Wat heb jij vandaag gedaan?
- uwbuurman
- E21 VIP 
- Posts: 19149
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Van de week had ik de dorpel van de cabrio gespoten, maar kennelijk reageert die lak ergens op, want vanmiddag trof ik allemaal bobbels aan. Gloeiende gloeiende....
Dus weer kaal gemaakt en weer op nieuw gedaan. Nu niet zo netjes geschuurd, dus dat gaan we komende winter opnieuw doen. Voor nu is het beschermd en niet zichtbaar met een dichte deur. Roest is verholpen, dat was het doel.
			
			
									
									Dus weer kaal gemaakt en weer op nieuw gedaan. Nu niet zo netjes geschuurd, dus dat gaan we komende winter opnieuw doen. Voor nu is het beschermd en niet zichtbaar met een dichte deur. Roest is verholpen, dat was het doel.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
 '81 320 Baur (323i)
- Location: Oudendijk (NL)
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Hmmm dat zuigt Koos!
Vandaag wordt mijn meterkast aangepast naar 3 fasen en ga ik eindelijk mijn brug rechtop zetten.
Dit liep allemaal vertraging op door werk aan de vloerafwerking.
Maar alles is er klaar voor (thanks Sven!).
			
			
									
							
							Vandaag wordt mijn meterkast aangepast naar 3 fasen en ga ik eindelijk mijn brug rechtop zetten.
Dit liep allemaal vertraging op door werk aan de vloerafwerking.
Maar alles is er klaar voor (thanks Sven!).
So many cars, so little time
			
						- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29967
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Koos: komt idd helaas voor dat bepaalde soorten verf/lak met elkaar reageren en dan brandt de nieuwe laag op de plaatsen waar deze de oude raakt, doorgaans op overgangen, op en gaat bladderen. Wel een primer gebruikt?
			
			
									
							
							Regards/groeten, Jeroen
			
						- uwbuurman
- E21 VIP 
- Posts: 19149
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Jep. Maar nu hebben we dat probleem niet meer, alleen heb ik het gewoon niet meer netjes en echt glad geschuurd. Volgende winter wordt het mooi, nu is het gewoon goed en roestvrij.
			
			
									
							
										
						Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Afgelopen maandag hebben we (Arno en ik), het remsysteem gevuld en ontlucht. Dat ging veel beter dan eind Oktober toen er bij het ontluchten bijna geen constante stroom uit de nippels kwam. Het verschil is dat ik nu een nieuw expansie-reservoir voor de remolie heb gemonteerd. Ik denk, het kan ook niet anders dan dat het oude reservoir intern verstopt is. I.i.g. ging het ontluchten beter en sneller; desalniettemin hadden we drie uur nodig, maar dat was inclusief het ontluchten van de koppeling die een nieuwe nemer cilinder heeft gekregen.
Bleef over het ontluchten van de stuurbekrachtiging. Daarvoor was het maandag te laat, ook al omdat ik daarvoor de motor moet starten en dan aansluitend moet gaan warm rijden. Dan was het een uur s ’nachts geworden en dat is mij te laat.
 
Vanmiddag had ik tijd en stond het sein wel op groen (ook voor het weer), dus netjes de procedure voor het bijvullen van de stuurbekrachtiging gevolgd om de ontbrekende ATF bij te vullen en daarna een korte proefrit gemaakt.
De nieuwe koppelingsnemer is een verbetering. In de Eiffel had ik afgelopen jaar al het idee dat de auto niet altijd goed ontkoppelde (nu weet ik waarom), maar dat is nu verdwenen. De achteruit laat zich nu precies en zonder weerstand selecteren, waarbij het drukpunt nu voor alle versnellingen gelijk is geworden. De remmen heb ik nog niet echt op de proef gesteld, daarvoor moet ik een deel van de bedding procedure die Pagid voor de RS-42 blokken voorschrijft nog uitvoeren, maar daar ging het niet om. Ik wilde nu weten of het PAS systeem en het remsysteem nu wel droog en lekvrij zijn; de hydraulische bekrachtiger is ook na de proefrit droog gebleven, evenals de aansluiting tussen de regelunit en het met stikstof gevulde drukreservoir, dus dat ziet er allemaal wel goed uit.
De komende dagen laat ik de auto even staan met de rembekrachtiger op druk wat dan ook de normale situatie is. Dan kijk ik of de lekkages daadwerkelijk verdwenen zijn en of het niveau in het PAS-reservoir overeenkomt met de begin situatie. Als dat goed is, is de gehele actie geslaagd.
Verder nog wat tijd gehad om met de bestuurdersstoel van de E32 te rommelen; ook daar is een van de vijf kabels van de elektrische verstelling defect. Wat een rot klus !
Volgende week vrijdag APK en dan zaterdag de voorjaarsmeeting ; Daar heb ik echt zin in, tot volgende week!
Raymond
			
			
									
