Page 28 of 55

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (323i dif)

Posted: Sat Apr 13, 2013 8:53 pm
by 323baur
Klopt. Gewoon de flenzen wisselen. Heb ik ook gehad. Deze flenzen zijn volgens mij van een 02.
(Wil de huurpenningen natuurlijk niet mislopen)

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (323i dif)

Posted: Sat Apr 13, 2013 9:01 pm
by uwbuurman
Die flenzen wip je er zo uit, zit erg gewoon ingeschoven, maar je moet wel even een weerstandje overbruggen.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (323i dif)

Posted: Sat Apr 13, 2013 10:21 pm
by Arnold D
Kun je de bandenlichter voor gebruiken waar je vrijdag de hele dag mee rond gelopen hebt. :mrgreen:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (323i dif)

Posted: Sat Apr 13, 2013 10:23 pm
by Thegs
Ok dan, ga ik eens proberen die flenzen eruit te drukken. Heb ik idd net een mooie nieuwe bandenlichter voor :mrgreen:

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (323i dif)

Posted: Sun Apr 14, 2013 7:28 am
by Wondermike
als het een oud type diff is kan het zijn dat hij met clips vast zit in het huis maar dat verwacht ik niet.
Bandenlichter eronder steken en een droge klap op geven zou moeten werken.
Maar nu ik er over nadenk, ik moest ook de originele flenzen komen brengen toen mijn diff werd gereviseerd omdat degene die ik leverde niet paste. Te kort of zo maar weet het niet meer zeker.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (323i dif)

Posted: Sun Apr 14, 2013 10:58 am
by 323baur
Deze zijn er zo uit want ik heb de orinele op mijn auto zitten.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (323i dif)

Posted: Sun Apr 14, 2013 12:19 pm
by Jeroen
Eén ding: ik zou zorgen dat de flenzen mooi schoon en vlak zijn, de bouten van de aandrijfassen op moment aandraaien en na 100 km en na nog eens wat km's natrekken want ze lopen bijna standaard los hetgeen kan leiden tot rare schades en gekke ongelukken... wel erg mooi dat 't een sper is!!!!!

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (323i dif)

Posted: Sun Apr 14, 2013 1:00 pm
by Thegs
:thumbsup bedankt mannen, het spul hangt er weer onder en de auto staat alweer op zijn pootjes. Zal zo eens een blokje om doen zodat ik daarna alles nog eens kan natrekken.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (323i dif)

Posted: Thu Jul 11, 2013 11:11 pm
by Thegs
En dus weer een update van mijn kant. Vandaag mijn nieuwe daily opgehaald, welke ik dus verruild heb tegen mijn oude 525iA Touring. Deze begon toch wel wat mankementen in het onderstel te vertonen, wat na 19 jaar en 370.000 km natuurlijk niet gek is. Maar goed, vandaag dus een paar stapjes omhoog gegaan naar deze '95 740i in Fjordgrau met zwart leer binnen!

Image

Een verdere fotoshoot en nadere info volgt na een goede wasbeurt en wat meer vrije tijd.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)

Posted: Fri Jul 12, 2013 12:03 am
by Jeroen
Dikke bak hoor, gefeliciteerd en we zien graag meer plaatjes, ook van 't interieur!

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)

Posted: Fri Jul 12, 2013 1:00 am
by geerling
In zo'n BMW zijn wij in 2001 getrouwd, wat een bak, allemachtig prachtig!!!

Geerling.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)

Posted: Fri Jul 12, 2013 8:17 am
by 323baur
Mooi ding! eerlijk is eerlijk - ook een beetje jaloers..
Kom maar op met die plaatjes, omdat het kan (:))

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)

Posted: Fri Jul 12, 2013 2:42 pm
by uwbuurman
Erg mooi Gerwin. Die E90 Mvelgen staan niet echt raar, maar het is niet mijn smaak. Verder is dit een hele brute bak!!!

