Page 25 of 53
Posted: Thu Apr 16, 2009 7:40 pm
by Peter V.
Dan morgen even terug naar de sloper want daar komt die dynamo vandaan.
Ik zal eerst de spanningsregelaar en koolborstels eens verwijderen en kijken hoe dat ze eruit zien.
Peter
Posted: Thu Apr 16, 2009 7:49 pm
by Jeroen
323baur wrote:Mr. Mudflap (alias Mr Would Be) kan alleen maar dromen van een setje rollerscates en een walkman waarin cassettebandje waarop een braboƫr staat te schallen
Ik ben anders hardstikke sexy in m'n wielrenbroek op m'n rollerscates!

Posted: Thu Apr 16, 2009 8:01 pm
by 323baur
Ik kan me er iets bij voorstellen, zeker gezien de laatst door jou zelf geplaatste foto..

Posted: Thu Apr 16, 2009 8:26 pm
by Peter V.
Oke,
Koolborstels hebben nog ongeveer 9 mm eruit steken. Verder geen gekke dingen op zicht. Is die 9mm te weinig?????
Even de spanningsregelaar van de 55 AH dynamo erin gehad maar deze was echt kapot. Gaaf bij deze dynamo 15,9 V stationair.
Maar gauw uitgezet.
Peter
Posted: Thu Apr 23, 2009 10:08 am
by Peter V.
Hoi,
Tijdens de meeting was meerdere en mezelf al opgevallen hoe hoog de BAUR op zijn pootjes stond aan de voorkant.
Nu thuis toch even bekeken met de achterbak leeg. Dan is de rijhoogte dus gewoon wel goed. In de vraagbaak staan de waardes van de voor -en achterkant als de auto belast en onbelast is. Deze klopte precies.
Gr Peter
Posted: Thu Apr 23, 2009 12:55 pm
by Wondermike
Kan het effect komen door wat moeie achterveren?
Hij leek mij meer te hangen met zijn kont.
Posted: Thu Apr 23, 2009 4:37 pm
by loentje
Lijkt bij BMW wel vaker, bij mijn e30 cabrio lijkt dat ook een klein beetje terwijl het toch poepie origineel is.
Mijn eerste e21 baur hing naar links, dat was dan weer niet goed te noemen en te wijden aan de eigenaar voor mij met een zeer groot overgewicht.
Mijn 2de e21 baur lag als een dijk op de weg, maar was dan ook verlaagd, dat was echt een kart, alleen helaas 1.8
groeten leon
Posted: Thu Apr 23, 2009 8:28 pm
by Peter V.
Wondermike wrote:Kan het effect komen door wat moeie achterveren?
Hij leek mij meer te hangen met zijn kont.
Daar kan ik wel wat mee.
In de achterbak lag namelijk:
*1 accu + 1 accu reserve (70Ah)
*1 garagekrik
*1 gereedschapkoffer
*1 reservewiel
*1 standaard E21-krik + wielsleutel
*1 kruiswielsleutel
*1 ltr olie / 1 ltr koelvloeistof / remvloeistof / gevarendriehoek etc.
* afdekhoes baurkap.
*1 zeiltje voor eventueel eronder te moeten liggen.
Ik denk achteraf dat dit misschien wel iets teveel was, ik wil nu eenmaal op alles voorbereid zijn
Gr Peter V
Posted: Thu Apr 23, 2009 8:33 pm
by 323baur
Ik denk achteraf dat dit misschien wel iets teveel was, ik wil nu eenmaal op alles voorbereid zijn
Dat kan ik best begrijpen hoor Peter. Maar hij heeft het toch mooi maar even helemaal volgehouden. Het vertrouwen is denk ik wel aardig gegroeid he?
Wat zijn de volgende werken?
Posted: Thu Apr 23, 2009 8:41 pm
by Peter V.
Het vertrouwen is zeer zeker gegroeid
Ik heb een lijstje gemaakt voor de taxatiemeeting.
Allerlei dingen die net even wat netter kunnen of beter worden afgewerkt.
Misschien dat ik nog het differentieel van de 320/6 eronder ga hangen i.v.m. de olielekkage.
Geen gekke dure dingen in ieder geval want de APK voor de vectra komt eraan en daar zal ook wel weer wat geld aan blijven hangen.
Gr Peter.
Posted: Thu Apr 23, 2009 8:47 pm
by 323baur
Is het diff niet (te) verschillend qua ratio?
Posted: Thu Apr 23, 2009 8:59 pm
by Peter V.
Hoi,
De overbrenging van de 320/6 is 3,69 dacht ik te zien met testen en de 323i is 3,45 dus dat gaat wel, ik heb het daar toevallig met Gerrit over gehad. Hij heeft er ook een 320/6 Diff onder liggen. Je zit dan ongeveer 200 RPM hoger bij dezelfde snelheid.
Gr Peter V
Posted: Thu Apr 23, 2009 10:30 pm
by Jeroen
Klopt, die ratio's (3.45 tov 3.64 om precies te zijn) liggen redelijk dicht bij elkaar. Je levert iets van je top in voor wat meer acceleratie. Je draait idd iets meer toeren dus op lange ritten ook een wat hoger verbruik, maar het blijft binnen de perken.
Reed destijds met de groene rondjes circuit met een 3.91 en dat is duidelijk wel aan de korte kant. Aan de andere kant.. kon op Zandvoort daarmee prima rond met twee versnellingen (3 en 4) en alleen op het eind van het rechte stuk even naar 5.
Posted: Fri Apr 24, 2009 7:26 am
by Wondermike
kon op Zandvoort daarmee prima rond met twee versnellingen (3 en 4)
Dat zou ik best eens willen doen, rijden op Zandvoort met mijn Baur. En dan bedoel ik niet op de boulevard

Posted: Fri Apr 24, 2009 12:22 pm
by Jeroen
Mmmmmm hoor ik een bmwe21.net trackday aankomen?
Denk wel dat ik es wat kan regelen met een sessie van een uur ofzo... 14 juli op Assen, 15 okt op Zandbak maar da's wel wat laat in 't seizoen he