Page 30 of 69

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 8:09 pm
by Wondermike
Vanavond de auto na de Ardennen Tour eindelijk kunnen wassen. Alhoewel Ite er anders over denkt vind ik die shabby look helemaal niks.
Dus hij staat er weer blinkend bij en na wat verhuisperikelen in de garage komt hij straks weer achteraan te staan op bokken.

Dan kan ik gelijk kijken wat de schade aan het voorste subframe is na die klap op het asfalt in de ardennen.
Ik denk dat ik een verse uit de stapel trek en die laat poedercoaten als het erg tegenvalt.
Gelukkig was het niet mijn carterpan zeg.

Verdere plannen zijn een nieuw tussenlager en Guibokoppeling, er resoneert iets onderaan en die waren nog niet vervangen.
En mijn sperretje natuurlijk. :launch

Ow ja en de rijhoogte moet aangepast, ik vind hem echt te laag en ga op zoek naar iets wat tussen mijn en Jeroen zijn voorveren zit.
Iemand suggesties? De scheefstand van de achterwielen wil ik ook aanpassen.
Eigenlijk vind ik de Alpina van Arnold een heel mooi voorbeeld van hoe hij moet staan (is persoonlijk natuurlijk).
Zo blijven we lekker bezig.

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 8:21 pm
by Jeroen
Ik heb vandaag de auto ook een controleronde gegeven en weer gekuist, geen schade oid kunnen vinden.

Als er iets resoneert zal het niet snel de hardyschijf of steunlager zijn, denk dan eerder aan de uitlaatsteun aan de bak of schotje in een uitlaatdemper. Hardyschijf wel bij de dealer halen hoor! Ik kan dank zij WN de mijne weer gaan vervangen grrrrrr

Qua veertjes is het wel lastig. Hoewel, volgens mij kan Improve op specificatie laten maken, doen ze voor de rallysport ook. Een veer opsturen en aangeven wat de wensen zijn en je krijgt maatwerk terug. Ik zou 't even opvragen bij vriend Frans.

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 8:29 pm
by Arnold D
Ik heb Apex op de 323i en die staan net iets hoger.

Heb nog wel een nieuw setje liggen.

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 8:35 pm
by 323baur
Al eerder gememoreerd maar Alex, niet heel erg actief op dit forum, heeft zijn 323 op 315 veertjes staan.
Ik moet zeggen dat dat er prima uit ziet.

De mijne gaat ook een grote check en poetsbeurt krijgen hoor.
Alleen komend weekend helemaal geen tijd.

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 8:43 pm
by Wondermike
Kan je eens meten Arnold de afstand tot aan de spatbord randen voor en achter, please please please Vriend van me!
Van je zwartje en je Alpina als het kan.

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 8:44 pm
by Wondermike
Al eerder gememoreerd maar Alex, niet heel erg actief op dit forum, heeft zijn 323 op 315 veertjes staan.
Dat had je gezegd ja, dus Bilsteins met 315 veren? hmmm kan ook een optie zijn.

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 8:45 pm
by Peter V.
Jij heb vast wel 4 cylinder veertjes liggen om te proberen.

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 9:09 pm
by 323baur
Tis zo gewisseld, been there done that :mrgreen:

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 9:12 pm
by Wondermike
Ja maar dat lost alleen voor het probleem op en ik wil achter ook iets omhoog.
(anders krijg je die scheefstand er ook niet uit (minder))

Arnoldus wakker worden :mrgreen:

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 9:18 pm
by Arnold D
Komt ie.

Alpina

Bandenmaat
15-50-195 voor
15-50-205 achter

Afstand spatbord naar het hart van de velg;
340 mm voor
310 mm achter

Afstand spatbord naar vlakke kant van de band
voor 60 mm
achter 20 mm


323i

Let op, ik heb een hogere bandenmaat dan de meesten van jullie en de tellerafwijking tot 120 Km/h bedraagd 1 Km/h.

Bandenmaat
15-55-195 voor
15-55-195 achter

Afstand spatbord naar hart van de velg.
310 mm achter
310 mm voor

Afstand spatbord naar vlakke kant van de band
voor 20 mm
achter 20 mm

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 9:19 pm
by 323baur
Ik moet zeggen dat ik er juist zeer tevreden over ben.
Zéér strak om te rijden (Ardennen deden idd een beetje zeer, net mijn laatste nier uitgepoept) en zéér mooi om te zien.
Mijn 7 laat ik juist wel op origele veren staan. Das mijn comfi car..

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 9:21 pm
by Wondermike
Ouwe reuzekeutel, thanks!
Was het niet makkelijker geweest om de afstand van spatbord rand tot de grond te meten.

Ow ja mijn achterbanden zijn opgerookt, daar mag ik niet meer mee de Alpen in :-(

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 9:24 pm
by Jeroen
Misschien dit wat? Versterkte achterveren http://link.marktplaats.nl/377352011 maar ik vrees dat je dan wel erg omhoog komt. Helaas zijn er geen setjes om 20-25mm te verlagen, misschien toch even Improve vragen? Prijzen vielen wel mee, zeker voor maatwerk.

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 9:30 pm
by Arnold D
Wondermike wrote:Was het niet makkelijker geweest om de afstand van spatbord rand tot de grond te meten.(
Had gekund, maar ik heb een andere bandenmaat.
Had het bij de Alpina wel kunnen doen, maar dan raak je de kluts weer kwijt.

Re: 323i 1980 30-LR-SX Baur Oorspronkelijk een italiaan.

Posted: Wed Sep 22, 2010 9:31 pm
by Arnold D
Wondermike wrote: Ow ja mijn achterbanden zijn opgerookt, daar mag ik niet meer mee de Alpen in :-(
Opschepper, dat is maar aan 1 kant.