Page 29 of 420
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Nov 15, 2011 8:54 am
by 323baur
Jeroen wrote:Die motorswap begrijp ik niet helemaal. Van een 745i HL een 735i maken? Met verse lak en een rondje colorlock, beurtje, staat er een behoorlijk nette 745i HL. Je kunt zelf wel becijferen wat het gaat kosten en of daar dan straks een markt voor is. Is wel het leukst als zoiets behouden kan worden maar als de opbrengst met slopen vele malen hoger is, tsja...
Pas iig op dat je die turbo en met wat pech daarmee het blok niet even om zeep helpt, met die dingen kan het nogal eens 5 voor 12 zijn.
Ik dacht meer aan een smakelijke v8 diesel..
Maarre, deze heeft echt wel werk hoor.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Nov 15, 2011 9:26 am
by Jeroen
Dan zou ik eerder een hele mooie koets pakken zodat je de komende 10 jaar kunt V8 dieselen, kost je alleen met wat pech een paar ruggen aan verstuivers elke paar jaar. Maar als deze auto al wat achter de rug heeft gaat er doorgaans leuk geld in zitten om 't netjes te krijgen. En in de handel brengt een redelijke 745i duidelijk meer op dan een kale 728i dus die laatste lijkt me ideaal voor een projekkie

hij moet toch uit elkaar dus die opties komen er dan wel weer in.
Hier borrelt ook altijd wel weer wat, net een leuke Z3 coupé gezien. Iemand een 316i kopen?

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Nov 15, 2011 9:28 am
by 323baur
Tis vooral de combi van Highline - arktis blau - en een e23 met v8 diesel...
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik eigenlijk wel weet dat ik hier eigenlijk helemaal geen geld voor heb....
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Nov 15, 2011 12:58 pm
by uwbuurman
Nope, de 3 liter (528I is inderdaad eerst nog even geleverd. Sinds vorig jaar echter vervangen door een 2.0 turboiblokki. Benaming is hetzelfde gebleven, maar de motor is volledig anders.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Nov 15, 2011 5:15 pm
by loentje
Dan hebben ze ook niet meer zo'n lange motorkap nodig als er maar een vier cilinder in ligt. Ben benieuwd hoe zo'n vier cilinder rijdt, weer back to the beginning, mijn e12 is ook een vier cilinder
groeten loentje
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Nov 15, 2011 6:24 pm
by RJ
Blijkbaar heb ik mijn E21 te veel aandacht gegeven dit jaar (verwend?...) en vond ie het blijkbaar weer tijd voor aandacht... Dit keer heeft ie doodleuk z'n nieuwe accu leeg geslurpt... grrrr

accu hangt nu aan de lader... vraag me af waar nu het "lek" zit?
Ben er wel achter gekomen dat per ongeluk de achterruit verwarming een periode heeft aangestaan (lampje deed het niet, dus het knopje viel me niet op) misschien dat dat de boosdoener is...
Binnenkort ook maar eens kijken om zelf een accu lader te kopen, want nu leen ik er steeds een...
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Nov 15, 2011 6:51 pm
by Wondermike
Sinds vorig jaar echter vervangen door een 2.0 turboiblokki
aaarrchhh

waar gaan we naar toe met deze wereld.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Nov 15, 2011 7:20 pm
by raymondw
Wondermike wrote:Sinds vorig jaar echter vervangen door een 2.0 turboiblokki
aaarrchhh

waar gaan we naar toe met deze wereld.

