Uwbuurman: 323i 1978 Polaris
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19090
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: Pret met een cabriolet!!!!
da(n)k je Jeroen! Dat is ook precies de reden waarom de deuren er nog in zitten. En de cas is stijver dan je denkt, de deuren passen nu nog steeds perfect... Over twee uurtjes is het leed geleden en is de boel goed uitgericht.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19090
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: Pret met een cabriolet!!!!
En het dakje zit er op!!!
Gert jan heeft het dak er eerst los op gelegd en met klemmen vast gezet.

daarna de stijlen op lengte vastgezet en met een paar hechtlassen vastgezet

Daarna is de auto op de bank opgespannen en is het meetsysteem er onder gelegd

de carrosserie na gemeten en bleek dat het dak aan de achterkant 4mm verschil had en daarom 2 mm naar links moest. De fabriekstolerantie is 3mm, dus daar viel het binnen.

Toch even de pers erin en het dak die 2mm omzetten, nu staat ie helemaal recht!

daarna alles afgelast



en ook de binnenkant gelast

en het "luikje" er weer in

ook alle buitenkanten weer netjes afgeslepen

ook had er een windkap op dit dak gezeten, die komt niet terug en daarom daar de gaatjes van dichtgelast

en dan heb je een open dak in je auto zitten

en dan istie weer van de bank omdat er maandag weer een andere auto erop moet


Ik ben er erg blij mee, de auto is gericht (ok, het dak dan) en de zaak is netjes afgelast. Mooi gedaan Gert jan!!
voor de oplettende kijker, ach jongens, als het nu niet duidelijk is, wat er nog meer voor groots aan gaat gebeuren... dan moeten jullie nog een paar dagen wachten, dan gaan jullie het wel zien!


Gert jan heeft het dak er eerst los op gelegd en met klemmen vast gezet.

daarna de stijlen op lengte vastgezet en met een paar hechtlassen vastgezet

Daarna is de auto op de bank opgespannen en is het meetsysteem er onder gelegd

de carrosserie na gemeten en bleek dat het dak aan de achterkant 4mm verschil had en daarom 2 mm naar links moest. De fabriekstolerantie is 3mm, dus daar viel het binnen.

Toch even de pers erin en het dak die 2mm omzetten, nu staat ie helemaal recht!

daarna alles afgelast



en ook de binnenkant gelast

en het "luikje" er weer in

ook alle buitenkanten weer netjes afgeslepen


ook had er een windkap op dit dak gezeten, die komt niet terug en daarom daar de gaatjes van dichtgelast

en dan heb je een open dak in je auto zitten

en dan istie weer van de bank omdat er maandag weer een andere auto erop moet


Ik ben er erg blij mee, de auto is gericht (ok, het dak dan) en de zaak is netjes afgelast. Mooi gedaan Gert jan!!
voor de oplettende kijker, ach jongens, als het nu niet duidelijk is, wat er nog meer voor groots aan gaat gebeuren... dan moeten jullie nog een paar dagen wachten, dan gaan jullie het wel zien!

Last edited by uwbuurman on Wed Nov 24, 2021 3:16 am, edited 4 times in total.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11871
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: Pret met een cabriolet!!!!
INdrukwekkend hoor.
Maarre, je gaat er alsnog een Baur van maken?
Maarre, je gaat er alsnog een Baur van maken?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: DICHT!! (en toch open)
Mooi werk hoor, netjes gedaan.
Ik hou het dan op zijvleugels in de c-stijlen
Ik hou het dan op zijvleugels in de c-stijlen

So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12117
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: DICHT!! (en toch open)
Dat is echt professioneel aangepakt zeg. Complimenten hoor.



Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19090
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: DICHT!! (en toch open)
Jij bent warm!!! van BMW 323 naar Boeing 373!Wondermike wrote:Ik hou het dan op zijvleugels in de c-stijlen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4595
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: DICHT!! (en toch open)
Vakwerk



1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: Pret met een cabriolet!!!!
Opnieuw erg leuk om te zien dit! Het geleverde werk ziet er goed uit.
Je gaat de tint van je glas aanpassen?uwbuurman wrote:voor de oplettende kijker, ach jongens, als het nu niet duidelijk is, wat er nog meer voor groots aan gaat gebeuren... dan moeten jullie nog een paar dagen wachten, dan gaan jullie het wel zien!
- pattam2009
- E21 VIP
- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: DICHT!! (en toch open)

Ziet er super uit.
Lijkt mij toch duidelijk wat er nog gaat gebeuren

Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: DICHT!! (en toch open)
Met de bedaagde rijstijl van Buurman heeft hij besloten de sportbak te vervangen voor een automaat 

So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11871
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: DICHT!! (en toch open)
Of hij heeft bij Peter de 4bak gekocht?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12117
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: DICHT!! (en toch open)
Die is niet te koop hoor323baur wrote:Of hij heeft bij Peter de 4bak gekocht?

Deze is namelijk heel speciaal (collectorsitem)

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29874
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: DICHT!! (en toch open)
Erg fraai werk zo hoor, ook complimenten aan Gert Jan! En toch best de sokken erin, toch maar mikken op 2012 klaar? Dikke 

Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11871
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: DICHT!! (en toch open)
idd buurman; Hop en nu doorzetten. En idd aan GJ grote complimenten.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.