Page 26 of 53
Posted: Fri Apr 24, 2009 1:30 pm
by Peter V.
Gezien de data die jij aangeeft is het zeker alleen betaalbaar door de week?
Niet voor mij om zelf te rijden maar kijken mits mogelijk altijd.
Gr Peter
Posted: Fri Apr 24, 2009 1:53 pm
by Jeroen
Neuh maar die dagen staan toevallig toch op de agenda voor een trackday, hoewel doordeweeks wel goeiekoper is natuurlijk...
Posted: Tue May 19, 2009 10:08 am
by Peter V.
Hoi,
Afgelopen tijd een paar dingen gedaan i.v.m. de taxatie, je wilt tenslotte toch netjes voor de dag komen. Ben ik vandaag even gaan rijden want de Baur moest toch andersom de garage in.
Na een flinke remmentest bij een Taxibusje toch even gekeken bij de wielophanging want ik harde een flinke tik tijdens de remactie.
Zo te zien kan ik aan twee nieuwe draagarmen voor want de fuseekogel rechtsvoor is kapot. Misschien dat daar het wat onstabiel aanvoelen tijdens de Frieslandmeeting ook wel vandaan komt???
Het zal dus weer een W en N bestelling gaan worden, alleen even de vraag of ik dat ga redden voor 13 Juni......
Gr Peter V
Posted: Tue May 19, 2009 5:35 pm
by Wondermike
Draagarmen vervangen is een uurtje werk, misschien 2.
Als ik bij walloth bestel heb ik het 2 dagen later in huis
Moet lukken voor de 13e
Posted: Tue May 19, 2009 6:09 pm
by 323baur
..been there done that.
Voor mij was het 2 uur werk; Peter dat moet je dan in 1 uur kunnen doen, inclusief slap ouwehoeren met een voorbijganger.
Ik heb nog 2 gebruikte draagarmen liggen met goede fusees.
Posted: Tue May 19, 2009 6:29 pm
by Jeroen
Tsja ALS de fusees een beetje normaal los willen komen red je dat makkelijk...
Ik ben er aan deze kant nog niet aan begonnen hoor, maar herinner mij eerdere sessies van hengsten, rammen etc. haha het lijkt de dierentuin wel
Posted: Tue May 19, 2009 6:34 pm
by Peter V.
Hoi,
Over de hoeveelheid werk maak ik me ook totaal geen zorgen. Ik zit alleen te twijfelen wat ik tegelijk nog ga doen.
Ik moet mijn Diff ook nog omwisselen want sinds enkele maanden mag er totaal niets lekken op de grond of zichtbaar lek zijn bij de APK. Ik heb het dan niet over iets wat vettig is maar waar echt vloeistof uitkomt.
Eerst maar eens bestellen en dan zien we verder.
Gr Peter V
Posted: Tue May 19, 2009 8:32 pm
by 323baur
Ik heb het dan niet over iets wat vettig is maar waar echt vloeistof uitkomt.
Dat wist ik niet. Mijn laatste APK was geen probleem ondanks de toch wel redelijk zwetende stuurbekrachtigingsslangen.
Posted: Tue May 19, 2009 8:41 pm
by Jeroen
Sja zweten mag geen probleem vormen, maar Peter je wilt toch niet zeggen dat er een straal olie uit je diff loopt? Sja die gaan nog wel eens wat lekken langs de flenzen van de aandrijfassen maar dat kan geen afkeur zijn. Trouwens, als het zo snel ging was 'ie nu al leeg...
Posted: Tue May 19, 2009 10:18 pm
by ac/dennis
323baur wrote:Ik heb het dan niet over iets wat vettig is maar waar echt vloeistof uitkomt.
Dat wist ik niet. Mijn laatste APK was geen probleem ondanks de toch wel redelijk zwetende stuurbekrachtigingsslangen.
Ik ook niet! Ik weet nog dat ik halverwege 2007 m'n e21 door de apk heen kreeg, maar de apk keurmeester me wel vroeg of ik zelf de olie druppels van de vloer wou dweilen
Op zich wel een goeie regel, sinds wanneer is deze actief?
Posted: Wed May 20, 2009 12:09 am
by Peter V.
Jeroen wrote:Sja zweten mag geen probleem vormen, maar Peter je wilt toch niet zeggen dat er een straal olie uit je diff loopt? Sja die gaan nog wel eens wat lekken langs de flenzen van de aandrijfassen maar dat kan geen afkeur zijn. Trouwens, als het zo snel ging was 'ie nu al leeg...
Inderdaad, zweten is ook geen probleem.
Na mijn Frieslandrit heen stond de baur gewoon te druppelen, helaas niet geschikt voor een pamper. Ik verwacht ook wel dat mijn Diff nu ver leeg is.
Deze regel zou, volgens mijn garagebedrijfje, sinds 1 Mei 2009 zijn. Hierbij zijn schijnbaar ook de volgende zaken aangepast:
*banden op dezelfde as moeten nu niet alleen hetzelfde type profiel hebben maar gewoon dezelfde banden zijn ( merk). Voor en achter mag wel verschillend zijn.
*Er mag totaal geen ruimte meer zijn op de aanwezige stabilisatorstangen/rubbers etc.
Verder waren er nog wel wat andere dingen maar die weet ik zo even niet meer.
Gr Peter V
Posted: Wed May 20, 2009 8:40 am
by 323baur
*Er mag totaal geen ruimte meer zijn op de aanwezige stabilisatorstangen/rubbers etc.
huh..net allemaal vervangen.
Ik zou dan wel nieuwe draagarmen met fusees kopen. Kosten bij WN "maar" eur 75 stuk.
Daar zou ik dan geen risico meenemen.
Posted: Wed May 20, 2009 10:05 am
by r@n-d
Is het niet van belang dat APK-keurmeesters er rekening mee houden dat het om een oldtimer gaat?? hier in zeeland zit een APK keuringstation, die veel oldtimers doen (en ook zelf hebben). Soms moet/kan de keurmeester tog zeggen: "for this time I see it true the fingers"....
Of ben ik abuis nu?
Posted: Wed May 20, 2009 10:13 am
by 325ixbaur
@Ron: er gelden wel enkele andere regels, maar in hoeverre dat bij dit soort zaken ook geldt?
Gr Jeroen
Posted: Wed May 20, 2009 12:22 pm
by Jeroen
323baur wrote:Ik zou dan wel nieuwe draagarmen met fusees kopen. Kosten bij WN "maar" eur 75 stuk.
Daar zou ik dan geen risico meenemen.
Nu zelfs in de aanbieding voor 53.00 !