Page 22 of 62

Posted: Thu Feb 18, 2010 9:23 pm
by gerrit323
Mooie updates weer om zien Arnold ... ivl de kop een extra inspectie van de kop heb je er wel gratis bij zo. Ik hoop voor je dat het spuitwerk meevalt want das idd een van de dingen waar je zelf geen vat op hebt .. op mijn auto valt me dat wat tegen ... hij moet ooit eens overnieuw :roll:

Gerrit

Posted: Tue Feb 23, 2010 1:40 pm
by Arnold D
#%&*#* :evil:

Posted: Tue Feb 23, 2010 1:45 pm
by e-einundzwanzig
ik verwacht het ergste....

Posted: Tue Feb 23, 2010 1:56 pm
by Peter V.
Arnold D wrote:#%&*#* :evil:
Dit is niet goed :( :(

Posted: Tue Feb 23, 2010 2:32 pm
by Wondermike
Zit een druiper midden op de motorkap.......

Posted: Tue Feb 23, 2010 2:42 pm
by e-einundzwanzig
carosserie ligt op kop langs de autobaan, met verderop een autoambulance met klapband......

Posted: Tue Feb 23, 2010 2:47 pm
by 325ixbaur
Volgens het chassisnummer bleek het toch om een 315 te gaan...

Gr Jeroen

Posted: Tue Feb 23, 2010 2:58 pm
by Arnold D
Het is niet de auto, tenminste dat denk ik, want die heb ik nog niet gezien.

Posted: Tue Feb 23, 2010 2:58 pm
by e-einundzwanzig
325ixbaur wrote:Volgens het chassisnummer bleek het toch om een 315 te gaan...

Gr Jeroen
:P ok je hebt gewonnen, ik weet geen goeie meer.

misschien kwam het baur plaatje onder de lak te voorschijn?

Posted: Tue Feb 23, 2010 2:59 pm
by Wondermike
ik denk dat ze blok rot is.........

Posted: Tue Feb 23, 2010 3:22 pm
by Arnold D
Het is de kop.

Er zit een flinke oxidatieplek in een waterkanaal boven de verbrandingskamer. Hij lekt niet, maar dat zal volgens hunnie niet lang meer duren.

Posted: Tue Feb 23, 2010 3:30 pm
by 323baur
Arnold D wrote:Het is de kop.

Er zit een flinke oxidatieplek in een waterkanaal boven de verbrandingskamer. Hij lekt niet, maar dat zal volgens hunnie niet lang meer duren.
Dat is naar!
Wellicht heeft vege nog old stock liggen?
Aan de andere kant: wees blij dat je ernu achter komt en niet tijdens een ritje richting het zuiden..

Posted: Tue Feb 23, 2010 3:31 pm
by Wondermike
Er zit een flinke oxidatieplek in een waterkanaal
Heeft mijn waterkanaal ook wel eens last van :mrgreen:

Maar serieus, dat is kloterig. Kunnen hunnie dat niet lassen?

Posted: Tue Feb 23, 2010 3:33 pm
by 323baur
Wondermike wrote:
Er zit een flinke oxidatieplek in een waterkanaal
Heeft mijn waterkanaal ook wel eens last van :mrgreen:

Maar serieus, dat is kloterig. Kunnen hunnie dat niet lassen?
In een lichtmetalen kop? Ik weet dat het kan, maar met een auto die toch redelijk op zijn donder gaat krijgen - ik weet het niet hoor.

Posted: Tue Feb 23, 2010 3:50 pm
by Arnold D
Ik ben geen voorstander van lassen.

Maar het probleem is al bijna opgelost.

Heb alleen een kop nodig.
Marcel krol heeft een kompleet blok staan, maar helaas verkocht. :(

Maar hij heeft mij een adres in Almere gegeven van een jongen die alles van M30 weet en heeft.
Nu kan ik van hem een kop kopen van het bouwjaar wat ik wil, in mijn geval 1980.
De oude en nieuwe kop gaan naar een revisie bedrijf en daar worden de klepzittingen voor de grotere Alpina inlaatkleppen omgezet.

Dit probleem blijkt dus een kwaal bij M30 te zijn en hij keek er dus niet van op en wist mij precies te vertellen waar de oxidatie plek zat :shock:

Ben ik blij dat dit zo allemaal is verlopen en dat terwijl alleen de klepsteelrubbers vervangen hoefden te worden.

Zei Johan Cruiff toch, ieder nadeel heb z'n voordeel.