Page 24 of 28

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Sun Mar 16, 2014 11:35 am
by 323baur
Daar waar de stabilisatie stang in de Draagarm gaat.
Daar tussen zit ruimte die je niet wil.

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Sun Mar 16, 2014 11:37 am
by Wondermike
Ik wil dat ook gaan doen maar heb je iets meer info? Dikte, hoeveel?

foto :takepicture ?

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Sun Mar 16, 2014 12:27 pm
by 323baur
komt er aan, doe ik vanmiddag!

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Sun Mar 16, 2014 8:59 pm
by uwbuurman
Lekker bezig Ite! En die middag is wel om, maar heb geen haast om foto's voor Michel te plaatsen... :bag

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Sun Mar 16, 2014 9:20 pm
by 323baur
Jaja, wordt even later. Ik moest mijn krik even uitlenen, en nu kan ik haar niet omhoog zetten.
Later meer.
Op mijn brug staat al een tijdje een grijze pickup..

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Mon Mar 17, 2014 7:06 am
by Wondermike
Op mijn brug staat al een tijdje een grijze pickup..
Dacht dat die al bij Gerwin zou staan ondertussen?

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Mon Mar 17, 2014 7:43 am
by 323baur
Nee, die twijfelt nog.

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Mon Mar 17, 2014 8:44 am
by Jeroen
Hier even een plaatje van zoals ik het heb gedaan, twee oude 'stabi' ringen per kant gebruikt en deze iets uitgeboord zodat ze idd op de bus schuiven.

Had ze wat in de kit gesmeerd om er op het oog 1 geheel van te maken, miss kun je je nog herinneren dat er een stukje rubber onder mijn auto los hing de eerste Alpentoer, toen lag het rubber er alweer vanaf maar was ook slechts voor de looks.

Image

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Mon Mar 17, 2014 5:32 pm
by 323baur
Ik heb er even kort mee gereden, eigenlijk om even te checken of echt alle lucht uit de remmen was.
Wat opvalt is dat het mega strak aanvoelt, gevoelsmatig misschien zelfs wel iets te.
Wat zou de reden geweest zijn dat BMW het heeft bedacht dat de voorste poot heen en weer kan?
Maw: kan het echt geen kwaad dat de stabilisatie nu zo strak op de draagarm staat?

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Mon Mar 17, 2014 5:42 pm
by Peter V.
Volgens mij hebben ze dat gedaan voor het stuurkarakter. Tijdens lastwissel met rijden ben je een deel van de krachten kwijt alvorens deze op je onderstel komen. Met het sluiten van die ruimte voelt dat in eerste instantie aan als dat je stuurbewegingen veel strakker zullen zijn. Ik denk wel dat je met stuuruitslag een iets ander weggedrag kan verwachten.

Bij wat slechtere rubbers in de draagarm zal het de beruchte E21 onstabiliteit wat langer doen wegblijven.

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Mon Mar 17, 2014 7:40 pm
by Jeroen
Ik rij al met deze setup sinds 2009 en het bevalt me zeer goed. Zeker niet het idee dat alle klappen nu 1-op-1 worden doorgegeven, van beide zijden maak je gewoon nog gebruik van het rubber in de draagarm, alleen kan de hele veerpoot nu niet meer naar voren en naar achteren bewegen. Dat stuurt prima en is in mijn ogen niet wezenlijk anders dan je bijv op de E30 aantreft. Dus ik heb eigenlijk nog geen nadelen kunnen ontdekken.

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Sun Apr 20, 2014 5:47 pm
by 323baur
Zo, en omdat ik toch wat ander rubber onder de NK wilde heb ik voor de Baur verse bandjes gekocht.
Toch maar weer voor de BS gegaan, hoewel ik met de e23 daar maar matige ervaringen mee had.
We gaan het meemaken.
Image
Image

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Sun Apr 20, 2014 8:16 pm
by bmw e12 e21
Mooi,
Die is weer gesteld voor 30.000km. :wink:

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Sun Apr 20, 2014 9:13 pm
by Thegs
bmw e12 e21 wrote:Mooi,
Die is weer gesteld voor 30.000km. :wink:
Max. 10.000 bedoel je? :mrgreen: :launch

Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur

Posted: Sun Apr 20, 2014 9:48 pm
by 323baur
Voor haal ik wel 20:)
achter..niet.