Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11862
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
oei..dat zijn gevaarlijke wensen hoor.
Dikke pret verzekerd, maar ook een ernstige verslaving die nooit meer over gaat.
Koop dan wel gelijk een e21 323i.
Je netwerk voor wat bijspijker werk is groot genoeg. Dus een leuk ding zoeken zal geen probleem zijn denk ik.
Het rijdt wel heel anders hoor! Stalling garage is wel vereist.
Dikke pret verzekerd, maar ook een ernstige verslaving die nooit meer over gaat.
Koop dan wel gelijk een e21 323i.
Je netwerk voor wat bijspijker werk is groot genoeg. Dus een leuk ding zoeken zal geen probleem zijn denk ik.
Het rijdt wel heel anders hoor! Stalling garage is wel vereist.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Heren,
Ik heb ook een klein verslagje voor m5board.com geschreven (klik hier). Ik heb niet alle foto's meegelinkt, maar wel verwezen naar dit draadje.
Mvrgr,
Raymond
Ik heb ook een klein verslagje voor m5board.com geschreven (klik hier). Ik heb niet alle foto's meegelinkt, maar wel verwezen naar dit draadje.
Mvrgr,
Raymond
Carpe Diem, Raymond
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29778
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Het gebruikelijke uitvoerige en grondige verslag, fraai en leuk om deze versie eens te lezen, beleef je 't gewoon nog een keer!
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4592
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Héél mooi verslag Raymond .. mooi om lezen 

1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Bedankt Jeroen en Gerrit; 

Carpe Diem, Raymond
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11862
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Leuk idd. Opmaak en structuur is meer dan ok - een verademing in forumland...
Wat zijn er zo veel liefhebbers van dit soort autootjes he?
Wat zijn er zo veel liefhebbers van dit soort autootjes he?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Geweldig verslag Raymond.
Ik heb ook een klein stukje van je verslag van de motoropbouw gelezen. Dat ga ik eens op een regenachtige zondag helemaal lezen.
Gr. Arnold
Ik heb ook een klein stukje van je verslag van de motoropbouw gelezen. Dat ga ik eens op een regenachtige zondag helemaal lezen.
Gr. Arnold
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Hoi Arnold,
Dat is i.d.d leesvoer voor een regenachtige zondag middag.
Op m5board staat het hele verhaal wat gesctructureerder dan bijv op e28.nl. Als ik een tip mag geven, kijk dan eerst eens op deze link Hierin staan meer verwijzingen sinds ik deze auto (#231) in mijn bezit heb (April 2001).
Eigenlijk zijn mijn ervaringen leuk materiaal voor een boek; die suggestie werd mij al eerder gegeven door o.a Richard Baxter. Maar ik vindt de uitwisseling van informatie belangrijker dan de status. Bovendien heb ik aan vragan en opmerkingen van andere mensen, waaronder ook Jeroen meer gehad dan dat ik alles voor mezelf had gehouden.
De werkelijke essentie heb ik onderbouwd in een zogenaamd 'constructie dossier' dat semi-wetenschappelijk is opgezet. Geen echt onderzoek, maar wel toepassing van technieken en het hoe-en waarom van de essentiele beslissingen. Deze documenten zijn heel wat minder leesvoer, maar wel abstract en daardoor taai. Het verhaal wat ik online heb gezet is hiervanuit onderbouwd, maar leest veel makkelijker weg.
Ik zal jouw verhaal over jouw ervaringen met je B6 2.8 ook eens goed gaan doorlezen. Ik heb deze een paar maanden geleden al eens doorgelopen. Met name jouw ervaringen m.b.t de carroserie is een gebied waar ikzelf geen ervaringen mee heb.
Mvrgr,
Raymond
Dat is i.d.d leesvoer voor een regenachtige zondag middag.

Op m5board staat het hele verhaal wat gesctructureerder dan bijv op e28.nl. Als ik een tip mag geven, kijk dan eerst eens op deze link Hierin staan meer verwijzingen sinds ik deze auto (#231) in mijn bezit heb (April 2001).
Eigenlijk zijn mijn ervaringen leuk materiaal voor een boek; die suggestie werd mij al eerder gegeven door o.a Richard Baxter. Maar ik vindt de uitwisseling van informatie belangrijker dan de status. Bovendien heb ik aan vragan en opmerkingen van andere mensen, waaronder ook Jeroen meer gehad dan dat ik alles voor mezelf had gehouden.
De werkelijke essentie heb ik onderbouwd in een zogenaamd 'constructie dossier' dat semi-wetenschappelijk is opgezet. Geen echt onderzoek, maar wel toepassing van technieken en het hoe-en waarom van de essentiele beslissingen. Deze documenten zijn heel wat minder leesvoer, maar wel abstract en daardoor taai. Het verhaal wat ik online heb gezet is hiervanuit onderbouwd, maar leest veel makkelijker weg.
Ik zal jouw verhaal over jouw ervaringen met je B6 2.8 ook eens goed gaan doorlezen. Ik heb deze een paar maanden geleden al eens doorgelopen. Met name jouw ervaringen m.b.t de carroserie is een gebied waar ikzelf geen ervaringen mee heb.
Mvrgr,
Raymond
Carpe Diem, Raymond
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29778
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
En bij deze de foto's van Martijn en Han (zwarte 323i)






































Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Nice nice nice!
Met een beetje fantasie staat hier de auto van de buurman, al rokend en wel....

Geintje Koos
Met een beetje fantasie staat hier de auto van de buurman, al rokend en wel....

Geintje Koos

So many cars, so little time
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Olah people!
Jullie hebben er lang op moeten wachten (jaja ik weet hoe het voelt)
maar bij deze heb ik me aangemeld en stel ik me nu even voor.
Ik ben Johan... De "bij-rijder" van Gerwin tijdens de Ardenne-tour.
Heb al eens met Gerwin mee gekeken op dit forum, maar sinds de Ardenne-tour moest ik me wel aanmelden.
En ook mede daardoor gek geworden op de sharknose.
Sinds de sharknose meeting in Wezep was ik van plan om een E24 aan te schaffen, maar na een kort en krachtig gesprek in de ardenne werd ik overgehaald om een E23 te kopen.
Schijnt beter te zijn...
Maargoed...
Ik heb erg genoten in de Ardenne met alles wat er bij is komen kijken, maar met uitzondering van de service in het pizza-restaurant, ondanks dat de pizza wel weer lekker was.
Voor herhaling vatbaar. Zeker na het zien van de foto's wat zorgt voor lekker na-genieten.
Iedereen bedankt en we meet again!
Jullie hebben er lang op moeten wachten (jaja ik weet hoe het voelt)
maar bij deze heb ik me aangemeld en stel ik me nu even voor.
Ik ben Johan... De "bij-rijder" van Gerwin tijdens de Ardenne-tour.
Heb al eens met Gerwin mee gekeken op dit forum, maar sinds de Ardenne-tour moest ik me wel aanmelden.
En ook mede daardoor gek geworden op de sharknose.
Sinds de sharknose meeting in Wezep was ik van plan om een E24 aan te schaffen, maar na een kort en krachtig gesprek in de ardenne werd ik overgehaald om een E23 te kopen.
Schijnt beter te zijn...

Maargoed...
Ik heb erg genoten in de Ardenne met alles wat er bij is komen kijken, maar met uitzondering van de service in het pizza-restaurant, ondanks dat de pizza wel weer lekker was.
Voor herhaling vatbaar. Zeker na het zien van de foto's wat zorgt voor lekker na-genieten.
Iedereen bedankt en we meet again!
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29778
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Nah welkom hier, en ach E23 of E24, daar zijn de meningen over verdeeld!
Enne, je hebt wel 't langste plezier gehad van je pizza! Beetje jammer dat een niet nader te noemen Fries de jouwe inpikte
Enne, je hebt wel 't langste plezier gehad van je pizza! Beetje jammer dat een niet nader te noemen Fries de jouwe inpikte

Regards/groeten, Jeroen
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
Ja, dat was sneu. Maar was dat nu Koos of Tseard 

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11862
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Verslag en foto's Ardennenrondrit 18-19 september 2010
BMWvision wrote:Olah people!
Jullie hebben er lang op moeten wachten (jaja ik weet hoe het voelt)
maar bij deze heb ik me aangemeld en stel ik me nu even voor.
Ik ben Johan... De "bij-rijder" van Gerwin tijdens de Ardenne-tour.
Heb al eens met Gerwin mee gekeken op dit forum, maar sinds de Ardenne-tour moest ik me wel aanmelden.
En ook mede daardoor gek geworden op de sharknose.
Sinds de sharknose meeting in Wezep was ik van plan om een E24 aan te schaffen, maar na een kort en krachtig gesprek in de ardenne werd ik overgehaald om een E23 te kopen.
Schijnt beter te zijn...![]()
Maargoed...
Ik heb erg genoten in de Ardenne met alles wat er bij is komen kijken, maar met uitzondering van de service in het pizza-restaurant, ondanks dat de pizza wel weer lekker was.
Voor herhaling vatbaar. Zeker na het zien van de foto's wat zorgt voor lekker na-genieten.
Iedereen bedankt en we meet again!
Goeie keuze! zo'n 4 deurs e21
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.