Page 22 of 69

Posted: Fri Apr 02, 2010 11:26 am
by Peter V.
Wat een luxe problemen he??

Je moet je oprit ook verbreden dan kan alles naast elkaar staan en moet je maar 1 ding verzetten.

Ik zeg: Bel de vrouw op dat ze zeer snel moet terugkomen met de mompel mompel 8)

Posted: Fri Apr 02, 2010 11:27 am
by Wondermike
Het plan is nu om eerst de caravan tot aan de klucht te verzetten, dan Derrick naar buiten en dan kan ik de baur in de schuur zo plaatsen dat ik er rondom bij kan.

Dan ga ik hem warm laten draaien om de waterslangen te controleren.
STB doet het trouwens prima en nog geen druppels onder de auto gezien.
Hoe vol moet het potje eigenlijk :oops:

Posted: Fri Apr 02, 2010 11:29 am
by Wondermike
Ik heb een camera aan mijn huis hangen, die is via internet te bekijken maar lijkt me geen goed idee omdat hier openbaar te plaatsen.
Anders konden jullie gezellig mee kijken naar mijn idd luxe probleem.

Ja en de 524TD staat ver weg en heeft geen trekhaak.

f*** zelfs mijn Baur heeft zo'n knop :lol:

Posted: Fri Apr 02, 2010 11:34 am
by 323baur
haha,

1e vraag: Ben je nou aan het pielen of zit je achter de computer?
2e vraag: Wat vindt jou buurman hier van?
3e vraag: WAT IS HET ADRES VAN DIE #$(%)@*%($CAMERA!!!???????

Posted: Tue Apr 06, 2010 9:12 pm
by Wondermike
Vandaag eindelijk even gereden. Eerst 500 meter en toen gauw weer terug want er loopt iets aan :?

De uitlaat loopt tegen de cardanas, snap er niks van maar goed alles los, opnieuw gesteld (al liggend op de grond) en het leek opgelost. Dus ff verder weg geweest en flink gas gegeven, weer die rammel in de uitlaat.
hmmm, ben niet blij want het lijkt alsof ik de boel niet anders op kan hangen. :roll:

Tussen de tankdelen tikken ze tegen elkaar en ik heb haast geen speling.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik te veel kracht op de uitlaat heb gezet om hem los te wrikken en dat hij nu uit vorm is.
FF een nachtje over slapen.

Voor de rest zijn de remmen nog veel te sponsig. Nog niet echt hard geremd i.v.m. de nieuwe blokken maar ik hoop dat dit door goed te ontluchten beter wordt.

Sturen viel me 100% mee dus dat is een plus en dat de auto nergens incontinent is is ook meegenomen.
Hij moet nu eerst op de brug voor de uitlaat en de remmen voor ik me aan een eind rijden waag.

Al met al een beetje teleurgesteld maar ja je moet wat te doen over houden toch :x

Posted: Tue Apr 06, 2010 9:31 pm
by Peter V.
Dat is inderdaad jammer.

Wat raakt er elkaar tussen de tankdelen? Bij de originele middendemper zit dat deel toch gewoon los van de tanks of heb je die steun t.h.v. het diff te hoog hangen?

Posted: Tue Apr 06, 2010 9:45 pm
by 323baur
Wondermike wrote:Vandaag eindelijk even gereden. Eerst 500 meter en toen gauw weer terug want er loopt iets aan :?

Tussen de tankdelen tikken ze tegen elkaar en ik heb haast geen speling.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik te veel kracht op de uitlaat heb gezet om hem los te wrikken en dat hij nu uit vorm is.
FF een nachtje over slapen.

Sturen viel me 100% mee dus dat is een plus en dat de auto nergens incontinent is is ook meegenomen.
Hij moet nu eerst op de brug voor de uitlaat en de remmen voor ik me aan een eind rijden waag.

Al met al een beetje teleurgesteld maar ja je moet wat te doen over houden toch :x
Eea is natuurlijk heel naar, maar uitlaatdelen vervormen ... dan moet je erg veel kracht hebben hoor.
Je hebt vast iets over het hoofd gezien - nachtje slapen doet wonderen!

