Leonidas' 323i Baur - Sold!
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Vandaag linkerkant de voorste draagarm vervangen en nieuw rubberwerk voor de stabilisatorstang.
Morgen de andere kant en als hij op de grond staat zet ik alles op aanhaalmoment.
Heeft trouwens de moer van de fuseekogel ook nog een aanhaalmoment? Ik dacht ergens 60-70 Nm te lezen kan dat?
Trouwens weer wat ontdekt wat weer iets aantoont over de vorige eigenaar. De dwarsbalk waar o.a. de draagarmen en de motorsteunen aan vast zitten zat best wel los aan de carosserie want ik kon de bouten eenvoudig aandraaien, deze ook maar op moment gezet, zal wel wat in onstabiel rijgedrag en trillingen uitmaken denk ik.
Helaas moet ik die 5-bak even laten staan, wordt toch al weer duur genoeg deze maand en bij de werkgever is ook niet alles stabiel.
Gr Peter V
Vandaag linkerkant de voorste draagarm vervangen en nieuw rubberwerk voor de stabilisatorstang.
Morgen de andere kant en als hij op de grond staat zet ik alles op aanhaalmoment.
Heeft trouwens de moer van de fuseekogel ook nog een aanhaalmoment? Ik dacht ergens 60-70 Nm te lezen kan dat?
Trouwens weer wat ontdekt wat weer iets aantoont over de vorige eigenaar. De dwarsbalk waar o.a. de draagarmen en de motorsteunen aan vast zitten zat best wel los aan de carosserie want ik kon de bouten eenvoudig aandraaien, deze ook maar op moment gezet, zal wel wat in onstabiel rijgedrag en trillingen uitmaken denk ik.
Helaas moet ik die 5-bak even laten staan, wordt toch al weer duur genoeg deze maand en bij de werkgever is ook niet alles stabiel.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Update:
Onderstel aan de voorkant is voorzien van nieuwe rubbers en draagarmen.........WAT EEN VERSCHIL MET RIJDEN
Heel veel trillingen zijn nu inderdaad weg en een veel betere reactie op sturen etc.
Tegelijk ook even de snelweg op geweest om het verschil in RPM te kijken met het 320/6 diff eronder.
2000 rpm - 78km/uur op de teller
2500 rpm - 97km/uur op de teller
3100 rpm - 120km/uur op de teller
Werkelijke snelheid nog geen idee.
Hoe dient het sturen van de E21 eigenlijk aan te voelen?
Nu een redelijke stabiele middenstand en zodra het stuurwiel halfrond dan draait hij gelijk lichter.
Ik denk overigens dat een rondje uitlijnen geen kwaad kan. Het feit is dat hij eigenlijk uitgelijnt dient te worden met gewichten op bepaalde plekken in de auto, wie doet dat tegenwoordig nog????
Gr Peter V
Update:
Onderstel aan de voorkant is voorzien van nieuwe rubbers en draagarmen.........WAT EEN VERSCHIL MET RIJDEN
Heel veel trillingen zijn nu inderdaad weg en een veel betere reactie op sturen etc.
Tegelijk ook even de snelweg op geweest om het verschil in RPM te kijken met het 320/6 diff eronder.
2000 rpm - 78km/uur op de teller
2500 rpm - 97km/uur op de teller
3100 rpm - 120km/uur op de teller
Werkelijke snelheid nog geen idee.
Hoe dient het sturen van de E21 eigenlijk aan te voelen?
Nu een redelijke stabiele middenstand en zodra het stuurwiel halfrond dan draait hij gelijk lichter.
Ik denk overigens dat een rondje uitlijnen geen kwaad kan. Het feit is dat hij eigenlijk uitgelijnt dient te worden met gewichten op bepaalde plekken in de auto, wie doet dat tegenwoordig nog????
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Tis een eindje rijden voor jou, maar ik ben zeer tevreden over stigter in Vianen.
(is vlakbij mij werk). Degene die uitlijnt heeft er zelf een aantal gehad en weet precies hoe het moet. Kosten: euro 50,-
(is vlakbij mij werk). Degene die uitlijnt heeft er zelf een aantal gehad en weet precies hoe het moet. Kosten: euro 50,-
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Inderdaad Vianen vind ik voor de uitlijning te ver.
