Page 27 of 62

Posted: Tue Mar 16, 2010 7:59 pm
by gerrit323
je blijft op die manier ook bezig seg ... Suc6 en hopelijk snel de goeie lager :wink:

Posted: Tue Mar 16, 2010 8:13 pm
by Victor
Arnold D wrote::D

Is het ene probleem uit de wereld , dient zich het volgende aan. Het moet natuurlijk wel een uitdaging blijven.

Nu is de versnellingsbak aan de beurt. Na herhaalde pogingen een goed schema van het ETK te vinden waar alle lagers op afgebeeld staan, bleek al dat de bak uit verschillende bakken is samengesteld. De 225, 245 en de 265. Alle lagers zijn te herleiden en te bestellen, op 1 na. Het is een lager die in niet 1 BMW bak gebruikt wordt. Verschillende lagergroothandel gebeld, maar met de code op het lagers blijkt dat deze is beschermd en niet overal te verkrijgen, alleen bij de dealer :? .
Dus heb ik contact met een duitse Alpina dealer opgenomen in de hoop het lager zo te kunnen bemachtigen.
Haal je de bak zelf uit elkaar? Ik heb een reserve bak liggen die niet goed is. De bak waar ik nu mee rij heeft een versleten synchromesh van de 4de versnelling. Dus ik zoek nog een goed adres.....

Posted: Tue Mar 16, 2010 11:38 pm
by Arnold D
Dat doe ik niet zelf Victor, dat doet een revisie bedrijf.

Ik kan niet zeggen wat een goed bedrijf is, omdat ik daar verder geen ervaring mee heb. Meestal krijg je dit soort adressen van personen die daar wel ervaring mee hebben.

Vraag eens bij jou in de buurt, of bij auto bedrijven.

Posted: Tue Mar 16, 2010 11:58 pm
by Jeroen
Je weet de hobbels ook wel elke keer te vinden :?

Hopelijk is dit ook snel weer geregeld man!

Posted: Wed Mar 17, 2010 12:09 am
by Arnold D
Dat is te verwachten als je een exclusieve auto koopt :?

Ik kan dan straks wel tipgeld gaan vragen, dat dan weer wel :mrgreen:

Posted: Wed Mar 17, 2010 2:23 pm
by marcel krol
Hoi

Beter dat je het nu ondekt dan later als de wagen klaar is. Mooi is ook altijd dat mensen die nog nooit een auto hebben gerestaureerd zeggen
'oh als hij klaar is ben je dat zo weer vergeten'
Denk het ook :wink:
In elk geval veel suc6 verder.

Groeten

Marcel

Posted: Wed Mar 17, 2010 2:42 pm
by Arnold D
Marcel, dat klopt, je bent het snel vergeten.

Dit is al de derde auto en iedere keer zeg ik dat ik het niet weer doe, maar dat duurt meestal maar een jaar, maar nu meen ik het echt.

Het geintje met de motor ben ik ook al vergeten :D

Als Alpina ook nog zegt een nieuw lager te kunnen leveren, ben ik dat ook vergeten. Wel een hele goede leerschool, alles bij elkaar.

Het enige waar ik aan denk, wat zal ik straks het eerst monteren :D

Posted: Wed Mar 17, 2010 4:04 pm
by Peter V.
Ga je alles nog wel redden voor de gestelde einddatum?

Heb je niet toevallig al wat beelden van de carosserie :lol: ? Een kleine sneak preview zou wel leuk zijn.

Posted: Wed Mar 17, 2010 4:22 pm
by Arnold D
18 April moet kunnen.

Vrijdag sta ik met de autoambulance bij de spuiter op de stoep. Dan gaat ie mee.
Motor zou eind deze week ook klaar zijn.
Hekel punt is de bak, als dat te lang zou gaan duren, dan gaat daar tijdelijk een andere achter.

Posted: Wed Mar 17, 2010 5:08 pm
by Peter V.
Arnold D wrote:Hekel punt is de bak, als dat te lang zou gaan duren, dan gaat daar tijdelijk een andere achter.
Dat lijkt me dan wel frusterend. Heel de auto compleet "nieuw" opgebouwd en dan een andere bak eronder gooien voorlopig.

Posted: Wed Mar 17, 2010 6:52 pm
by 323baur
Toch met de wetenschap dat alles straks beter dan nieuw is...zou ik het geduld nog maar even opbrengen.

Posted: Wed Mar 17, 2010 8:14 pm
by gerrit323
Arnold D wrote:18 April moet kunnen.
Wat was er weer op 18 april :oops: héél drukke periode beroepsmatig vandaar, ik ben het effe kwijt :)

Gerrit

Posted: Wed Mar 17, 2010 8:24 pm
by Peter V.
De Alpinatour. Als ik het goed heb zijn ze op 18 April in de avond bij jou in de buurt :wink:

Posted: Wed Mar 17, 2010 9:00 pm
by Arnold D
Ja, correct

Posted: Wed Mar 17, 2010 9:53 pm
by gerrit323
Ok :lol: je hebt mijn nummer :wink: