Page 28 of 420

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Nov 13, 2011 3:37 pm
by raymondw
Ondanks dat ik bij de bel.dienst netjes melding heb gemaakt van het invoeren van een auto op buitenlands kenteken en daarvoor tijdelijke vrijstelling BPM en MRB heb gekregen, wil ik de kat niet op het spec binden door al wel met de E39 gaan rijden. Getuige een recent artikel in het regionae dagblad hanteert de politie hier in Twente hun eigen regels, en ik heb nog tijd, noch zin om in het voorkomende geval naar de rechter te stappen om mijn gelijk te halen. M.a.w, de E39 wordt tot de keuringsafspraak in de hal gestald, maar daarvoor moest ik eerst het nodige opruimen. Omdat ik dit jaar niet meer verwacht nog in de E28 te gaan rijden heb ik maar besloten deze op zijn overwinteringsplek te zetten, dus gisteren was het een behoorlijke godendans tussen de auto's.

Annie heeft gisteren de E39 van binnen schoongemaakt terwijl ik wat orde in de chaos heb geschept. Tegen een uur of vijf had ik weer een extra autoplek vrij en tijdens het starten van de M88/3 blijkt pas echt hoe stil die M54 tewerk gaat. Nou vind ik de M88/3 nog niet eens overheersend, maar toen ik de E39 voor de brug wilde zetten, was het net of deze afgeslagen was. Ik miste de positie van de toerenteller naald, dus ik stond met mijn poot al op het gaspedaal die in no-time 4000RPM aangaf. Tja, en dan laat die M54 zich wel horen.

Omdat ik de M88/3 niet koud ga wegzetten heb ik er wel een behoorlijk stuk mee gereden en dan blijkt hoe groot het verschil tussen de verschillende vijf-series wel niet is. De E28 is vele malen kleiner, een stuk smaller maar bovenal minder overdadig beladen met luxe. De E39 is compleet het tegenovergestelde van dat. Op het moment dat ik weer terug kwam moest de E34 M5 er even uit en als je die met zijn luchtpomp start, is de M88/3 niet eens meer hoorbaar. Sterker nog, bij de buurman was iemand op bezoek met een Impreza GTT en een bleerpijp en die verstomde onder het fortissimo van mijn S38 :crazy

Als je dan de E34 met de E39 vergelijkt, voelt de E34 veel meer als een maatpak die om je heen gegoten is. De E28 is daar te klein voor en de E39 weer te groot. Alle auto's hebben wat, maar ik ben er mijn E34 M5 wel weer meer door gaan waarderen.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Nov 13, 2011 7:30 pm
by 323baur
Ik ben nog steeds druk met 7tjes..
Net een heel speciale opgehaald.
Een echte 745i High Line. Daar zijn er maar net 300 van gemaakt.
Heel gaaf interieurtje..

Image
Image

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Nov 13, 2011 8:25 pm
by raymondw
Mooie auto Ite; die zal wel wat hoger in de E23 boom hebben gezeten. Maar is dat een blijvertje of voor de verkoop?

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Nov 13, 2011 9:15 pm
by Peter V.
Ziet er weer leuk uit zo'n zeven. Ite zal vast al wel een doel hiermee hebben.

@Raymond, Het is inderdaad mooi dat je de E28, E34 en E39 zo kunt vergelijken. Is wel een leuke verzameling zo!

Verder vandaag aan de werkzaamheden bij de E30. De onderdelen van de dealer waren afgelopen vrijdag binnen. Nu nog wachten op de draagarmen/spoorstangen van Meyle.

Achterremmen zijn al vernieuwd ondertussen en verder vanavond de binnen bekleding van de achterbak gaan verwijderen voor de schokdempers.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Nov 13, 2011 10:10 pm
by Jeroen
Raymond: mooi zo'n vergelijk en die evolutie in beeld. Ik ben iets minder groot en vind een E28 dan ook al groot en ruim genoeg, ik vind een E34 dan ook al flink logger aanvoelen. Maar mijn persoonlijke mening was genoegzaam bekend haha

Peter: schokdempers achter is bij E21-E30-E36-E46 gelukkig een fluitje van een cent. Toevallig vandaag een setje Koni's voor de achterkant van de E36 opgehaald, aanzienlijk dikker dan de Boge en Bilstein dempers van de normale E36's. Omdat de bevriende E36 over is op een compleet Intrax onderstel voor het circuit bleven er frisse Koni's over dus die gaan we er dan maar onder mikken, helaas was het spul dat van de voorzijde van de 'donor' kwam niet best dus daar gaan we tzt nog wat voor zoeken.

Omdat het zusje van de zwarte in de garage stond is het helaas niet tot een fotoshoot gekomen dus dat moet maar een andere keer.

