Page 23 of 468
Posted: Sat Nov 21, 2009 6:31 pm
by Jeroen
350 euro in Duitsland, originele Sonnenland stof. Was onlangs nog iemand die een gebruikte kap en de hardtop voor 600 euro probeerde te slijten. Dat is dan licht overtrokken

Posted: Sat Nov 21, 2009 6:36 pm
by Wondermike
Is dat voor de hele kap Jeroen?
Bij Cabrioverdeck kost het achterdeel rond de 260 euro.
Ik heb ze pas nog gevraagd wat het middendeel en voorstrookje moest kosten maar tot nu toe geen antwoord.
Posted: Sat Nov 21, 2009 6:52 pm
by 323baur
Jeroen wrote:350 euro in Duitsland, originele Sonnenland stof. Was onlangs nog iemand die een gebruikte kap en de hardtop voor 600 euro probeerde te slijten. Dat is dan licht overtrokken

eeh inderdaad - typvautje mijnerzijds.
Euro 350!
Posted: Sat Nov 21, 2009 6:53 pm
by 323baur
Wondermike wrote:Is dat voor de hele kap Jeroen?
Bij Cabrioverdeck kost het achterdeel rond de 260 euro.
Ik heb ze pas nog gevraagd wat het middendeel en voorstrookje moest kosten maar tot nu toe geen antwoord.
And yes: that's complete.
Volgens mij is het monteren/ lijmen een koud kunstje.
Posted: Sat Nov 21, 2009 7:03 pm
by Peter V.
Het monteren en plakwerk is inderdaad goed te doen. Ik ga eerst maar eens kijken of de persoon wilt reageren, hierna zien we wel.
@Ite,
Ik heb inderdaad wat vragen gesteld omtrent de rubbers en het stangenstelsel van de softtop. We zullen wel zien.
Posted: Sat Nov 21, 2009 7:15 pm
by 323baur
Ik heb destijds wel een helemaal nieuwe kap laten maken, en daar dus euro 900 voor betaald.
De volgende keer doe ik het beslist zelf.
Waar je erg op moet letten zijn de alu stripjes in de 'c' stijl.
Die zitten helemaal ingelijmd om wat stevigheid te bieden.
Verder is het afspannen van de kap ook erg belangrijk, anders gaat hij klapperen met een beetje snelheid.
Posted: Sun Nov 22, 2009 9:01 pm
by Peter V.
Hoi,
Vanavond even met de verkoper gebeld van de Baurkap op MP. Hij is inderdaad een vorige eigenaar geweest van mijn Baur. Hij heeft hem toen gekocht van de broer van Ton v/d/ Born. Na enkele tijd heeft hij hem als projekt verkocht aan mijn vorige eigenaar uit Barneveld. Deze moest er nog heel veel aan doen voor dat de auto rijdbaar was ( we weten allemaal hoe dat hij dat gedaan heeft

).
In ieder geval gaat het om de baurkap incl stangelstelsen en de hardtop compleet. Staat van de rubbers is onbekend en het is die kap die er ten tijde van Ton 2000/2001 op de auto zat. Voor mij was er te weinig mogelijk omtrent de prijs.
Posted: Sun Nov 22, 2009 9:23 pm
by Jeroen
Tsja het ligt er maar aan wat je nodig hebt. Maar met 350 euro voor een nieuwe softtop is zoiets geen vermogen waard. Kap en ruitje zijn dan iig minimaal een jaar of 10 oud lijkt me?
Posted: Sun Nov 22, 2009 9:45 pm
by Peter V.
ik heb er in ieder geval geen 500 euro voor over.
Posted: Mon Nov 23, 2009 8:21 am
by 323baur
Ik denk inderdaad dat dit een beetje overpriced is. Zeker met de kennis en wetenschap van nu. Met euro 150 in je zak, en een splinternieuwe kap, afgezet tegen hooguit een paar uurtjes (leuk) werk - ik wist het wel.

Posted: Mon Nov 23, 2009 9:24 am
by e-einundzwanzig
iets voor gerrit.
complete Hartge h3 uitlaat lijn.
http://cgi.ebay.de/Hartge-BMW-e21-323i- ... 35a5094eda
gr Martin
Posted: Tue Nov 24, 2009 12:31 pm
by Peter V.
Even een verslagje over een E21 welke te koop staat in Breda.
We praten over een 318i uit 1981 met een vijfbak. Deze staat te koop bij een autobedrijf in Breda.
http://www.janbogaarts.nl/detail/605451 ... -1.8-I-318
Mijn Conclusie:
*Flinke roest bij o.a. kokerbalk beide zijden, kriksteunpunt rechts, links was kriksteun al weg, slecht gerepareerde roest bij tankvulpijpdoorvoer.
*Er was al dakleer geplakt op de achterwielbakken aan de binnenkant waar roestsporen onderuit kwamen. Dakleer geplakt op de bodem van de achterbak incl roestsporen.
*Roest aan beide B-stijlen.
*Vochtschade in dashboardkastje.
*Beginnende roest binnenschermen voor.
*BBS spoiler voorzijde en een zachtrubberen achterspoiler.
*Bekleding in zeer goede staat, nergens geen speakergaten.
*Imitatie alpina's 13 inch met goede banden.
*Zeer slap geveerd ( schokdempers beste tijd gehad).
*Motorruimte geen bijzonderheden.
Mijn inziens absoluut geen 3000 euro waard.
Posted: Tue Nov 24, 2009 12:56 pm
by Peter V.
Tevens even een vraag.
Op MP staat deze gerestaureerde E12. Dit lijkt mij mijn kleur van de Baur. Is er iemand op dit Forum die hieraan toevallig kan zien welke kleur het is.
http://link.marktplaats.nl/299493041
Posted: Tue Nov 24, 2009 1:00 pm
by 325ixbaur
Denk graphit. Mogelijk anders ascotgrau of anthrazitgrau.
Gr Jeroen
Posted: Tue Nov 24, 2009 1:02 pm
by Jeroen
Sja ik zit nog steeds te denken, 't komt dicht bij Delphin maar toch niet? Eigenaar van de E12 al gemaild?
Wat die E21 betreft: ernstig, gewoon beunwerk! Of die garage het nou zelf heeft gedaan of niet, zoiets moet je niet willen verkopen. Dus ongeacht of 'ie dat zelf heeft gedaan of niet (verwacht van niet) behoor je wat mij betreft dan toch echt tot de beunhazen hoor! Dikke min achter z'n naam.