Page 26 of 62

Posted: Wed Mar 03, 2010 6:19 pm
by gerrit323
Arnold D wrote:
uwbuurman wrote:
Nu ik weet wat een kleine revisie kost, laat ik de reservekop mooi op de plank liggen zoals ie nu is.
Koprevisie kost idd wat centen dit hoef je (normaal) maar eens om de 20 jaar te doen :wink:

Benieuwd naar foto's van de klare kop

Posted: Wed Mar 03, 2010 6:29 pm
by Arnold D
Inderdaad Gerrit.
Het is een investering (alles bij elkaar) en met de aantal kilometers die ik per jaar ga rijden, heb ik er nooit meer omkijken naar.

Posted: Wed Mar 03, 2010 7:14 pm
by 323baur
En het rijdt ook nog eens een stuk relaxter met de wetenschap dat je alles vernieuwd hebt.

Posted: Thu Mar 04, 2010 4:37 pm
by uwbuurman
Goede zet zo! Ben benieuwd hoe de motor straks loopt!!

Posted: Sat Mar 13, 2010 10:44 pm
by Arnold D
Wat wel klaar is, is de cilinderkop. :D Schade hersteld, nieuwe klepgeleiders, klepzetels gefreesd en geslepen, de kop geflakt en alles gereinigd.

Image

Het blok is eind volgende week waarschijnlijk klaar en die kunnen we dan weer verder afbouwen

Posted: Sun Mar 14, 2010 12:18 am
by Peter V.
Ziet er goed uit :lol:

Posted: Sun Mar 14, 2010 9:57 am
by ac/dennis
Spannend Arnold, het komt nus steeds dichterbij!

Posted: Sun Mar 14, 2010 11:30 am
by 323baur
Hoe staat het eigenlijk met de DT76BJ??

Posted: Sun Mar 14, 2010 11:47 am
by ac/dennis
Bijna bijna, nog steeds een lastig probleem met de d-riem. .. zie topic http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... 4&start=30

Posted: Sun Mar 14, 2010 1:54 pm
by 323baur
Je moet wel heel veel geduld hebben hè.

Posted: Sun Mar 14, 2010 2:38 pm
by Thijsse
ac/dennis wrote:Bijna bijna, nog steeds een lastig probleem met de d-riem. .. zie topic http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... 4&start=30
mazzel dat die m30 geen riem heeft;)

Posted: Sun Mar 14, 2010 7:43 pm
by Arnold D
323baur wrote:Hoe staat het eigenlijk met de DT76BJ??
Vordert, Mark heeft weer wat ontdekt. Na het vergelijken met mijn reserve M20 kop heeft hij ontdekt, dat er ook wat aan de montage van het nokkenas tandwiel schort. Er hoort iets op te zitten wat er niet op zit.

Posted: Sun Mar 14, 2010 7:57 pm
by 323baur
Arnold D wrote:
323baur wrote:Hoe staat het eigenlijk met de DT76BJ??
Vordert, Mark heeft weer wat ontdekt. Na het vergelijken met mijn reserve M20 kop heeft hij ontdekt, dat er ook wat aan de montage van het nokkenas tandwiel schort. Er hoort iets op te zitten wat er niet op zit.

Het is wel de verrassingsauto in optima forma zeg.
Hou ons op de hoogte ter leringh ende vermaeck.

Posted: Tue Mar 16, 2010 7:03 pm
by Arnold D
:D

Is het ene probleem uit de wereld , dient zich het volgende aan. Het moet natuurlijk wel een uitdaging blijven.

Nu is de versnellingsbak aan de beurt. Na herhaalde pogingen een goed schema van het ETK te vinden waar alle lagers op afgebeeld staan, bleek al dat de bak uit verschillende bakken is samengesteld. De 225, 245 en de 265. Alle lagers zijn te herleiden en te bestellen, op 1 na. Het is een lager die in niet 1 BMW bak gebruikt wordt. Verschillende lagergroothandel gebeld, maar met de code op het lagers blijkt dat deze is beschermd en niet overal te verkrijgen, alleen bij de dealer :? .
Dus heb ik contact met een duitse Alpina dealer opgenomen in de hoop het lager zo te kunnen bemachtigen.

Posted: Tue Mar 16, 2010 7:58 pm
by ac/dennis
bah, zo blijf je idd lekker bezig :?