groeten loentje
oohps I did it again..
Re: oohps I did it again..
Ik ben toch meer van het opbouwen; maar some moet je eerst slopen om verder te komen.

Carpe Diem, Raymond
- Thegs
- E21 VIP

- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Zaterdag kennis gemaakt met Michiel en lekker een dagje aan het klussen geweest met hem en Ite. Ik moet zeggen (kende Ite al een beetje) dat ik me kostelijk vermaakt heb die dag. Zeker voor herhaling vatbaar.
Natuurlijk wat onderdelen geroofd voor mijn auto (heel belangrijk) en daarnaast lekker die andere kaal gemaakt. Geweldig om te zien hoe hard dat gaat als je met z'n 3'en zo een dagje bezig bent. Ik heb nog wat slechte foto's geschoten met mijn gsm, maar het is beter als geen foto's.
Hier is goed te zien hoe krom de auto is door de klap. Echt ongelofelijk dat zo'n varkenruggetje zoveel schade aan kan richten bij een auto:

Hier nog een schot van die schade:

Hier begint de auto al mooi kaal te worden, veel van de delen zijn verwijderd en Ite en Michiel zijn druk bezig met het demonteren van het interieur:

Hier een voorbeeldje van dat de auto toch niet helemaal is van wat de verkoper heeft verteld. Het voorscherm had een scheurtje gekregen door de klap, door aan de lak te trekken trokken we een complete strook los in 1 keer. Niet echt kwaliteit lakwerk dus...

Dit is onder andere het resultaat na een complete dag slopen. Interieur is compleet verdwenen, de andere delen in dozen opgeborgen en in de sloper bewaard:

En zo hebben we de 733i aan het eind van de dag achter gelaten, kaal van diverse onderdelen als bumpers, schermen, interieur, tank, benzinepomp, enz. Wat nog volgt is deurpanelen, deuren en dan als laatste de motor compleet met bak:

Kale auto, maar goed hij was toch niet meer te redden:

Zover mijn bijdrage, mocht ik zaterdag niet hoeven werken ben ik weer van de partij bij de demontage. Denk dat we hier onze hobby van moeten maken
Natuurlijk wat onderdelen geroofd voor mijn auto (heel belangrijk) en daarnaast lekker die andere kaal gemaakt. Geweldig om te zien hoe hard dat gaat als je met z'n 3'en zo een dagje bezig bent. Ik heb nog wat slechte foto's geschoten met mijn gsm, maar het is beter als geen foto's.
Hier is goed te zien hoe krom de auto is door de klap. Echt ongelofelijk dat zo'n varkenruggetje zoveel schade aan kan richten bij een auto:

Hier nog een schot van die schade:

Hier begint de auto al mooi kaal te worden, veel van de delen zijn verwijderd en Ite en Michiel zijn druk bezig met het demonteren van het interieur:

Hier een voorbeeldje van dat de auto toch niet helemaal is van wat de verkoper heeft verteld. Het voorscherm had een scheurtje gekregen door de klap, door aan de lak te trekken trokken we een complete strook los in 1 keer. Niet echt kwaliteit lakwerk dus...

Dit is onder andere het resultaat na een complete dag slopen. Interieur is compleet verdwenen, de andere delen in dozen opgeborgen en in de sloper bewaard:

En zo hebben we de 733i aan het eind van de dag achter gelaten, kaal van diverse onderdelen als bumpers, schermen, interieur, tank, benzinepomp, enz. Wat nog volgt is deurpanelen, deuren en dan als laatste de motor compleet met bak:

Kale auto, maar goed hij was toch niet meer te redden:

Zover mijn bijdrage, mocht ik zaterdag niet hoeven werken ben ik weer van de partij bij de demontage. Denk dat we hier onze hobby van moeten maken
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
de 520i
http://link.marktplaats.nl/403668575
Lekker sloopdagje, dat zie ik wel weer!
groeten loentje
http://link.marktplaats.nl/403668575
Lekker sloopdagje, dat zie ik wel weer!
groeten loentje
- 323baur
- E21 VIP

