Wat heb jij vandaag gedaan?
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Mooi! E39 v8 is voor mij nu wel ongeveer de auto.
Alles wat daarna komt is lelijk of onbetaalbaar.
Ik heb ook best lang gezocht naar een tourding, maar uiteindelijk een sedannetje gekocht. Veel plezier met deze beul!
Pas op je bak!!!
Alles wat daarna komt is lelijk of onbetaalbaar.
Ik heb ook best lang gezocht naar een tourding, maar uiteindelijk een sedannetje gekocht. Veel plezier met deze beul!
Pas op je bak!!!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
weer op G3, nou ja hoop weer vanaf morgen, er is waarschijnlijk ergens een relais stuk.
Bak is gereviseerd net iets over de twee ton, bon is aanwezig.
Ook nog getuned bij carly motors in leiden, zie wel een bon maar nergens hoeveel pk hij nu moet hebben.
Hoop deze toch echt een tijdje te rijden, alles zit erop wat ik zoek, kleurencombinatie is super (nou ja zwart is eigenlijk geen kleur
). maar alles is dus zwart, zwart sportleer, zwarte hemel, zwart velours...
kortom me is happy, zal nog wel een paar foto's maken van het interieur.
groeten loentje
Bak is gereviseerd net iets over de twee ton, bon is aanwezig.
Ook nog getuned bij carly motors in leiden, zie wel een bon maar nergens hoeveel pk hij nu moet hebben.
Hoop deze toch echt een tijdje te rijden, alles zit erop wat ik zoek, kleurencombinatie is super (nou ja zwart is eigenlijk geen kleur
kortom me is happy, zal nog wel een paar foto's maken van het interieur.
groeten loentje
- Manitoba
- E21 VIP

- Posts: 2571
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Mooie, letterlijk dikke auto, Léon. Veel plezier enne.... meer foto's mag altijd!
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gisteren wiellager achter vervangen, dus hij is ook weer stil.
Vandaag staat hij bij een lpg specialist voor afstelling van de lpg installatie.
We gaan verder...
groeten loentje
Vandaag staat hij bij een lpg specialist voor afstelling van de lpg installatie.
We gaan verder...
groeten loentje
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag een hagelnieuwe Alpina B4 Biturbo Coupe (F32) gespot in Groningen! Beetje crappy foto maar zeker een auto waar je even naar om blijft kijken...

Groeten Rick

Groeten Rick
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vanavond klepjes
geregeld 1300km na revisie. 1 stond beetje te vast en enkele een beetje te los.
geregeld 1300km na revisie. 1 stond beetje te vast en enkele een beetje te los.grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vanavond de WUR verwisseld met een nieuwe. De 323i loopt heel mooi, maar het duurt te lang eer het stationair toerental daalt naar normaal niveau.
Hij moet door en door warm zijn, anders blijft hij op 1500tr/min.
Heb er enkele sneetjes in hand en pols aan over gehouden. Die staat vervelend...
Hij moet door en door warm zijn, anders blijft hij op 1500tr/min.
Heb er enkele sneetjes in hand en pols aan over gehouden. Die staat vervelend...
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29964
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Dat klinkt dan wellicht meer als de extraluchtschuif. Die moet inderdaad een aardige tijd staan te verwarmen voordat deze sluit. Tenminste, de elektrische. De mechanische (op koelwater temperatuur) sluit in mijn ogen wat sneller.
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Dat is ook al in me opgekomen... Maar Ik heb die op voorrand getest(2stuks) in bijna kokend water en ze werkten goed. Daarom dacht ik dat het iets anders moest zijn...
Mijn 323i is van na 1981 en heeft dus een schuif op koelwater.
Ik heb ook nog een nieuwe elektrische liggen. De stekker zit gewoon ook los aan de kabelboom.
Mijn 323i is van na 1981 en heeft dus een schuif op koelwater.
Ik heb ook nog een nieuwe elektrische liggen. De stekker zit gewoon ook los aan de kabelboom.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik dacht altijd dat de eerdere types een extra luchtschuif op koelwater hadden en de nieuwere een elektrische?bmw e12 e21 wrote:Dat is ook al in me opgekomen... Maar Ik heb die op voorrand getest(2stuks) in bijna kokend water en ze werkten goed. Daarom dacht ik dat het iets anders moest zijn...
Mijn 323i is van na 1981 en heeft dus een schuif op koelwater.
Ik heb ook nog een nieuwe elektrische liggen. De stekker zit gewoon ook los aan de kabelboom.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29964
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Nope, andersom al klinkt dat vreemd omdat later met de L-Jet diezelfde extraluchtschuif ineens weer terug was.
Ik vind het vreemd iig bij Remy, zou denk ik zelf eens gaan meten aan de gasklep, of deze in de juiste ruststand staat, anders begin je met de stationaire stelschroef (de koperen op het gasklephuis) natuurlijk het hele vacumsysteem te ontregelen om tot een correcte stationairwaarde te komen, waarmee je dus ook de vacuumverstelling in de opwarmfase ontregelt. Meen dat Arnold ook al eens zo'n gevecht heeft gehad. Anders ga je toch bijna denken aan een vacuumlekkage of een incorrecte systeemdruk op de K-Jet.
Ik vind het vreemd iig bij Remy, zou denk ik zelf eens gaan meten aan de gasklep, of deze in de juiste ruststand staat, anders begin je met de stationaire stelschroef (de koperen op het gasklephuis) natuurlijk het hele vacumsysteem te ontregelen om tot een correcte stationairwaarde te komen, waarmee je dus ook de vacuumverstelling in de opwarmfase ontregelt. Meen dat Arnold ook al eens zo'n gevecht heeft gehad. Anders ga je toch bijna denken aan een vacuumlekkage of een incorrecte systeemdruk op de K-Jet.
Regards/groeten, Jeroen