Page 27 of 69
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sun Mar 25, 2012 10:55 pm
by Bempie21
Pfffffffffffffffffffffff wat een super mooi werk zeg. Supppper gaaf hoe het gaat hiero..
Patrick ... maak je maar geen zorgen hoor. Dit zit wel goed. Als het klaar heb je een mooie auto voor terug...

voor gertjan...
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sat Mar 31, 2012 6:28 pm
by Gert jan
Vandaag de tijd gevonden om weer hier mee bezig te gaan
eerst heb ik de resten van de wielkuip/kokerbalk verwijdert
ook van de binnenkoker was niet veel meer goed
hier dan ook een nieuwe hoek aan gemaakt
deze is te lang maar die maak ik op lengte als de koker eraan komt
daarna de 2 nieuwe wielkuip delen aanelkaar gemaakt
gepuntlast
en de binnennaad gelijmd/kit
daarna de kuip in de auto gelast
en als laatst nog de koffervloer passen
nu ligt het ff stil aankomende week geen tijd
en aankomende weekend een lang weekend WEG

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sat Mar 31, 2012 8:06 pm
by pattam2009
Weer lekker bezig geweest vandaag zo te zien Gert jan, ziet er goed uit.
Volgende week kalme dienst begrijp ik, jammer voor mij maar je moet ook zeker op z'n tijd aan jezelf denken.
Geniet ervan, veel plezier en lekker je rust pakken ............ kan je die week erna weer volgas van start

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sat Mar 31, 2012 8:37 pm
by Peter V.
Mooi werk hoor. Ziet er goed uit!
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sat Mar 31, 2012 8:54 pm
by uwbuurman
Mooi werk weer Gert jan!
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sat Mar 31, 2012 10:37 pm
by Gert jan
pattam2009 wrote: veel plezier en lekker je rust pakken ............ kan je die week erna weer volgas van start

gaan we doen met hopelijk wat hogere temperaturen (+15-20)
en die week erna heb ik niks anders dan jouw auto gepland

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sun Apr 01, 2012 11:01 pm
by pattam2009
Nu ik zelf niets aan het chassis kan doen ben ik bezig met één van de vele andere dingen die nog te doen zijn.
in dit geval de brandstofpomp waar ik een aantal vragen over heb, o.a.
is de brandsof pomp van een e30 2.5 anders als de pomp die op de e21 323i zit?
of de pomp van een b6 2.8 zit daar t.o.v. de 323i nog een verschil in.
de rede waarom ik dit wil weten is omdat er een b25 2.7 op de planning staat.
Wat is precies het onderdeel naast de pomp zelf en de werking ervan.
even een foto van Arnold geleend als voorbeeld en inspiratie
Laatste vraag voor nu, hoe zit het ook alweer met de tdrie kleine diabolo ophang rubbers,
zijn deze nog gewoon te bestellen bij de dealer? ik meen hier iets over gelezen te hebben maar kan dit niet meer terug vinden.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sun Apr 01, 2012 11:08 pm
by uwbuurman
1: pomp van e30 m20b25 is anders. Zie maar in mijn draadje van de E30.
2: als je die rubbertjes met aan beide einden een stukje draad bedoeld, dan zijn die gewoon verkrijgbaar bij de dealer. Ik heb ze op mijn E30 pomp ook vervangen.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sun Apr 01, 2012 11:19 pm
by pattam2009
Oke Koos, vraag over rubbers opgelost
de opbouw is zeker anders bij de e30 maar zou de capacitiet van de pomp ook anders zijn t.o.v. de e21 pomp.
Als je de pomp van Arnold bekijkt zie je zo geen verschil

, maar kan me wel voorstellen dat de 2.8 meer vraagt.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Sun Apr 01, 2012 11:46 pm
by Jeroen
Valt wel meer hoor, het principe bij injectie is een flinke overdruk die vervolgens gereguleerd wordt door een drukregelaar, de rest wordt dan weer retour gestuurd. Dus kan heel goed dat beide setups zich prima van hun taak kunnen kwijten.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Mon Apr 02, 2012 2:53 pm
by e-einundzwanzig
gewoon kijken in vraagbaak hoeveel de brandstofpomp moet leveren bij een 2.5, dit vervolgens te testen door het langetje in een maatemmer te stoppen en voor een bepaalde tijdsduur kijken hoeveel hij verpompt. als hij voldoet voldoet hij. zoals jeroen al zei, overmatig veel brandstof word gewoon retourgestuurd. zelf weet ik haast zeker dat de e21 pomp wel voldoet....
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Tue Apr 10, 2012 8:40 pm
by pattam2009
Vorige week het subframe van de achteras kaal gemaakt.
Het meerendeel doe ik zelf stralen en spuiten maar omdat het subframe te groot voor mijn straal kast is heb ik dit laten stralen.
Poedercoaten is ook mogelijk bij dit bedrijf en maar gelijk laten doen. Vanmiddag het frame opgehaald en moet zeggen, daar kan een spuitbus niet tegenop.
Mooi strak in een dikke laag.

Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Tue Apr 10, 2012 9:14 pm
by uwbuurman
Echt mooi!!!
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Tue Apr 10, 2012 9:29 pm
by Peter V.
pattam2009 wrote:Vorige week het subframe van de achteras kaal gemaakt.
Het meerendeel doe ik zelf stralen en spuiten maar omdat het subframe te groot voor mijn straal kast is heb ik dit laten stralen.
Poedercoaten is ook mogelijk bij dit bedrijf en maar gelijk laten doen. Vanmiddag het frame opgehaald en moet zeggen, daar kan een spuitbus niet tegenop.
Mooi strak in een dikke laag.

Mag ik vragen waar je dit heb laten doen en de kosten? Dit is waarschijnlijk een stuk dichterbij mijzelf dan Friesland.
Ik heb ook nog verschillende ondersteldelen welke gedaan moeten worden.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Posted: Tue Apr 10, 2012 9:32 pm
by Gert jan
Ook ik heb weer wat gedaan
ik heb vanavond de deur eruit gehaald
en de rechter kokerbalk verwijderd en daar zit een eerder gerepareerde plek aan.
de binnenplaat is dus totaal niet gerepareerd
ook heb ik de kriksteun/vloerdeel eruit gehaald
daarna eerst de binnenplaat gerepareerd
eerst een reparatiestukje gemaakt
en erin gelast
en op lengte gemaakt aan de hand van de nieuwe kokerbalk
morgen weer verder