Page 24 of 62

Posted: Wed Feb 24, 2010 10:28 am
by Arnold D
Ja hoor :)

Posted: Wed Feb 24, 2010 10:30 am
by 323baur
Arnold D wrote: Cool Dennis, koffie of cola is goed, ik lust geen alcohol :oops:
Ik ben blij dat je zelf al aangeeft dat je dat zelf ook wel vreemd vind.
Nu nog even leren drinken vriend! Gewoon je B6 nadoen - die neemt ook genoeg in.

Posted: Wed Feb 24, 2010 10:51 am
by Arnold D
Ik heb het vroeger, toen ik nog jong was :D , wel geprobeerd.
Ik mis niets, maar je wordt wel vaak vergeten met een rondje.
Ben wel altijd de BOP. Dat is beter dan BERT of BRAM. :lol:

Heb vanochtend de kop opgehaald en is inderdaad aan vervanging toe. De klepgeleiders hadden speling en de klepsteelrubbers waren keihard.
Ik ga binnenkort maar even een andere kop halen en laat die aanpassen en reviseren.
Hier heb ik voor de rest van mijn leven geen omkijken meer naar 8)

Posted: Wed Feb 24, 2010 11:14 am
by 323baur
Uit eindelijk denk ik wel de meest goede oplossing.
Je hebt heel je auto onder handen gehad en de kop zelf is misschien wel een van de meest, mogelijk, zwakke schakels.

Daar sta je dan met je body off gerestaureerde B6 op de vluchtstrook. Net dat laatste dingetje wat je niet hebt gedaan houd er mee op...

Ik ben wel vreselijk benieuwd naar het resultaat!
Wil je ook even een foto posten van de brakke kop (ter lering, ikheb tenslotte ook een m30 blokkie)

Posted: Wed Feb 24, 2010 11:44 am
by Arnold D
Ik heb al foto's genomen en zal ze binnenkort even posten. De schade lijkt niets, maar kan grote gevolgen hebben. :?
De klep geleiders van de uitgaande kleppen hebben wel heel veel speling.
Wat zal hij straks weer mooi soepel lopen :D

Ben achteraf toch blij.

Posted: Wed Feb 24, 2010 1:03 pm
by 323baur
Ik ben zeer benieuwd!!
Vooral om te leren.

Posted: Wed Feb 24, 2010 7:41 pm
by Wondermike
Ja hoor
:)
pff gelukkig is het jouw kop, dacht ff dat het mijn benzineleidingen waren waar wat mee gebeurd was.

Posted: Wed Feb 24, 2010 7:45 pm
by Jeroen
Geluk bij een ongelukkie zullen we dan maar zeggen... en straks dus superfris. Daar loopt 'ie ook wel weer lekkerder op. Deed Alpina niet ook nog wat kopbewerkingen bij de B6 die je nu nog moet gaan doen?

Posted: Wed Feb 24, 2010 8:48 pm
by gerrit323
Arnold D wrote:Och Peter, ik zie dat jij ook in Breda woont.

:mrgreen:

Michel en ik nemen niets mee, we willen natuurlijk voorzien worden van een natje en droogje. :D
En bij Gerrit blijven pitten. :)
Altijd welkom heren :wink:

idd geen leuk nieuws om lezen Arnold ... schade aan een kop is niet altijd te zien of met de hand te voelen (speling op klepzitting bvb).

Ik heb mijn hartge kop op zicht ook in goede staat gekocht .. toch moesten de meeste (dus alle) kleppen, klepgeleiders en klepsteelrubbers worden vervangen wegens teveel speling.

Beter nu dan te laat en ergens op je inrij tour al in panne te staan :wink:

Gerrit

Posted: Wed Feb 24, 2010 10:42 pm
by Arnold D
gerrit323 wrote: Beter nu dan te laat en ergens op je inrij tour al in panne te staan :wink:

Gerrit
Inderdaad Gerrit, erger nog de tocht van 3000 Km :cry:

Posted: Wed Feb 24, 2010 10:47 pm
by Arnold D
Jeroen wrote:Geluk bij een ongelukkie zullen we dan maar zeggen... en straks dus superfris. Daar loopt 'ie ook wel weer lekkerder op. Deed Alpina niet ook nog wat kopbewerkingen bij de B6 die je nu nog moet gaan doen?
Klopt Jeroen, de inlaat kleppen zijn groter. Ik weet niet of de spoelkanalen in de kop nog bewerkt zijn, maar de orginele pakking past wel zonder aanpassing. Hier komen we wel achter als de andere kop is aangeschaft.

Posted: Sat Feb 27, 2010 11:17 pm
by Arnold D
Het 1 na laatste pakketje is binnen. Iedere keer denk ik dat ik alles heb, schiet er weer iets te binnen, zoals nieuwe zwarte deurklinken. Ik heb nieuwe verchroomde in huis, maar ga toch voor orginele zwarte.

Na verschillende pogingen om binnenschermen te scoren en waar niet op terug gereageerd werd, heb ik besloten nieuwe te kopen en wat nog mooier is, ze zijn zwart.

Image

Zoals de meesten wel weten is het blok weggegaan voor nieuwe klepsteelrubbers en nu draait het op een nieuwe kop uit.
Een serieuze oxidatieplek in het waterkanaal is hiervan de oorzaak.
Op de foto is het kleine plekje te zien. In het kanaal ernaast zit er ook nog 1.

Image


Afgelopen Donderdag naar Almere geweest en heb bij Cees (hij is de 'president' van het E23 forum) een andere kop gekocht. De kop is van hetzelfde bouwjaar met dezelfde nummers :D
Alleen moet de verbrandingskamer aangepast worden. Dat wordt een komplete koprevisie.

De kop boven met de ronde verbrandingskamers is van de Alpina.
De onderste moet aangepast worden.
Maar goed dat het niet andersom is :mrgreen:

Image

Posted: Sun Feb 28, 2010 9:49 am
by BMW-POWER
net dit hele topic doornomen, echt respect voor het geleverde werk :!: :!: :!: :!:
als ik zo wat fotos zie van de kas, denk ik er dat nog heel wat verborgen roest onder mijn 320/6 zit... uiterlijk vind ik niets, maar schijn kan bedriegen hé :)
veel succes nog met het afwerken van dit top-project :!: :!:
ps: stond deze auto vorig jaar op lelystad?(toen er daar enkele belgen waren met een witte e21 rallywagen) ik was mee met die jongens en ik denk deze auto gezien te hebben? had er toen al staan naast kwijlen :mrgreen:

Posted: Sun Feb 28, 2010 9:55 am
by Arnold D
Bedankt, deze auto is in 2005 reeds gedemonteerd. De auto die je in Lelystad zag was van John, Alpinajohn.

Posted: Sun Feb 28, 2010 10:10 am
by Kuist318
hey Arnold

het zit je ook niet mee ook he :? maar je kunt er beter nu achter komen
dan als je er een proefrit mee gaat rijden.
ik heb de volste ver trouwen in dat het allemaal goed gaat komen :D
succes verder je bent goed bezig :) :) :)

mvrg Stefan