							
							Bleef over het ontluchten van de stuurbekrachtiging. Daarvoor was het maandag te laat, ook al omdat ik daarvoor de motor moet starten en dan aansluitend moet gaan warm rijden. Dan was het een uur s ’nachts geworden en dat is mij te laat.
Vanmiddag had ik tijd en stond het sein wel op groen (ook voor het weer), dus netjes de procedure voor het bijvullen van de stuurbekrachtiging gevolgd om de ontbrekende ATF bij te vullen en daarna een korte proefrit gemaakt.
De nieuwe koppelingsnemer is een verbetering. In de Eiffel had ik afgelopen jaar al het idee dat de auto niet altijd goed ontkoppelde (nu weet ik waarom), maar dat is nu verdwenen. De achteruit laat zich nu precies en zonder weerstand selecteren, waarbij het drukpunt nu voor alle versnellingen gelijk is geworden. De remmen heb ik nog niet echt op de proef gesteld, daarvoor moet ik een deel van de bedding procedure die Pagid voor de RS-42 blokken voorschrijft nog uitvoeren, maar daar ging het niet om. Ik wilde nu weten of het PAS systeem en het remsysteem nu wel droog en lekvrij zijn; de hydraulische bekrachtiger is ook na de proefrit droog gebleven, evenals de aansluiting tussen de regelunit en het met stikstof gevulde drukreservoir, dus dat ziet er allemaal wel goed uit.
De komende dagen laat ik de auto even staan met de rembekrachtiger op druk wat dan ook de normale situatie is. Dan kijk ik of de lekkages daadwerkelijk verdwenen zijn en of het niveau in het PAS-reservoir overeenkomt met de begin situatie. Als dat goed is, is de gehele actie geslaagd.
Verder nog wat tijd gehad om met de bestuurdersstoel van de E32 te rommelen; ook daar is een van de vijf kabels van de elektrische verstelling defect. Wat een rot klus !
Volgende week vrijdag APK en dan zaterdag de voorjaarsmeeting ; Daar heb ik echt zin in, tot volgende week!
Raymond
Carpe Diem, Raymond
			
						- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29967
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
 
 helemaal leuk, ik heb er ook veel zin in!!!!
Regards/groeten, Jeroen
			
						- bmw e12 e21
- E21 VIP 
- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
FIjne werken!
			
			
									
							
							grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
			
						BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP 
- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Goed bezig.
			
			
									
							
							Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
			
						.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Michel vandaag  nog tegengekomen, verwacht je niet op 2de Paasdag 
			
			
									
							
										
						
- uwbuurman
- E21 VIP 
- Posts: 19149
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
en wie heeft het wrak mogen kopen? Of stonden jullie niet bij dezelfde handelaar voor een gebakje?
			
			
									
							
										
						Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Het zou zomaar kunnen, maar neer dat is het niet. Michel is langzaam aan het overstappen naar de BMW 02. Hij was gisteren dan ook aanwezig bij de Paasmeeting van de BMW 02 club.
Groeten loentje
			
			
									
							
										
						Groeten loentje
- Peter V.
- E21 VIP 
- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Michel zijn voorliefde voor de 02 is bekend.
Persoonlijk vind ik ze ook wel leuk hoor. Ik zie alleen wel dat de prijzen voor een leuke en goede 02 met een beetje motor ook al gestegen zijn.
			
			
									
							
							Persoonlijk vind ik ze ook wel leuk hoor. Ik zie alleen wel dat de prijzen voor een leuke en goede 02 met een beetje motor ook al gestegen zijn.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
			
						.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
 '81 320 Baur (323i)
- Location: Oudendijk (NL)
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Het vervelende was wel dat ik wel vertrok in een E21 maar dat die niet verder kwam dan Purmerend.
De dag ervoor met tanken een raar geluidje gehoord wat maandag dus erger werd en niet direct te herleiden, resultaat: E21 geparkeerd in een garagebox en achterin een 02 verder.
Einde van de dag weer opgehaald en na controle van de basic dingen heel voorzichtig naar huis gereden. Er is iets mis met de achteras.
De 02 paasmeeting samen met de Touring Club was erg goed bezocht en ondanks het matige weer s'morgens mezelf prima vermaakt.
Nog geprobeerd de diesel te ruilen voor een rode 02 maar dat loopt nog....
			
			
									
							
							De dag ervoor met tanken een raar geluidje gehoord wat maandag dus erger werd en niet direct te herleiden, resultaat: E21 geparkeerd in een garagebox en achterin een 02 verder.
Einde van de dag weer opgehaald en na controle van de basic dingen heel voorzichtig naar huis gereden. Er is iets mis met de achteras.
De 02 paasmeeting samen met de Touring Club was erg goed bezocht en ondanks het matige weer s'morgens mezelf prima vermaakt.
Nog geprobeerd de diesel te ruilen voor een rode 02 maar dat loopt nog....
So many cars, so little time
			
						




