Page 4 of 8
Re: Motorombouw van M30B28->M30B34
Posted: Mon Aug 11, 2014 11:14 am
by pattam2009
Mooi man, ziet er perfect uit.

Re: Motorombouw van M30B28->M30B34
Posted: Mon Aug 11, 2014 1:28 pm
by uwbuurman
Nice!!
Re: Motorombouw van M30B28->M30B34
Posted: Mon Aug 11, 2014 10:37 pm
by Nick1984
Zeer proper blokje!!!
Re: Motorombouw van M30B28->M30B34
Posted: Tue Aug 12, 2014 10:06 pm
by bmw e12 e21

+1
Re: Motorombouw van M30B28->M30B34
Posted: Tue Aug 12, 2014 10:07 pm
by Jeroen
Nieuwer dan nieuw!
Re: Motorombouw van M30B28->M30B34
Posted: Mon Aug 18, 2014 12:25 pm
by Aldo
Re: E21 M30B28 en naar M30B34
Posted: Thu Aug 21, 2014 8:13 am
by Jeroen
Op verzoek van Aldo is het draadje over de nieuw opgebouwde M30B34 nu toegevoegd aan het oorspronkelijke topic over de auto, en aangezien deze wellicht nog beter thuis hoort in het Modified topic de hele handel daar maar heen geschoven.
Erg fraai project dat we hopelijk snel eens live mogen zien. We hebben tenslotte niet veel meer, maar nog wel wat op de planning staan voor dit jaar: de Eifelrit en de toerrit Zuid-Holland / Zeeland!
Ik vond in het Engelse gedeelte trouwens nog wat oude topics van Reinier, miss leuk om even hiervandaan te linken:
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=7&t=1830
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=7&t=2650
Re: E21 M30B28 en naar M30B34
Posted: Thu Aug 21, 2014 9:28 am
by Aldo
Bedankt Jeroen!
Als ik een realistische tijdsverwachting mag geven, dan denk ik niet meer dat ik dit jaar nog ga rijden. Simpelweg een gebrek aan tijd ofwel een te volle agenda en daarnaast nog veel zaken uit te zoeken. Bovendien een huis gekocht waar ik over 6 weken de sleutel van krijg, hier zal ook aardig wat tijd in gaan zitten. Mijn dagelijkse "sletta" heeft komende week eerst behoorlijk wat aandacht nodig...

.
VW Jetta MK2, ooit een tikje gehad op deze zijde met uiteindelijk de nodige roestvorming.
Nou, nu maar weer terug naar de BMW, waar de komende tijd dus wat minder aan gewerkt wordt.
Spruitstuk gestraald
En verzinkt
Waterpomp even aanpassen vanwege vermoedelijke ruimte problemen:
Oplettende kijker zal nog iets vreemds zien, hierover later meer....
Re: E21 M30B28 en naar M30B34
Posted: Thu Aug 21, 2014 10:52 am
by uwbuurman
viscoschroefdraad op de wasserpümpe?
Re: E21 M30B28 en naar M30B34
Posted: Thu Aug 21, 2014 11:07 am
by Aldo
Dat heb ik inderdaad verwijderd, maar dat vertelde ik al in de omschrijving

.
Re: E21 M30B28 en naar M30B34
Posted: Thu Aug 21, 2014 11:27 am
by Jeroen
Poelie voor de aandrijving van de stuurbekrachtigingspomp is verhuisd van de trillingsdemper naar de dynamo?
Re: E21 M30B28 en naar M30B34
Posted: Thu Aug 21, 2014 11:41 am
by Aldo
Klopt! Daarnaast zie je een e46 stuurpomp met "custom" poelie.
Re: E21 M30B28 en naar M30B34
Posted: Mon Aug 25, 2014 7:57 am
by Aldo
Nieuwe schakelkoppeling, helaas een verkeerde uitvoering, dus een busje voor laten draaien.

Klaar om te takelen!

Ploep

En toen begon het feest....na alles aangesloten te hebben even wat startpogingen gedaan. Jammer genoeg wilde de motor niet aanslaan. Hij had geen vonk.
Dat was wel heel erg logisch, want ik had de sensoren op de bak niet aangesloten. En daarnaast het verkeerde vliegwiel gemonteerd van mijn 2.8 liter. Niet wetende dat ik dus gebruik moest maken van mooie nokjes op mijn vliegwiel. Al doende leert men. Motor er dus weer uit en het andere vliegwiel maar monteren.
Daarnaast was de bevestiging voor de sensoren niet geheel standaard meer, want de bevestiging was verwijderd met behulp van een haakse slijper

.

Dan de sensoren er eerst maar indrukken en kijken of hij wat wil starten...

Dit bleek een bijzonder goed idee te zijn

Eerst maar weer nieuwe sensoren zoeken en een oplossing verzinnen.
Intussen weer een stukje verder met het stuurhuis. Banjo bouten ingekort, middelste aansluiting verdiept en ingekort en daarnaast leidingen op maat gemaakt.

Re: E21 M30B28 en naar M30B34
Posted: Mon Aug 25, 2014 1:35 pm
by uwbuurman
Zo, lekker bezig weer. Die aansluiting voor de sensoren, das wel balen! Kun je die ook uitboren en er bussen in zetten?
Re: E21 M30B28 en naar M30B34
Posted: Mon Aug 25, 2014 4:59 pm
by Aldo
Ik had het even wat anders neer moeten typen, we kijken nog steeds in de verleden tijd. Inmiddels loopt de motor wel en is dit probleem al opgelost. Mijn topic begint inmiddels redelijk gelijk te lopen met de realiteit. De frequentie van updaten zal daardoor behoorlijk naar beneden gaan.
De oplossing:
Deze foto is ook van rond dezelfde tijd en is wellicht wel even leuk om te posten. Een ander project waarvoor ik het frame getekend heb en het frame m.b.v. lasersnijden uitgesneden is voor een goede pasvorm:
