Page 4 of 55

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Apr 25, 2011 9:00 pm
by 323baur
haha, doen wij gewoon onze eigen alpentour, ik met een 5cilinder 323 en jij met een 4 cil 4 bak.
's avonds komen we de patsers wel weer tegen in het hotel.
Wij zien dan lekker meer :)

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Apr 25, 2011 9:04 pm
by Peter V.
Absoluut een mogelijkheid maar niet de insteek van de Alpentoer uiteraard. Zeker niet omdat er toch een jaar naar wordt uitgekeken.

Ik zal voor de 320-6 maar weer eens een lijstje gaan maken :?

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Apr 25, 2011 9:12 pm
by 323baur
Peter V. wrote:Absoluut een mogelijkheid maar niet de insteek van de Alpentoer uiteraard. Zeker niet omdat er toch een jaar naar wordt uitgekeken.

Ik zal voor de 320-6 maar weer eens een lijstje gaan maken :?

Leuk he, oude BMW's in bijna nieuwstaat. :wtf
Ik ga maar eens even een nieuw topic beginnen.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Apr 25, 2011 9:16 pm
by Peter V.
Absoluut nog steeds leuk maar ook ik wil geen deadlines om iets goed te maken.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Apr 25, 2011 9:29 pm
by uwbuurman
Ha Peter, ik ga met Ite mee, doe het in 1 keer goed. De reden van mijn opmerking is de volgende. Ik moet mijn 323i helemaal restaureren, omdat ik er anders niet met plezier in rijd. Er zijn dan onaangepakte punten en dat ergert me. Volgens mij, afgaande op wat je hier allemaal post over de 316, zit je ook zo inelkaar dat het goed of niet gebeurt. Dus voor de Alpentour ben je wel op tijd als je het nu goed aanpakt. Dan wist ik het wel met de SM2011. De 316 is ook mooi toch?

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Apr 25, 2011 9:31 pm
by Peter V.
Voor de goede orde... Met de 320/6 ga ik geen alpentoer doen hoor. Voor wat betreft de rest heb je wellicht gelijk.

Ik denk alleen wel dat ik dan eerst langs de RDW ga voor een kenteken want daar gaat gewoon een 1,5 week overheen. Een APK kan heel snel geregeld zijn.
Zoals gezegd maar weer eens een lijstje maken en dan zien we wel weer.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sat Apr 30, 2011 7:13 pm
by Peter V.
Vandaag weer wat gedaan. De nieuwe uitlaat gemonteerd en begonnen met de remmencontrole. Bij linksachter was het gelijk al raak.

wielremcylinder lek. Gelijk hier alles vernieuwd dus achter is het gehele remmenwerk al vernieuwd. Aan de voorzijde lijkt het allemaal nog in orde en soepel dus dit blijft voorlopig zitten. Wel even alle remolie doorspoelen. Het koppelingsverhaal lijkt redelijk vers dus die flushen we ook even door en dan ben ik bijna op het punt dat ik naar de RDW ga.

De rest van de projecten ga ik deze winter aanpakken. Mocht de APK de rubbers van de wielophanging afkeuren dan zien we het dan wel weer.

Ik moet namelijk een beetje voortmaken want over twee weken gaat de verbouwing van de garage beginnen. Complete scheidingsmuren en daken met balklaag worden er vernieuwd en de deuren ook allemaal. Hierna van plan om de vloer gelijk onder handen te nemen en rondom een 1,30 mtr hoog tegeltjes te zetten.

Gelijk al aan het kijken om een schaarbrug ( met twee rijplaten zodanig dat de wielen vrij kunnen) aan te schaffen die ongeveer 1 meter kan liften.

Een leuk feitje is dat ik morgen een splinternieuwe 4A1 carburateur nog in de doos ga ophalen :shake . Ik kon het niet weerstaan.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sat Apr 30, 2011 7:28 pm
by gerrit323
Mooi al die updates te lezen .. zo is ieder van ons toch weer met die ouwe dingen aan de gang :thumbsup

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sat Apr 30, 2011 8:37 pm
by uwbuurman
das een mooie sessie werk die je hebt gehad!! en die garage, das ook mooi! (die deuren is geen overbodige luxe :bag)

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sun May 01, 2011 7:25 pm
by Peter V.
Peter V. wrote:Een leuk feitje is dat ik morgen een splinternieuwe 4A1 carburateur nog in de doos ga ophalen :shake . Ik kon het niet weerstaan.
Dat viel even wat tegen.

De carburateur bleek niet nieuw en ongebruikt te zijn. Ik miste wat onderdeeltjes en kon zien aan de schroeven dat ze al eens open was geweest.

Ze zag er op zich wel goed uit en alles was goed te bedienen maar mijn insteek was om een nieuwe te kopen en geen bijna nieuwe of schoongemaakte.

Helaas en jammer :(

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Sun May 01, 2011 10:03 pm
by uwbuurman
a das lullig, maar mooi dat je je geen oor hebt laten aannaaien!

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Tue May 03, 2011 12:28 am
by Lars-Nord
Peter.
If you have problems with your car and that gives you problems to go on the alp tour. I will be happy to let you take my car on the tour. I can leave it to you after the sharknose meeting and come down to pick it up later this summer.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Tue May 03, 2011 9:06 am
by Peter V.
Lars-Nord wrote:Peter.
If you have problems with your car and that gives you problems to go on the alp tour. I will be happy to let you take my car on the tour. I can leave it to you after the sharknose meeting and come down to pick it up later this summer.
Hey Lars,

Thank you very much for the offer to use your car. :oops: :thumbsup

This year i was going to be the co-pilot of Gerrit again so my 320/6 is not going towards the Alps.
I am not sure if this car will ever go to the alps with this type of tour. I am sure that my 122 Bhp is not competing against the rest of the cars.

Again thanks for the offer but it is not neccessary.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Tue May 03, 2011 12:05 pm
by Peter V.
Weer een kleine update.

Na de linkerzijde is nu de rechterzijde aan de beurt. Ook hier gewoon alles achter vernieuwd, remcylinder incl remschoenen.
Aangekomen aan de voorzijde blijkt de remklauw net als links in goede staat dus deze even voorzien van nieuwe remvloeistof.

Toen alles eigenlijk te goed en te snel bleek te gaan weer wat tegengekomen uiteraard :?
De binnenste stuurkogel rechts heeft veel te veel speling dus dit moet vernieuwd worden (ik zou hem zelfs afkeuren bij APK).
De huidige bestelling voor de onstekingsdelen van de 316 maar weer uitgebreid met een linker en rechter spoortstang compleet.

Ze groeten me nu al met de voornaam als ik bij de dealer binnenstap :bag

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Tue May 03, 2011 1:09 pm
by uwbuurman
bij de voornaam? ze mogen wel U gaan zeggen voor die centen. Tja, alles komt wel tegelijk, maar wat ben je straks klaar met twee fijne e21's!