kom ik nooit aan 100 pages.