Ik heb alleen geen zin om naar de plaatselijke kwikfit/euromaster of zoiets te gaan. Deze hebben waarschijnlijk geen gegevens van de E21 om te kunnen uitlijnen.
Misschien maar eens een beetje garage op gaan zoeken in de buurt.
Gr Peter V
Inderdaad Vianen vind ik voor de uitlijning te ver.
Ik heb alleen geen zin om naar de plaatselijke kwikfit/euromaster of zoiets te gaan. Deze hebben waarschijnlijk geen gegevens van de E21 om te kunnen uitlijnen.
Misschien maar eens een beetje garage op gaan zoeken in de buurt.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29984
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Ook hier zijn de ervaringen met zowel Kwikshit als Euromaster niet te best, maar de vestigingen van Profile hier in de buurt doen 't over het algemeen best goed, misschien eens een Profile proberen?
De garage waar ik vroeger bijbeunde had zelf een uitlijnbank dus deed ik het zelf, helaas zit die ook niet echt in de buurt (voor jou niet en voor mij niet
)
De garage waar ik vroeger bijbeunde had zelf een uitlijnbank dus deed ik het zelf, helaas zit die ook niet echt in de buurt (voor jou niet en voor mij niet
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Ik zal eens informeren bij de garage waar ik normaal de "hoofd"auto koop. Misschien valt daar wel wat mee te regelen.
Thanks, Peter
Ik zal eens informeren bij de garage waar ik normaal de "hoofd"auto koop. Misschien valt daar wel wat mee te regelen.
Thanks, Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Weer een stap in de goed richting Peter. Die draagarmrubbers maken echt wel een verschil in rijden hé ... neem zeker je facturen mee naar de taxatiemeeting want er zit vast wel een leuk bedrag in de BAUR 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi Gerrit,
Inderdaad dat scheelt een aardig iets met rijden. Wat betreft de facturen die heb ik allemaal al opgeborgen in een map dus dat komt wel goed.
Ik ben toch wel benieuwd waar ze mijn BAUR op taxeren, ik durf geen uitspraak te doen vooraf.
Gr Peter V
Inderdaad dat scheelt een aardig iets met rijden. Wat betreft de facturen die heb ik allemaal al opgeborgen in een map dus dat komt wel goed.
Ik ben toch wel benieuwd waar ze mijn BAUR op taxeren, ik durf geen uitspraak te doen vooraf.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Laatste update voor de spannende taxatie:
Vandaag langs de Profile geweest om de Baur een rondje uitlijnen te geven. Het heeft de bewuste monteur echt BLOED, zweet en tranen opgeleverd want met het loshalen van de spoorstang sprong de sleutel weg in zijn gezicht met als gevolg een open lip en een stukje tand eraf.
Oftewel mijn BAUR is net ....CHRISTINE....
Meest belangrijke is het resultaat.....en dat mag er wezen
Wat rijdt de BAUR nu lekker. Ik heb nog geen snelweg gedaan maar hij stuurt heerlijk ende laatste trillingen zijn verdwenen. Nu nog even wat schoonmaakwerkzaamheden en dan staat hij klaar voor zaterdag a.s.

Gr Peter V
Laatste update voor de spannende taxatie:
Vandaag langs de Profile geweest om de Baur een rondje uitlijnen te geven. Het heeft de bewuste monteur echt BLOED, zweet en tranen opgeleverd want met het loshalen van de spoorstang sprong de sleutel weg in zijn gezicht met als gevolg een open lip en een stukje tand eraf.
Oftewel mijn BAUR is net ....CHRISTINE....
Meest belangrijke is het resultaat.....en dat mag er wezen
Wat rijdt de BAUR nu lekker. Ik heb nog geen snelweg gedaan maar hij stuurt heerlijk ende laatste trillingen zijn verdwenen. Nu nog even wat schoonmaakwerkzaamheden en dan staat hij klaar voor zaterdag a.s.

Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