Was idd dik feest. Lang geleden dat ik zo gelachen heb.
En je mag best eerlijk zeggen hoor Gerwin dat ik je belazert heb met de banaan.
"De kachel werkt niet, maar dat is vast iets simpels"..jahaa met een tuinslang doorgelust om de lekke kachelradiateur te verbloemen!!
En je mag best eerlijk zeggen hoor Gerwin dat ik je belazert heb met de banaan.
"De kachel werkt niet, maar dat is vast iets simpels"..jahaa met een tuinslang doorgelust om de lekke kachelradiateur te verbloemen!!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
hoever ga je met het slopen? tot aan de deuren en onderstal eraf? of is dit t dan wel?
- 323baur
- E21 VIP

Alles er af!
Alleen de lege cas gaat naar het oud ijzer.
Alleen de lege cas gaat naar het oud ijzer.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Thegs
- E21 VIP

- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Haha deuren liggen er al af, de auto ligt al vol met afval, dus het schiet mooi op.
Woensdag gaat de motor + bak eruit, gaan de veerpoten eraf en dan mag hij in een pakketje gedrukt worden. Ik heb er al weer zin in
Woensdag gaat de motor + bak eruit, gaan de veerpoten eraf en dan mag hij in een pakketje gedrukt worden. Ik heb er al weer zin in
Regards, Gerwin
En dan pas mag je los Ite!
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
- 323baur
- E21 VIP

haha, lekker geslapen..
Zo'n 7 rijdt zo lekker man, ik zou niet zonder kunnen.
Zo'n 7 rijdt zo lekker man, ik zou niet zonder kunnen.
Zo vandaag maar weer eens ingeslagen
BMW 1600-2 gekocht en een knalharde (zover ik kon zien roestvrije) 315! Vooral de e21 is echt een mooi wagentje, hennarood sportvelgjes achterspoilertje. Ik ga hem volgende week halen!
Waar ik hem gekocht heb zijn echt bmw verzamelaars. Pa verzamelt baurs! Had een e21 323i e30 en e36 baurs! 315 was eigenlijk aangekocht als projectwagen om een 318is e36 blok in te bouwen. Maar omdat de cas zo gaaf was hebben ze besloten om dat toch maar niet te doen en een andere te kopen. Zoon was met dit project bezig en zag er erg strak uit!
Afijn, als iemand interesse heeft in een hele mooi 315 dan laat maar weten, ik heb al foto's!
Groeten loentje
BMW 1600-2 gekocht en een knalharde (zover ik kon zien roestvrije) 315! Vooral de e21 is echt een mooi wagentje, hennarood sportvelgjes achterspoilertje. Ik ga hem volgende week halen!
Waar ik hem gekocht heb zijn echt bmw verzamelaars. Pa verzamelt baurs! Had een e21 323i e30 en e36 baurs! 315 was eigenlijk aangekocht als projectwagen om een 318is e36 blok in te bouwen. Maar omdat de cas zo gaaf was hebben ze besloten om dat toch maar niet te doen en een andere te kopen. Zoon was met dit project bezig en zag er erg strak uit!
Afijn, als iemand interesse heeft in een hele mooi 315 dan laat maar weten, ik heb al foto's!
Groeten loentje
oh ja, had nog voor peter gevraagd of hij de baur wilde verkopen! Maar helaas!
groeten loentje
groeten loentje
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
He Leon,
nou maak je me weer aan het twijfelen, doe me dan toch maar een PB met details en foto's...
nou maak je me weer aan het twijfelen, doe me dan toch maar een PB met details en foto's...
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Bedankt voor de info en inderdaad jammer.loentje wrote:oh ja, had nog voor peter gevraagd of hij de baur wilde verkopen! Maar helaas!
groeten loentje
Weet iemand trouwens welke autopapieren er bij een spaanse auto moeten zitten voor het invoeren en hou dat deze daar genoemd worden? Ik kan zo snel op internet alleen info vinden over een auto importeren naar Spanje.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

Tis EG, dus ik denk gewoon heel het kenteken.
Ook ik kijk de laatste tijd veel wat verder over de grens (Duitsland en oostenrijk zijn wel leeg).
In Frankrijk en Spanje is nog best wat te vinden. Goedkoop vluchtje er heen en klaar is Peter.
Ook ik kijk de laatste tijd veel wat verder over de grens (Duitsland en oostenrijk zijn wel leeg).
In Frankrijk en Spanje is nog best wat te vinden. Goedkoop vluchtje er heen en klaar is Peter.