Page 26 of 37
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Fri Apr 15, 2016 8:48 pm
by 323baur
Tuurlijk uitzonderingen en lezen met een klein beetje cynisme uitgezonderd..
Ik kan echt uit eigen ervaring en zeer kort op anderen zeggen dat het niet meevalt.
Vraag Offenga bijvoorbeeld maar eens.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Sat Apr 16, 2016 11:36 am
by raymondw
323baur wrote:Tuurlijk uitzonderingen en lezen met een klein beetje cynisme uitgezonderd..
Ik kan echt uit eigen ervaring en zeer kort op anderen zeggen dat het niet meevalt.
Vraag Offenga bijvoorbeeld maar eens.
Sorry Ite, maar ik denk dat Offenga voor dit soort auto's (niet alleen de E31(S)) de verkeerde referentie is. Dat is op zich niet zo erg omdat deze niche van de markt op zich te klein is om een referentie af te geven, maar daar zit hem juist de discrepantie.
Natuurlijk weren we dat we bij onze auto's regelmatig aan de beurt zijn met het onderstel, echter we weten ook dat hier vaak short-cuts genomen worden. Daar durf ik gerust het gebruik van after market vervangingsdelen bij te noemen, zoals Meyle-HD. Daarvan heb ik inmiddels genoeg voorbij zien komen om de kwaliteit te betwijfelen. Ik denk dat als een eigenaar van een E31S zich laat verleiden tot het gebruik van Meyle et-al, hij i.d.d. om de twee jaar aan de beurt is.
Wat dat betreft pas ik enkel en alleen OEM (Lemforder) toe, maar ja dat kost een paar centjes extra en helaas ook wat minder winstmarge voor de garage.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Sat Apr 16, 2016 1:10 pm
by 323baur
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, wij zijn het volledig eens. Zeker wat betreft meyle, ik noemde Offenga slechts als voorbeeld. Er zijn er heus meer te vinden. (Gijsbertsen en Rap hebben ook zo hun ervaringen).
Het punt wat ik wilde aandragen is dat een e31 gewoon een geweldige moneypit is, en dat je daar (net als ander vergelijkbaar exclusiever spul alla 911) vroeg of laat stevig aan de beurt bent. De separate onderdelen zijn veel duurder dan het standaard spul. Als ik alleen al vergelijk wat een vooras revisie kostte van mijn e39 v8 ivgt de tds...laat staan m5, 850 csi enz.
De lol die we met elkaar hebben met relatief lowtech autootjes is dat het en snel, betrouwbaar en niet heel begrotelijk is.
Het verschil met een stap hoger (vgl high end hifi of fotografie) is vaak excessief, maw voor veel meer geld heb je maar beperkt meer lol.
Maar goed, een ieder mag zijn eigen overwegingen hebben hoor. Ik heb zeker niet de volle 100% wijsheid in pacht, want dan had ik wel een Toyota gekocht.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Sat Apr 16, 2016 1:39 pm
by raymondw
323baur wrote:Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, wij zijn het volledig eens. Zeker wat betreft meyle, ik noemde Offenga slechts als voorbeeld. Er zijn er heus meer te vinden. (Gijsbertsen en Rap hebben ook zo hun ervaringen).
Het punt wat ik wilde aandragen is dat een e31 gewoon een geweldige moneypit is, en dat je daar (net als ander vergelijkbaar exclusiever spul alla 911) vroeg of laat stevig aan de beurt bent. De separate onderdelen zijn veel duurder dan het standaard spul. Als ik alleen al vergelijk wat een vooras revisie kostte van mijn e39 v8 ivgt de tds...laat staan m5, 850 csi enz.
Daar ben ik het wel weer volledig mee eens Ite; de TC was wat dat betreft voor mij een hele leuke spiegel aangezien er maar bar weinig auto's waren waar niets op aan te merken viel (zelfs niet in hal 1).
Waarbij geldt dat hoe ouder en exclusiever, hoe meer geld er nodig is om de boel instand te houden. Daar is BMW ook niet uniek in.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Wed May 18, 2016 5:41 pm
by 323baur
Tussen al het gepruts door...
...kon ik mijn Smart buitengewoon gunstig inruilen tegen deze:
Een buitengewoon strakke en mooie 323i.
Buiten een gaar druklager en een uitlijning die nergens overgaat is dit wel een snoepje.
Wellicht leuk om een tijdje te houden..
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Wed May 18, 2016 5:45 pm
by uwbuurman
Leuk!
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Wed May 18, 2016 5:54 pm
by 323baur
Ach, we zullen zien. Die wielen gaan er iig heel rap af, want die zijn echt lelijk.
Evenals die zwarte bumpers, daar moet gewoon weer chroom op.
Ding is helemaal kogelhard. Nergens roest of narigheid.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Wed May 18, 2016 5:59 pm
by bmw e12 e21
Mooi! Waar blijf je ze toch halen.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Wed May 18, 2016 6:29 pm
by Peter V.
Leuke investeringen!
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Wed May 18, 2016 6:58 pm
by krijn98
ziet er goed uit!!
en die velgen... borbet breedset of heb ik het verkeerd..
Mvg, Krijn
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Wed May 18, 2016 9:53 pm
by 323baur
Yup Borbet 16"
Interesse?
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Wed May 18, 2016 10:41 pm
by 02-er
Ik ben het eens met Remy.
Waar vind je ze toch?????
Dit is in Belgenland ondenkbaar. Want ze zijn ofwel van goud ofwel uniek maar niet kogelhard.
Zo'n ding wil ik ook nog wel. Niet in topstaat, mechanische in orde en knallen maar.
Leuke vondst Ite
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Thu May 19, 2016 8:23 am
by 323baur
Ach het is gewoon de reguliere verkoopsites in de gaten houden.
Deze wordt echt weer in superstaat, de basis is werkelijk mega.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Thu May 19, 2016 11:21 am
by krijn98
Nee, geen interesse
Ik vermoed wel dat je ze snel kunt verkopen
Mvg, Krijn
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Posted: Thu May 19, 2016 11:52 am
by 323baur
Ik vind ze heel lelijk...
Maar wat zijn die dingen ongeveer waard? Ze zijn in nette staat. Banden zijn van voor de oorlog.