Ite: die 745i HL is wel een dik apparaat hoor! Licht nog es een tipje op van die optielijst (ja die wc rol :lol: )

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Nov 13, 2011 10:38 pm
by uwbuurman
@ Raymond, mooi verhaal weer! Kun je nagaan hoe groot die nieuwe F10 is, dat ding laat de E61 verbleken. Denk dat je er verstandig aan doet, om die e39 even te laten staan tot het moment van keuren. Gelukkig heb je nog ander vervoer ;-)

@ Jeroen, mooi van de koni's! Jammer van de pics, leek me een leuke shoot toe.

@ Peter: lekker bezig, die gaat fris de stalling in! Heb je m al geschorst??

@ Ite: 745i HL, waanzinnig leuk ding! Zie wel wat schoonheidsfoutjes, deukjes en een missen strippie, maar dat mag de pret niet drukken, fijne boot, wil vast ontzettend vooruit!

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon Nov 14, 2011 12:09 am
by raymondw
@Koos,

Afgelopen April heb ik nog een behoorlijk stuk in een F10 gereden (van Duinkerken naar Breda) en ik moet eerlijk zeggen dat die auto mij heeft overtuigd. Vergeleken met E60/E61 is de kwaliteit van het interieur van de F10/F11 van een heel andere orde. Kwa design is het interieur van de E60/E61 in orde, maar de gebruikte materialen overtuigen niet en dan heb ik het nog helemaal niet over de orientatie van de instrumenten die niet meer naar de bestuurder gericht zijn. Al die zaken heeft de F10/F11 wel weer op orde.

De design-trend bij de 5-serie altijd in een 'progressief', 'conservatief', 'progressief' ritme. Ik heb bij markt-introductie altijd de progressieve modellen mooier gevonden (E12, E34 en E60/E61) dan de conservatieve modellen (E28, E39), maar bij de F10 is dit nu omgekeerd. Het simpele feit dat BMW veel meer F10/F11's verkoopt dan Audi A6'en geeft wel aan hoe goed dit model in de markt ligt (en dat steekt PON).

Ik zou mettertijd heel goed kunnen leven met een F11; ik denk meer nog dan met een E61. Als over een aantal jaren de E39 weer aan vervanging toe is kijken we wel weer verder. Maar een belangrijk nadeel van de F10 is dat de 523i en 528i geen zespitters meer zijn, maar geblazen vierpitters. Dan is het kiezen tussen twee kwaden; (1) een vierpitter (F10/F11) of een interieur dat niet tijdloos is (E60/E61). De E39 combineert beide; het is afwachten of deze de tand des tijds zo goed kan doorstaan. I.d.r heb ik het met daylies na een jaar of 3-4 weer bekeken. We zullen zien.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon Nov 14, 2011 12:18 pm
by uwbuurman
ik zeg: 535i ;-)

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon Nov 14, 2011 6:31 pm
by Wondermike
Kweenie maar hier staat toch echt dat de 528i een 6 pittert is.
http://link.marktplaats.nl/1000940081

Bedoelde je de 525i mss?

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon Nov 14, 2011 7:17 pm
by Levi
Afgelopen zaterdag eindelijk de bmw verkocht

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon Nov 14, 2011 7:19 pm
by 323baur
Die 745iA HL is een echte twijfel auto..
Op afstand echt netjes met weinig roest, maar ze heeft wel een keer redelijke schade gehad en dat is op details niet mooi.
Omdat te herstellen loopt het in de duizenden..
Daarbij komt dat er gewoon zeer groot onderhoud aan zit te komen.

Het ding gaat echt als een raket, echt niet normaal wat trekt dat goed door. Zeker met de automaat in de sportstand.
Toch ben ik bang dat deze in stukjes gaat..
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon Nov 14, 2011 11:48 pm
by raymondw
Als het ding in stukjes gaat; laat me dan even weten wat je voor die Becker Mexico wilt hebben (als je die wilt verkopen tenminste)

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Tue Nov 15, 2011 12:06 am
by loentje
dikke bak hoor, zijn daar geen liefhebbers voor?

groeten loentje

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Tue Nov 15, 2011 8:20 am
by 323baur
Ik twijfel...
ERgens heb ik zoiets, ik gooi hem bij Offenga neer voor een motorswapje..
Aan de andere kant weet ik donders goed dat dit heel veel geld gaat kosten voordat deze echt netjes op zijn wieltjes staat.
(complete spuitjob bijvoorbeeld)

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Tue Nov 15, 2011 8:36 am
by Jeroen
Die motorswap begrijp ik niet helemaal. Van een 745i HL een 735i maken? Met verse lak en een rondje colorlock, beurtje, staat er een behoorlijk nette 745i HL. Je kunt zelf wel becijferen wat het gaat kosten en of daar dan straks een markt voor is. Is wel het leukst als zoiets behouden kan worden maar als de opbrengst met slopen vele malen hoger is, tsja...

Pas iig op dat je die turbo en met wat pech daarmee het blok niet even om zeep helpt, met die dingen kan het nogal eens 5 voor 12 zijn.