Page 24 of 53
Posted: Fri Apr 03, 2009 8:47 pm
by ac/dennis
15 km??
Kan er ook maar eentje zijn die er zo een tegenkomt!
Hoop dat dit m wordt Jeroen.
Succes
Posted: Fri Apr 03, 2009 9:42 pm
by Peter V.
Hoi,
@Jeroen, Laten we hopen dat die 323i serieus iets is dan. Ook van mij succes.
@Gerrit, Bedankt voor je woorden, ik doe mijn best.
Toch een nadelige opmerking weer. Was ik vanavond mijn tellerkabel aan het vernieuwen en wat zag mijn oog.........
Rechtervoorband is leeg

Natuurlijk de auto links opgekrikt en dan kreeg hij teveel gewicht. Ik weet het zou niet mogen maar helaas.
Staat hij weer stil op poten.

Ik ben bang dat ik de reservepot maar open ga doen en toch maar 4 nieuwe banden laat zetten.
Gr Peter V.
Posted: Fri Apr 03, 2009 10:11 pm
by 323baur
Ik zou eerst bij Leon maar eens even een paar tijdelijke wielen kopen.
Posted: Sat Apr 04, 2009 2:25 pm
by Peter V.
Vandaag even contact gehad met Leon maar in totaal 4 wielen had hij niet. Wel een net aanbod gekregen voor lenen maar toch maar besloten om nog een keer de geldbuidel open te trekken.
Toch maar 4 nieuwe banden erom, hopelijk zijn we dan van het gedoe af.
Zoals al vaker beschreven: Een e21 is verslavend en dan zeker wat betreft de centjes.
Gr Peter
Posted: Sat Apr 04, 2009 2:43 pm
by Wondermike
Posted: Wed Apr 08, 2009 1:28 pm
by Peter V.
Hoi,
De 4 nieuwe banden zitten eronder

Nu even op iets beter weer wachten en dan kunnen we een testrit maken.

Nog 1,5 week
Gr Peter V.
Posted: Wed Apr 15, 2009 9:37 pm
by Peter V.
Vandaag even met de BAUR naar mijn werk gegaan. Rijdt weer fantastisch. Richting thuis ging de acculamp volledig branden. WAT IS ER NU WEER AAN DE HAND?????
Gelijk maar langs de BMW-sloper gegaan en een dynamo 65AH genomen. Ik heb hem er in zitten maar hij is niet zoals ik wil. Soms perfect 13,8 - 14,2 V en daarna de volle rode acculamp.
Bij nader inzien ga ik de massa, stroomafvoer en acculamp klem vernieuwen want ik vind het nogal slap aanvoelen. Bleek ook wel want de massaklem brak al gelijk af.
Natuurlijk geen 4 en 6 mm oogjes in huis dus morgen weer verder.
Gr Peter
Posted: Wed Apr 15, 2009 9:39 pm
by gerrit323
Je hebt nog een halve week Peter ... komt wel goed

Suc6
Gerrit
Posted: Wed Apr 15, 2009 9:44 pm
by Peter V.
Ik weet het, het had alleen zo leuk geweest als hij nu al klaar stond in de garage voor zaterdag i.p.v. dat ik er nog aan moet werken.
Peter
Posted: Wed Apr 15, 2009 10:10 pm
by 323baur
Peter,
Ik vind echt dat je een prijs moet ontvangen voor moed en doorzettings vermogen.
Deze Baur gaat heel oud worden bij jou - en zo hoort het.
Respect!
(nb; zaterdag wil ik wel één nurfurbaurphoto

)
Posted: Wed Apr 15, 2009 10:19 pm
by Jeroen
Posted: Wed Apr 15, 2009 10:26 pm
by Peter V.
Ik ben bang dat er wat anders wordt bedoelt
@Ite,Ik heb geen keuze hoor.
*Ik wil betrouwbaar kunnen rijden.
*Ik wil niet helemaal voor L*L rijden.
*Ik wil het zo origineel mogelijk houden en hebben.
en.........ik ben een zeikerd. Als iets goed werkt ben ik in staat om het te demonteren zodat ik weet waarom het goed werkt.
Gr Peter
Posted: Wed Apr 15, 2009 11:12 pm
by 323baur
Precies Peter!
En JIJ hebt tenminste een rijdende e21. Dát kan niet iedereen zeggen
Mr. Mudflap (alias Mr Would Be) kan alleen maar dromen van een setje rollerscates en een walkman waarin cassettebandje waarop een braboër staat te schallen.
En zeikerds zijn we allemaal, want anders reden we wel in een mompel scenic.
Posted: Thu Apr 16, 2009 7:24 pm
by Peter V.
Hoi,
Nog steeds rommelen met de dynamo.
Het acculampje blijft altijd aan. Hetzij flauw (13,4 Volt)?
of hij brandt vol 12,4 Volt. Soms gaat hij uit (12,0 Volt).
Dit zijn waardes die ik allemaal krijg stationair zonder verbruikers. Ik moet toegeven ook soms 13,8 Volt.
Veel verandering met het toerental naar 2000 rpm is er dan niet.
Kabelverbindingen zijn vernieuwd, massa is extra aangelegd.
Is dit een voorbeeld van een slechte spanningsregelaar?????
Gr Peter
Posted: Thu Apr 16, 2009 7:38 pm
by 323baur
Ik denk idd dat je spanningsregelaar niet goed is peter.
Als de dynamo verder goed bijlaadt zou ik daar het eerste aandenken.