Welcome to the E21 resource, the worldwide owners gallery, and get your answers, fast! ____ Scroll naar beneden voor het Nederlandse forum! https://www.bmwe21.net/forum/
Jeroen wrote:Hee onze James is jarig vandaag, nog gefeliciteerd!
Bedankt Jeroen!!
Re: 315 1983 (update 6 - nieuwe koppeling)
Posted: Mon Apr 25, 2011 1:59 pm
by uwbuurman
het geeft wat gedoe en kosten maar met een verse koppeling zal je wagen inderdaad vele malen fijner rijden! Dat ding was goed gaar.
Re: 315 1983 (update 6 - nieuwe koppeling)
Posted: Sun Apr 29, 2012 5:28 pm
by jamesV
vandaag was het een lekker weertje om wat foto's te maken. Hier enkele resultaten:
Re: 315 1983 (nieuwe foto's)
Posted: Sun Apr 29, 2012 8:25 pm
by gerrit323
Mooie e21, mooie fotolocatie hopelijk kan je eens meerijden op een e21 rondrit .. wat meer belgen zouden daar welkom zijn
Gerrit
Re: 315 1983 (nieuwe foto's)
Posted: Sun Apr 29, 2012 9:11 pm
by jamesV
hopelijk kan je eens meerijden op een e21 rondrit
had er gisteren graag bij geweest maar met mijn 4bak was 300km nogal ver.. en ook omdat ik tegen 19u terug thuis zou moeten zijn omdat we nog weg moesten. Ik kijk er in iedergeval naar uit om eens samen met jullie te kunnen rijden. Vandaag na de foto's nog wat gaan toeren en terwijl we toch het fototoestel meehadden :
Re: 315 1983 (nieuwe foto's)
Posted: Wed Sep 05, 2012 11:20 am
by jamesV
onder het motto 'het moeten niet altijd foto's zijn" hier een kort filmpje van hoe onze 315 er nu bijstaat (met 15" etabeta velgen en nieuw rubber)
Re: 315 1983 (nieuwe foto's)
Posted: Fri Jul 12, 2013 7:09 pm
by jamesV
vandaag mij bezig gehouden om een onderstel te maken voor recaro zetels die ik zowat een jaar geleden ging halen bij Loentje. Het was even nadenken hoe ik het ging aanpakken maar resultaat is best meegevallen. Enkele foto's:
Wat metaal bij elkaar spronkellen:
eerste voorontwerp
de zetel
even passen
zorgen voor wat stevigheid
netjes in het zwart zetten
onderstel op de zetel monteren
en hupla..
Re: 315 1983 (nieuwe foto's)
Posted: Fri Jul 12, 2013 7:33 pm
by uwbuurman
Mooi werk!! Nu kun je lekker zitten.
Re: 315 1983 (nieuwe foto's)
Posted: Fri Jul 12, 2013 7:46 pm
by Jeroen
Re: 315 1983 (nieuwe foto's)
Posted: Mon Jul 15, 2013 11:50 pm
by Peter V.
Goed bezig.
Re: 315 1983 (nieuwe foto's)
Posted: Tue Jul 16, 2013 12:50 pm
by loentje
kijk dat ziet er goed uit!
groeten loentje
Re: 315 1983 (nieuwe foto's)
Posted: Wed Jul 17, 2013 12:03 pm
by e-einundzwanzig
vakwerk!
Re: 315 1983 (nieuwe foto's)
Posted: Tue Jul 23, 2013 6:32 pm
by jamesV
Vandaag eindelijk eens de 5 bak in de 315 gestoken. Eigenlijk is alles best vlot verlopen (gestart om 10u en klaar om 16u). Jammer genoeg door mijn stomme toedoen nog een klein probleempje. Tijdens het uithalen van de 4 bak is de motor wat achteruit gekipt (wat normaal is). Ik had echter niet gezien dat deze met het kapje van de stroomverdeler tegen de carrosserie gekomen was met resultaat dat het kapje wat schuin stond. Tijdens de eerste start hield de motor een raar lawaai (wist toen nog de oorzaak niet) maar na een tijdje hield het op. Testritje gedaan en de 5bak doet het goed. Aan 120km/u zit ik op ongeveer 3000 toeren.. een hele verbetering! Ik heb wel de indruk dat ik wat meer trillingen voel . Kan natuurlijk zijn door het gebroken kapje maar dit zullen we morgen weten want dan komt er een ander op. Indien de trillingen blijven zal ik het wellicht moeten zoeken bij de cardanas (die blijkt zelf ingekort geweest te zijn). Het zijn lichte trillingen maar al bij al best doenbaar.. beter dan + 4000 toeren rijden bij 120km/u
wat foto's:
eerst het slechte nieuws:
klaar om te starten
4 en 5 bak naast elkaar
effe zonder bak en cardan
Voor wie van plan is om zelf nog een cardan in te korten, hier alvast de maten:
en hupla, de 5 bak zit er in!
Re: 315 1983 (update - 5bak gestoken)
Posted: Tue Jul 23, 2013 8:09 pm
by Jeroen
Prettig dat het gelukt is! Jammer van die verdelerkap, bij de zespitters hangt de koelvin al snel in de radiateur en da's nog veel vervelender haha. Als er al eens wat gedaan is aan de tussenas heb je kans dat er een lichte onbalans in zit, dat kan ook het geval zijn als het steunlager eens is vervangen en de as is niet exact hetzelfde weer in elkaar gezet (altijd de helften markeren zodat ze bij montage weer netjes tegenover elkaar komen te zitten).
Maar dikke kans dat het bij jou idd die crushed verdelerkap is, daar hopen we dan maar op!
Re: 315 1983 (update - 5bak gestoken)
Posted: Tue Jul 23, 2013 8:29 pm
by jamesV
altijd de helften markeren
welke helften bedoel je dan juist? De kant van het dif kan je er maar op 1 manier op monteren.
bij de zespitters hangt de koelvin al snel in de radiateur
das een tip die ik alvast meeneem!! super toch dit forum hier