En dan weer terug naar de bumper.
Het was tenslotte die lelijke bumper met schaafwonden, doorlig plekken en zonne verbrand plekken die mij heeft doen besluiten deze wagen eens wat netter te maken.
Na al het schuur en plamuurwerk de bumper in een laagje sneldrogende 1k grijze epoxy primer gezet.
Op plekken waar het kunstsof zichtbaar was eerst een laagje kunststof hecht primer gespoten, waar de epoxy nat in nat op gaat.
Vervolgens opnieuw nat schuren met 3M trizact korrel 1000. De primer laat een best ruw resultaat achter, maar schuurt wel fijn glad.
Dan werd het tijd de bumper te voorzien van een vers laagje bmw339, dit is veruit het moeilijkst met spuitbussen.
Een metallic spuitbus wil al snel spetteren en snotteren en geeft niet constant een mooie spuitnevel, heel ergerlijk. Ook als je de bus een beetje schuin moet houden, direct een veranderende spuitnevel.
Maar met anderhalve bus is het uiteindelijk toch best goed gekomen.
Kleine barsten in de onderlaag die met de primer weg waren, zijn nu toch weer een beetje terug zichtbaar.
Maar goed, eind resultaat valt mij nog niet tegen.
De metallic is heel snel droog, dus kon binnen een uur de 2K blanke lak erover.
Er zit nu 1 bus blank overheen, resultaat is al een beetje sinaasappel, onvermijdelijk met spuitbussen volgens mij.
Dit gaan we straks nog wel een keer fijn schuren en wellicht nog een laag erbij en wederom schuren en polijsten.
Deze 2K clear coat droogt veel langzamer, uren later nog steeds niet stofdroog, best wel iritant.
Zie hier het resultaat tot nu toe:
Als je goed kijkt zie je hier onderliggende barstjes nog terug komen:
Één ding is zeker, deze bumper is vele malen mooier als voorheen geworden, en heeft alleen een aantal spuitbussen en veel elbow greas gekost.