Zie het van de zonnige kant; dat torretje steekt niet zover over de vooras; dat kan de balans alleen maar ten goede komen.
Gistereavond heb ik de onderkant van de E39 bekeken en kon geen enkel punt van kritiek vinden. Alles ziet er nog spik-en span uit, als zijnde er is maar een seizoen mee gereden. Een andere verassing was dat de achteras is voorzien van luchtvering.
De afspraak bij de RDW is inmiddels gemaakt en staat gepland voor a.s vrijdagmiddag. Nou nog even de BPM uitzoeken. Volgens de BMW calculator zit er nog ruim 2300 Euro op, maar ik heb het precies door laten rekenen en dan kom ik op 1830 Euro uit. Voor 79 Euro kan ik de BPM aangifte laten verzorgen, maar of dat zinvol is.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Nov 15, 2011 7:34 pm
by 323baur
Je hebt - naar ik me heb laten vertellen - 2 mogelijkheden voor de BPM bepaling! Even goed inlezen in deze materie, kan veel geld schelen.
Eentje via de afschrijving staffel en een mogelijkheid van bewijs van waarde.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Nov 15, 2011 10:06 pm
by uwbuurman
klopt Ite. Dus inderdaad even in verdiepen. Denk dat de staffel voor jou niet handig is.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Nov 15, 2011 11:21 pm
by raymondw
De huidige methode op basis van CO2 uitstoot is zwaar onvoordelig t.o.v de berekening uit 2003. Ik heb een schatting binnen van Michel Slender van BPM calculator en hij komt op 400 Euro minder te betalen BPM uit dan wat de BPM calculator op basis van de afschrijvings methode.
Voor 79 Euro wil hij de aangifte verzorgen; dat klinkt niet verkeerd, maar ik zoek een referentie.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Tue Nov 15, 2011 11:59 pm
by loentje
e39 touring heeft toch altijd luchtvering? Ideaal met aanhangers moet ik zeggen.
groeten loentje
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Thu Nov 17, 2011 11:48 pm
by raymondw
Er zijn drie methodes van BPM berekenen.
1: Op basis van BPM wetgeving 2011
2: Op basis van BPM wetgeveing jaar van 1e toelating (in dit geval 2003)
3: Op basis van handelswaarde met tegenbewijs.
Via de huidge BPM wetgeving (2011) is dit belachelijk duur. De BPM is voor het grootste gedeelte vervangen door de vermalijde CO2-tax en die schrijft niet zo snel af. Een berekening op basis van 2003 is ruim de helft voordeliger. In dit geval mag je voor het voordeligste tarief kiezen (voor hoelang dat nog duurt?). Echter de hoge raad heeft in een arrest een aantal jaren terug bepaald dat de BPM ook op basis van de handelsinkoopwaarde berrekend mag worden. Echter daarvoor moet je tegenbewijs leveren.
Ik heb daarom de aangifte door
www.bpmberekenen.com op laten maken en dat scheelt al gauw 500 Euro op de methode uit 2003. Morgen gaan we kijken of de belastingdienst dit accepteert.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Nov 18, 2011 7:57 am
by Jeroen
Nee ze zullen het een keer makkelijk maken zeg!
Jammer dat je niet de dagwaarde van de doorsnee verzekeraar mag gebruiken, die ligt doorgaans erg dicht bij de oud ijzerprijs
Succes bij de RDW vanmiddag!
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Nov 18, 2011 5:22 pm
by raymondw
Net terug van de RDW en douane.
Bij de RDW ging alles van een leien dakje. Ze controleren alleen nog maar het papierwerk en nemen de gegevens van de Duitse kenteken registratie over. Saillant detail; de Duitse Tuv is nog geldig tot 10/2012 en dat is dan meteen de nieuwe APK verval datum. Tuv document is dan het keurings certificaat. De controle aan de auto blijft beperkt tot de registratie van de kilometerstand en controle het chassisnummer. Ze lopen nog een keer een rondje om de auto heen en 'that's it'. De keuring verliep in een ontspannen sfeer. Dat is iets wat ik al vaker in Almelo heb waargenomen; de meeste keurmeesters daar zijn autoliefhebbers en dat leidt altijd tot een goed gesprek, zo ook dit keer.
De rest is nog een administratieve afhandeling aan het loket van de RDW en douane. Daar zijn geen belasting-ambtenaren meer; alleen nog loket medewerkers die de aangifte in ontvangst nemen. Het gevolg is dat je geen BPM meer aan het loket kan betalen. De afhandeling gebeurt dan door een andere afdeling en de rekening komt dan volgende week!
Op de terugweg nog even bij Smudde langs om voor de E34 M5 van RobertK de nodige meuk op te halen. Al met al wordt er morgen voor ruim 700 Eurotjes aan materiaal verspijkerd, en dan hebben we het nog niet eens over de versn. bak.
Mvrgr,
Raymond