Page 4 of 7
Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Tue Jun 04, 2013 10:39 am
by uwbuurman
Mooi zo Gerrit! Fijne auto om te zien! Zijn die koplampen wat goed te vinden? De meeste zijn toch of VFL of de smilies? De jouwe zijn toch lenslampen zonder smiley?
Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Tue Jun 04, 2013 11:34 am
by Jeroen
Die facelift units zonder smiley heb ik ook op de 320iS. Slechts een jaar geleverd maar bij mijn weten nog wel nieuw te krijgen.
Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Tue Jun 04, 2013 1:14 pm
by gerrit323
Koos vanaf '89 had de cabrio vooraan de nfl units met smiley's en achteraan nog steeds de kleine vfl units. Dit is zo gebleven tot '91. Vanaf dat moment was de cabrio ook compleet nfl.
Lichtunits met smiley's zijn nog makkelijk te vinden.
Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Wed Jun 05, 2013 9:12 am
by uwbuurman
?? Juist niet toch? Het is volgens mij zoals Jeroen zegt, wel de nfl units, maar dan zonder de onderste halve ronding. Die horen er toch in bij jou?
Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Wed Jun 05, 2013 9:22 am
by Jeroen
Volgens ETK zijn de 'lens' units zonder smiley gebruikt van sept 87 tot sept 88 (de 320iS is bijv van mei 88). Vanaf sept 88 werden de smiley units gebruikt. Dit geldt ook voor cabrio en M3.
Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Tue Jul 30, 2013 7:09 pm
by gerrit323
Nieuwe aanwinst voor de cabrio .. type 2 cruise control unit. Ik zocht dit al een tijdje omdat het mij een leuke upgrade lijkt.
Monteren doen we ooit wel es

Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Tue Jul 30, 2013 8:00 pm
by uwbuurman
Mag ik weten wat je hebt betaald? Ligt ook nog een setje op ik te wachten voor 200 ballen...
Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Tue Jul 30, 2013 10:30 pm
by gerrit323
Mag je weten Koos ... ik heb er 170€ voor betaald
Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Tue Jul 30, 2013 11:37 pm
by uwbuurman
Das niet te gek dus.
Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Wed Jul 31, 2013 1:35 pm
by loentje
Heyz dat heb ik ook liggen voor mijn e30, had hem vorig jaar bijna ingebouwd tot bleek dat ik een type 2 cc had. Nu type 1 onderdeel besteld en een dezer dagen maar weer eens inbouwen.
type 1 cruise control welliswaar, bij een e30 is de pedalenbak tussen type 1 en 2 anders, daar moet je dus op letten bij aanschaf van de cc.
groeten loentje
Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Fri Aug 16, 2013 9:01 pm
by gerrit323
Zo vandaag met de cabrio naar watervliet gereden tegen de nederlandse grens om de Cruise control type 2 uit een wrak te demonteren en over te bouwen in de cabrio.
Ik ben echt verast over deze minstens 25j oude techniek .. ik had me verwacht aan een redelijk simpel systeem dat de gasklep vasthoud maar dat ding is bijna zo moderne als de hedendaagse CC's met een eigen ecu module ed ..
Functies: Op en manueel af, uiteraard ook uitgeschakeld bij intrappen rem en ontkoppelingspedaal, verder heb je een resume knop die na remmen terug naar de laatst gekende snelheid gaat. Je kan ook manueel met het hendeltje wat versnellen en vertragen en dat ding regelt automatisch de gas zodat ten allen tijde bergop/vlak/bergaf de gevraagde snelheid behouden blijft .. ik heb de gps max 2km/u zien afwijken van de gevraagde snelheid.
Super zo'n ding .. leuk om hebben en een stap vooruit kwa luxe voor lange etappes

Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Sat Aug 17, 2013 11:57 am
by gerrit323
Laatste feit van 2013 .. mss wat vroeg maar ze staat in slaapmodus tot juni 2014.
De volgende weekends geen tijd meer om ervan te genieten en begin september loopt de verzekerde periode af .. ik ga deze niet meer vernieuwen om in de garage te staan. Nr plaat wordt teruggestuurd en volgend jaar komt ze op O platen
Gekuist en op de kroonkurken gezet om zo lang stil te staan
en onder de hoes .. op naar 2014

Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Sat Aug 17, 2013 12:01 pm
by uwbuurman
Slaap lekker!
Die CC komt er bij mij ook nog op. De OBCII heb ik al eens overwogen, maar ik vind het klokje gewoon zo leuk. En het is me ook nog niet duidelijk wat ik precies aan de OBCII heb, wat het voordeel ervan is, behalve het hebben van het ding. Al met al goed bezig, Gerrit!!
Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Sat Aug 17, 2013 12:12 pm
by gerrit323
Voordeel van de OBC II is in mijn ogen ook gewoon het hebben van een door vele mensen gewilde optie .. bij eventuele verkoop ooit altijd een meerwaarde

Re: E30 325i cabrio 1989
Posted: Sat Aug 17, 2013 10:44 pm
by Jeroen
Tsja dat was dan weer een seizoen, maar eigenlijk al helemaal klaar voor 2014 toch?! De 320iS mag hier binnenkort ook nog eens een ritje maken en dan gaat die ook de schorsing in.