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)

Posted: Sat Jul 13, 2013 9:23 pm
by Thegs
Vanmorgen even met Jan mee geweest een auto bekijken (niet voor mij natuurlijk :mrgreen: ). Vanmiddag dan maar een E38 middag gedaan. De accu was erg slecht door het lange stilstaan. Verder is het gevaarlijkst aan een E38 de elektrische installatie, dus gelijk maar een meetsessie gedaan om de staat van de auto te bekijken. Ten eerste de lekstroom in de auto gemeten. Dit heb ik gedaan door een multimeter in serie met de accu en de auto te zetten. Omdat de computer van een E38 nog ongeveer 15 minuten aanblijft na het uitschakelen van alles, is een duurmeting nodig. In de eerste periode gebruikt de accu nog redelijk wat, maar na 15 minuten zakt het niveau perfect terug naar 20 tot 35 milliampère. Ook heb ik de laadstroom gemeten, welke tussen de 13,8 en 14,2 volt valt. Al met al dus geen klagen en ook geen elektrische storingen in de auto (wat op zich in een E38 best knap is).

Daarna de auto uitbundig gewassen, gezogen en bekeken in alle hoeken en gaten. En om eerlijk te zijn is hij echt heel netjes en 99% roestvrij. De enige plek die ik kon vinden was naast een van de achterlichten en aan de bestuurders kant tussen beide deuren een plekje. Ook dat stemt mij erg gelukkig.

Na deze was sessie stond ik klaar om de camera te pakken en een uitgebreide shoot te gaan doen. Helaas tot de conclusie gekomen dat mijn SD-kaart einde verhaal is en op dit moment heb ik nog geen alternatief. Verdere plaatjes komen dus nog zeker. Maar voor nu 2 telefoonplaatjes:

Image
Image

Blijft me alleen het voorstelrondje nog ff. Deze 740i met een M60/2 (4.0 liter V8) is op 27-02-1995 uit de fabriek gerold. Hij is gespoten in Fjordgrau mettalic, voorzien van een zwart interieur en staat op dit moment op een setje Style 193 in de maat 18 inch (met Uniroyal Rainsport voorop en Conti Sportcontact 3 achterop, beide niet maar smaak maar wel net nieuw). De volgende opties zijn ook aangevinkt in die tijd:

S214A AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T) Automatische stabiliteitscontrole(ASC+T)
S216A SERVOTRONIC HYDRO-BESTURING-SERVOTRONIC
S245A LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH Stuurkolom elektrisch verstelbaar
S292A LM RAEDER/KREUZSPEICHENSTYLING BMW LM wiel kruisspaak 29
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Ontfall, type-aanduiding
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Voorramen groen groenspie
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Schuifhefdak elektr.
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Vloermat velours
S428A WARNDREIECK Gevarendriehoek en verbandspakket
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Luxe houten uitrusting
S441A RAUCHERPAKET Roker-kit
S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Zitting comfort met geheugen
S464A SKISACK Skizak
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoelverwarming bestuurder/passagier
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Xenon licht
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatische airco
S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Autotelefoon (GSM) m kaart lezer, voor
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi-Luidsprekersystemen
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Alleen voor Duitsland/Oestenrijk
S806A 3.BREMSLEUCHTE Derde remachterlicht
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Vervallen carrosserieconservering

Is er dan niks wat is mis is aan deze heerlijke bak. Tuurlijk, een auto op leeftijd brengt altijd werk met zich mee. Zo is er iets hoorbaar rechtsvoor onder last, zijn de sierstrippen rechts niet netjes meer, is de omlijsting links achter niet fris meer en zit er een barst uiterst rechts in de voorruit. Dit zijn allemaal dingen die niet nodig zijn om te herstellen, maar de auto wel net afmaken. Er is wel 1 punt wat direct opgepakt moet worden, dat is overigens ook een E21 kwaal, namelijk benzinelekkage bij voltanken.

Buiten deze punten ben ik nog steeds super blij met deze auto en denk ik dat ik voor minder dan 3k een hele nette, roestvrije, storingsvrije (nog wel), maar als laatste ook hele dikke E38 heb gekocht.

Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)

Posted: Sun Jul 14, 2013 8:48 am
by raymondw
Mooi auto Gerwin; gefeliciteerd. Als ik het goed heb is dit dus nog een M60B40 ?