Page 22 of 53

Posted: Sun Mar 29, 2009 2:14 pm
by Wondermike
He Peter, dat is nou weer jammer en natuurlijk zonde van het geld!

Misschien als ze de banden een keer lossen en opnieuw aanbrengen je ze weer dicht krijgt. Je hebt nog 3 weken hoor en zo maak je ook geen test kilometers :?

Posted: Sun Mar 29, 2009 2:16 pm
by 323baur
+1..

Even een keer loshalen, bandenvet aan de randen en opnieuw vullen.
10 tegen 1 dat ze vol blijven.
Bovendien - deze maatjes worden best schaars en beperkt qua keuze - en dus ook niet goedkoop.

Posted: Sun Mar 29, 2009 6:07 pm
by gerrit323
Peter moest het niet lukken dan mag je gerust mijn originele 13" velgen met goede banden gebruiken voor de meeting ... zelfs zolang tot je zelf van een goede set voorzien bent.

Het zijn de standaard spaakvelgjes.

Je ziet maar breda is niet zo ver weg ... :wink:

Gerrit

Posted: Sun Mar 29, 2009 8:14 pm
by Danny043
Jammer, maar in ieder geval heb je leuke velgen. Ik vond ze er erg goed uitzien op de MP foto's.
Ventielen vervangen, en anders zelfs eventueel een setje banden van de sloop halen. Heb ik vorig jaar ook gedaan voor de APK, €20 voor 2 13" banden (en stalen velgen zelfs) van een onbekend merk, bijna nieuw. Het was de bedoeling ze tijdelijk te monteren (mijn 15" BBS Mahles moesten eronder) maar ze zitten er nog steeds onder bijna een jaar later.

Posted: Sun Mar 29, 2009 10:11 pm
by ac/dennis
Hoi,

Of anders een binnenband erin

Posted: Mon Mar 30, 2009 12:00 am
by Peter V.
Hoi Allemaal,

Het is inderdaad even een domper. Ik had inderdaad het idee om ze eraf te halen, ventielen vernieuwen en daarna met bandenvet weer terug te monteren. Enkele collega's van mij informeren in hun regio nog naar ander rubber dus het komt hopelijk wel goed.

@Mike, Ik zit inderdaad met heel weinig testkilometers. Op het moment pas 50 km getest dus 18 April zou echt een vuurdoop moeten worden. (misschien een autoambulance extra mee vanaf Houten???)

@Gerrit, Bedankt voor het aanbod maar ik hoop gewoon te kunnen rijden met de nieuwe velgen en banden.

@Ite, Dat deze bandenmaat schaars wordt kwam ik al achter, tevens laat dit de prijs stijgen.

@Danny043, Ik weet dat Loentje nog 4 banden heeft liggen dus dat is inderdaad ook een optie maar deze opnieuw in het vet zou hetzelfde resultaat geven.

@Dennis, Ik weet niet of ze nog binnenbanden plaatsen, ik denk trouwens dat 4 binnenbanden incl balanceren etc ook een aardige kostenpost zijn.

Ik wil gewoon met de Baur de meeting rijden hetzij met hulp van de "gele vrienden" :wink:

Gr Peter V.

Posted: Mon Mar 30, 2009 6:27 pm
by Peter V.
Hoi,

Vandaag de velgen en banden voorzien van nieuwe ventielen en opnieuw laten monteren met een afdichtingsseal. Ik ben benieuwd.

Als het goed is komen morgen de langere wielbouten want originele zijn te kort.

Peter V.

Posted: Mon Mar 30, 2009 9:21 pm
by gerrit323
Komt wel goed Peter ... het wordt voor mij ook zo'n testrit trouwens, we kunnen mss best samenblijven :mrgreen:

Gerrit

Posted: Mon Mar 30, 2009 9:29 pm
by Peter V.
Hoi,

Dan moeten wij in ieder geval samen vanuit Houten rijden. Jij heb natuurlijk al wel 100 km gereden alvorens je langs mij thuis komt (Breda).

Ik heb tot nu toe nog niet harder als 90 a 100 km/h gereden, ik ken de geschiedenis van de motor niet en wil hem niet gelijk belasten. Na en tijdens 18 April weet ik veel meer.

Succes met de cylinderkop Gerrit.

Gr Peter V.

Posted: Wed Apr 01, 2009 9:41 pm
by Peter V.
Hoi,

Ik zit nog steeds te wachten op mijn langere wielbouten dus maar even wat dingen gedaan.

Mijn "nieuwe" bumpers erop en de onlangs aangeschafte CO-meter eens geprobeerd.

De Baur stond op een CO van 4vol % dus even teruggeschroefd naar 1,6 a 1,7 vol%. Hij liep gelijk wat netter. Ik moet toegeven dat de CO-schroef wel heel kritisch luistert, je verandert hem gauw teveel. Toevallig getest via beide uitlaten en gelukkig geen verschil. :)

Hopelijk morgen de wielbouten binnen want dan kan ik eindelijk weer eens rijden :wink:

Gr Peter

Posted: Wed Apr 01, 2009 9:59 pm
by 323baur
De Baur stond op een CO van 4vol % dus even teruggeschroefd naar 1,6 a 1,7 vol%. Hij liep gelijk wat netter. Ik moet toegeven dat de CO-schroef wel heel kritisch luistert, je verandert hem gauw teveel.
Klopt! ik vind het ook maar een "gammele" manier van verstellen.
En het luisterd idd zeer nauw. Ik heb me wel eens laten vertellen dat je hem sowieso niet te ver moet indraaien, want dan bestaat de kans dat je de klep zelf krom draait.

Posted: Wed Apr 01, 2009 10:05 pm
by Arnold D
En afstelling aflezen met de verstelsleutel eruit. Dat kan ook weer iets schelen.

Posted: Wed Apr 01, 2009 10:06 pm
by 323baur
Goeie tip!!

Posted: Thu Apr 02, 2009 9:31 am
by Peter V.
Hoi,

Als de baur straks uit de garage kan en hij staat buiten doe ik nog een test. Kijken of ik dezelfde waarde krijg. Bedankt voor de tips.

Gr Peter

Posted: Fri Apr 03, 2009 4:46 pm
by Peter V.
:D Joepie, De wielbouten zijn binnen. :D

Alles eronder gezet en weer op zijn wieltjes. Vanmiddag gelijk een stukje rondgereden, lekker open natuurlijk. :wink:

@Wondermike, de hoes past goed, gisteren de benodigde schroeven en drukkers gemonteerd en natuurlijk dat bandje voor de bevestiging op de achterklep vastgenaaid.

Hij rijdt absoluut niet verkeerd, geen zenuwachtig stationair toerental. Het enige nu is een rare benzinemeter, wel reactie als je het contact aan doet alleen geeft hij te weinig aan. Een snelheidsmeter die het meestal niet doet. Je hoort hem dan ratelen achter de tellerunit. Weer iets om uit te zoeken.

Natuurlijk wat plaatjes.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Gr Peter V.