Qua servo heb je weer wat gewonnen dus al met al staat het 1-1.
Slaap zacht wm...slaap zacht..

Posted: Tue Apr 06, 2010 10:14 pm
by gerrit323
Zo Mike, als ik dit zo lees wij zijn met dezelfde klus beziggeweest :lol: mijn uitlaat loopt nergens tegen maar rammelt lichtjes. Na de 2de stelbeurt enkel nog bij stationair draaien maar het moet eruit hoe dan ook.

Suc6

Gerrit

Posted: Tue Apr 06, 2010 11:47 pm
by Jos
Hallo Mike,

Ik heb dit probleem met de uitlaat ook gehad. Wat ik ook deed te weinig ruimte. Dit zat bij mij in de stand van de middendemper. Die schroeven (voorflenzen)losgehaald en die van de achterdempers. Net zover losdraaien dat je de middendemper kan draaien/ torderen. Ik had op deze manier 2 cm meer ruimte en was van het probleem af.

Groet Jos

Posted: Wed Apr 07, 2010 6:59 am
by Wondermike
Allen bedankt voor de adviezen en het meedenken.
De pot van de middendemper raakt aan de achterkant de aandrijfas. :?
Net zover losdraaien dat je de middendemper kan draaien/ torderen
Deze optie is ook wat ik voor ogen heb maar omdat de middendemper op de een of andere manier muurvast aan een voorpijp zit is hier erg veel kracht voor nodig. Het lukte me gisterenavond niet om de middendemper te draaien. Ik probeer vanavond op een brug te staan, dan moet het hopelijk lukken.
dan moet je erg veel kracht hebben hoor.
Ik ben dan niet groot....... maar wel heel sterk.

@Gerrit, ik las je probleem maar door die enorme pijpen die jij eronder hebt zal een probleem minder eenvoudig op te lossen zijn, suc6!

Posted: Thu Apr 08, 2010 9:16 pm
by Wondermike
Goed nieuws van het Baur front :P

De uitlaat is nu rammelvrij!!
Het viel niet mee maar op de brug kan je er gewoon veel beter bij en is het uiteindelijk gelukt.
Een mogelijke oorzaak zijn deels de nieuwe motorrubbers en deels dat het waarschijnlijk altijd al erg krap is geweest. De rubbers zijn ruim een cm hoger.

Terug naar huis op de binnendoor wegen even lekker vlot gereden en wat direkt opvalt is hoe stil het onderstel is geworden en hoe degelijk hij op de weg ligt.
Trilling in het stuur bij remmen en konstante snelheid is helemaal weg en ondanks dat hij nog niet is uitgelijnd stuurt hij als een nieuwe.
(Ik vermoed dat ik een shimmy E21 had?)

Echt mega tevreden ook over de bekrachtiging, reed even 150 en had totaal geen wazig stuur.
Heerlijk met alleen het middendeel van het dak eraf 8) ik ben erg blij.

twee minpuntjes nog, een rode lamp in de tellerbak omdat er geen remslijtage contact op de volvo blokken zit en de opmerkingen over de trekhaak......

Als er plek is morgen uitlijnen.

Posted: Thu Apr 08, 2010 9:21 pm
by gerrit323
Die rode lamp in de tellerunit heb ik ook :) op de wilwoods is ook geen contact ...

Tof dat de uitlaat al rammelvrij is ... de mijne na zaterdag zeker ook (op de brug) :wink:

Gerrit

Posted: Thu Apr 08, 2010 9:32 pm
by Wondermike
Thanks Gerrit, veel succes zaterdag!!

Die rode lamp moet nog uit en de remmen ontluchten moet trouwens ook nog. Geen tijd meer vanavond.

Posted: Thu Apr 08, 2010 9:39 pm
by Peter V.
Mooi Michel :wink:

Blij dat je tevreden bent met alle vernieuwingen en aanpassingen.

Posted: Thu Apr 08, 2010 9:41 pm
by Jeroen
Kijk dat is dus helemaal genieten, klasse! Nog foto's gemaakt van die glimmende onderkant met de auto op de brug?