Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: moeizaam moeizaam...
Posted: Tue Jun 07, 2011 7:39 pm
Hoi Buurman, zo herkenbaar allemaal
Ik had in het begin ook altijd last om de cardan van het diff los te halen.
De truc is sowieso om de as aan de bak te laten zitten!!
Zo doe ik het:
Ik krik de auto aan 1 kant omhoog om het achterwiel te verwijderen.
Bokkie onder de auto voor de zekerheid.
Draai de as zodat 1 van de 4 moeren onderin staat.
Auto in versnelling en op de handrem.
door het gat onderin het subframe een GOED passende sleutel 17 erop.
Dan ga ik in de wielkast zitten, pak met mijn handen de spatbordrand beet en druk de sleutel dan met mijn voet om.
Als er 1 los is, handrem los, in zijn vrij, as draaien voor de volgende
Weer in zijn versnelling en handrem aan enz. enz.
Waar je op moet letten is dat je de sleutel goed om de moer houdt als je kracht zet met je voet en dat is het lastigste.
De uitlaat moet in een draaiende beweging worden verwijderd en dat lukt bijna niet op bokkies.
Gewoon laten hangen tot je het subframe eronder uit laat zakken.
Suc6!

Ik had in het begin ook altijd last om de cardan van het diff los te halen.
De truc is sowieso om de as aan de bak te laten zitten!!
Zo doe ik het:
Ik krik de auto aan 1 kant omhoog om het achterwiel te verwijderen.
Bokkie onder de auto voor de zekerheid.
Draai de as zodat 1 van de 4 moeren onderin staat.
Auto in versnelling en op de handrem.
door het gat onderin het subframe een GOED passende sleutel 17 erop.
Dan ga ik in de wielkast zitten, pak met mijn handen de spatbordrand beet en druk de sleutel dan met mijn voet om.
Als er 1 los is, handrem los, in zijn vrij, as draaien voor de volgende
Weer in zijn versnelling en handrem aan enz. enz.
Waar je op moet letten is dat je de sleutel goed om de moer houdt als je kracht zet met je voet en dat is het lastigste.
De uitlaat moet in een draaiende beweging worden verwijderd en dat lukt bijna niet op bokkies.
Gewoon laten hangen tot je het subframe eronder uit laat zakken.
Suc6!