Page 28 of 53

Posted: Thu Jun 04, 2009 9:26 pm
by Peter V.
Hoi,

Vandaag linkerkant de voorste draagarm vervangen en nieuw rubberwerk voor de stabilisatorstang.

Morgen de andere kant en als hij op de grond staat zet ik alles op aanhaalmoment.
Heeft trouwens de moer van de fuseekogel ook nog een aanhaalmoment? Ik dacht ergens 60-70 Nm te lezen kan dat?

Trouwens weer wat ontdekt wat weer iets aantoont over de vorige eigenaar. De dwarsbalk waar o.a. de draagarmen en de motorsteunen aan vast zitten zat best wel los aan de carosserie want ik kon de bouten eenvoudig aandraaien, deze ook maar op moment gezet, zal wel wat in onstabiel rijgedrag en trillingen uitmaken denk ik.

Helaas moet ik die 5-bak even laten staan, wordt toch al weer duur genoeg deze maand en bij de werkgever is ook niet alles stabiel.

Gr Peter V

Posted: Fri Jun 05, 2009 10:04 pm
by Peter V.
Hoi,

Update:
Onderstel aan de voorkant is voorzien van nieuwe rubbers en draagarmen.........WAT EEN VERSCHIL MET RIJDEN :lol: :wink: :o


Heel veel trillingen zijn nu inderdaad weg en een veel betere reactie op sturen etc.

Tegelijk ook even de snelweg op geweest om het verschil in RPM te kijken met het 320/6 diff eronder.

2000 rpm - 78km/uur op de teller
2500 rpm - 97km/uur op de teller
3100 rpm - 120km/uur op de teller

Werkelijke snelheid nog geen idee.

Hoe dient het sturen van de E21 eigenlijk aan te voelen?

Nu een redelijke stabiele middenstand en zodra het stuurwiel halfrond dan draait hij gelijk lichter.

Ik denk overigens dat een rondje uitlijnen geen kwaad kan. Het feit is dat hij eigenlijk uitgelijnt dient te worden met gewichten op bepaalde plekken in de auto, wie doet dat tegenwoordig nog????

Gr Peter V

Posted: Fri Jun 05, 2009 11:08 pm
by 323baur
Tis een eindje rijden voor jou, maar ik ben zeer tevreden over stigter in Vianen.
(is vlakbij mij werk). Degene die uitlijnt heeft er zelf een aantal gehad en weet precies hoe het moet. Kosten: euro 50,-

Posted: Fri Jun 05, 2009 11:38 pm
by Peter V.
Hoi,

Inderdaad Vianen vind ik voor de uitlijning te ver.

Ik heb alleen geen zin om naar de plaatselijke kwikfit/euromaster of zoiets te gaan. Deze hebben waarschijnlijk geen gegevens van de E21 om te kunnen uitlijnen.

Misschien maar eens een beetje garage op gaan zoeken in de buurt.

Gr Peter V

Posted: Sat Jun 06, 2009 11:34 am
by Jeroen
Ook hier zijn de ervaringen met zowel Kwikshit als Euromaster niet te best, maar de vestigingen van Profile hier in de buurt doen 't over het algemeen best goed, misschien eens een Profile proberen?

De garage waar ik vroeger bijbeunde had zelf een uitlijnbank dus deed ik het zelf, helaas zit die ook niet echt in de buurt (voor jou niet en voor mij niet :? )

Posted: Sat Jun 06, 2009 1:11 pm
by Peter V.
Hoi,

Ik zal eens informeren bij de garage waar ik normaal de "hoofd"auto koop. Misschien valt daar wel wat mee te regelen.

Thanks, Peter

Posted: Sat Jun 06, 2009 10:20 pm
by gerrit323
Weer een stap in de goed richting Peter. Die draagarmrubbers maken echt wel een verschil in rijden hé ... neem zeker je facturen mee naar de taxatiemeeting want er zit vast wel een leuk bedrag in de BAUR :D

Posted: Sat Jun 06, 2009 11:48 pm
by Peter V.
Hoi Gerrit,

Inderdaad dat scheelt een aardig iets met rijden. Wat betreft de facturen die heb ik allemaal al opgeborgen in een map dus dat komt wel goed.

Ik ben toch wel benieuwd waar ze mijn BAUR op taxeren, ik durf geen uitspraak te doen vooraf.

Gr Peter V

Posted: Mon Jun 08, 2009 4:44 pm
by Peter V.
Hoi,

Laatste update voor de spannende taxatie:

Vandaag langs de Profile geweest om de Baur een rondje uitlijnen te geven. Het heeft de bewuste monteur echt BLOED, zweet en tranen opgeleverd want met het loshalen van de spoorstang sprong de sleutel weg in zijn gezicht met als gevolg een open lip en een stukje tand eraf.

Oftewel mijn BAUR is net ....CHRISTINE....

Meest belangrijke is het resultaat.....en dat mag er wezen :lol:
Wat rijdt de BAUR nu lekker. Ik heb nog geen snelweg gedaan maar hij stuurt heerlijk ende laatste trillingen zijn verdwenen. Nu nog even wat schoonmaakwerkzaamheden en dan staat hij klaar voor zaterdag a.s.
Image

Gr Peter V

Posted: Mon Jun 08, 2009 5:02 pm
by Wondermike
Je haalt toch wel die nummerboard achterplaat eraf voor die taxatie....
Score er ff een bij de lokale beamer dealer.

Nou lekker poetsen, moet ik ook nog doen, en dan op naar Houten.
Moeten we dan ons paspoort mee?

Posted: Mon Jun 08, 2009 5:06 pm
by jirky
Wondermike wrote:Je haalt toch wel die nummerboard achterplaat eraf voor die taxatie....
Score er ff een bij de lokale beamer dealer.
Wat een leuke slogan achteraan op die plaat :D Is dat op al jullie platen zo?

Posted: Mon Jun 08, 2009 5:11 pm
by Wondermike
nee alleen in Breda :P

Posted: Mon Jun 08, 2009 5:17 pm
by Jeroen
Goed bezig Peter, jij redt 't tenminste wel voor zaterdag :roll:

Jirky: ach soms kunnen ze best leuk zijn hoor

Image

Posted: Mon Jun 08, 2009 5:20 pm
by jirky
Haha, geweldig :D
In Belgie staat er niets, achjah we hebben ook geen groot geel gevaarte dat we moeten opvrolijken :twisted:

Grtz

Jirky

Posted: Mon Jun 08, 2009 5:36 pm
by 323baur
Moeten we dan ons paspoort mee?
Alleen jij. :roll: