Valt niet tegen dan. Even afwachten maar.Wondermike wrote:Ik geloof het pas als het is gestort maar jawel verzekeruzelf gaat ook het restand overmaken.
Gerechtigheid!
FF lekker zeuren over banken en verzekeraars
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Re: FF lekker zeuren over de verzekeraars
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: FF lekker zeuren over banken en verzekeraars
Ik dacht toch echt dat we ook een zeurdraadje hadden over het bankwezen maar dat is wellicht van ouderdom automatisch weggesaneerd. Zouden ze in het bankwezen ook eens moeten doen haha! Verzekeraarsdraadje maar even uitgebreid met banken dan...
Vandaag weer volop in het nieuws: zo lost ING het laatste beetje van de 10 miljard staatssteun af, hetgeen best lekker snel gegaan is, niet? Dus blijkbaar kan er ondanks de crisis zat verdiend worden, ben benieuwd of we deze resultaten ook de komende jaren blijven zien of dat deze afgeroomd worden. Beter voor de bestuurders. Ondertussen heeft ING hiermee ook nog eens meer dan twee miljard (!!) aan boeterente aan de staat betaald wegens vervroegde aflossing. Twee miljard die blijkbaar ook zo aan de operaties kon worden verdiend, betaald is door de klanten en die zonder enig overleg met die klanten even extra uit de knip wordt getrokken. Ach wat is nou twee miljard meer of minder? En dan vinden mensen het gek als je je genaaid voelt door de buitensporige risico-opslagen op allerhande leningen inclusief hypotheken. In elk van de ons omringende landen zijn die opslagen namelijk aanzienlijk lager.
Nog meer dan? Ja hoor! Zo kan het bankwezen exact becijferen dat er nog 85 miljoen en een beetje of de chipknippen staat. Maar men kan niet op 31 december de saldi gewoon terugboeken naar de rekening. Ik gok dat de banken hier wel weer een paar miljoen aan overhouden, een goede reden om je klanten niet terwille te zijn natuurlijk.
Ondertussen blijkt dat Reaal bij het verkopen van woekerpolissen gebruik heeft gemaakt van programma's die potentiële klanten een opgepoetst (te hoog) rendement voorspiegelden.
Ben toch blij dat we zoveel belastinggeld steken in onze oplettende toezichthouders!
Vandaag weer volop in het nieuws: zo lost ING het laatste beetje van de 10 miljard staatssteun af, hetgeen best lekker snel gegaan is, niet? Dus blijkbaar kan er ondanks de crisis zat verdiend worden, ben benieuwd of we deze resultaten ook de komende jaren blijven zien of dat deze afgeroomd worden. Beter voor de bestuurders. Ondertussen heeft ING hiermee ook nog eens meer dan twee miljard (!!) aan boeterente aan de staat betaald wegens vervroegde aflossing. Twee miljard die blijkbaar ook zo aan de operaties kon worden verdiend, betaald is door de klanten en die zonder enig overleg met die klanten even extra uit de knip wordt getrokken. Ach wat is nou twee miljard meer of minder? En dan vinden mensen het gek als je je genaaid voelt door de buitensporige risico-opslagen op allerhande leningen inclusief hypotheken. In elk van de ons omringende landen zijn die opslagen namelijk aanzienlijk lager.
Nog meer dan? Ja hoor! Zo kan het bankwezen exact becijferen dat er nog 85 miljoen en een beetje of de chipknippen staat. Maar men kan niet op 31 december de saldi gewoon terugboeken naar de rekening. Ik gok dat de banken hier wel weer een paar miljoen aan overhouden, een goede reden om je klanten niet terwille te zijn natuurlijk.
Ondertussen blijkt dat Reaal bij het verkopen van woekerpolissen gebruik heeft gemaakt van programma's die potentiële klanten een opgepoetst (te hoog) rendement voorspiegelden.
Ben toch blij dat we zoveel belastinggeld steken in onze oplettende toezichthouders!
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Zorg is nergens in Europa zo duur als in NL. Zo'n vermoeden hadden we al. Zolang de overheid bij gebrek aan hersens alle macht bij de zorgverzekeraars blijft neerleggen in de hoop dat het een soort filantropische instelling is, zijn wij met z'n allen goed aan de beurt. Zolang je niks mankeert dan, want naar de uiteindelijke zorg gaat het geld niet...
Regards/groeten, Jeroen
Dat klopt, maar kan het anders? Zelf ben ik overgestapt van het bankwezen (omdat ik daar ernstig klaar mee was) naar het Zorgkantoor.
Ik ben van mening dat de verzekeraars hun uiterste best (ook door politiek druk en concurrentie druk) doen om de premies en prijzen te verlagen. Als ik dat hier zo zie wordt er keihard over onderhandeld.
Om de zorgpremie omlaag te krijgen is een omslag nodig die niet alleen bij de verzekeraar ligt:
- ziekenhuizen, zorgaanbieders, huisartsen etc zullen anders moeten gaan acteren als in het verleden.
- Nederlanders moeten eens wat minder aan zichzelf denken en niet alleen denken dat de zorg wel geregeld wordt door de overheid. Mantelzorg zal steeds belangrijker worden. Als je 300km van je ouders vandaan woont (bijvoorbeeld) is dat inderdaad een probleem.
- We leven langer en we willen langer blijven leven, dus zorg wordt duurder
Mocht je vinden dat het anders kan, er zijn nog vacatures
groeten loentje
Ik ben van mening dat de verzekeraars hun uiterste best (ook door politiek druk en concurrentie druk) doen om de premies en prijzen te verlagen. Als ik dat hier zo zie wordt er keihard over onderhandeld.
Om de zorgpremie omlaag te krijgen is een omslag nodig die niet alleen bij de verzekeraar ligt:
- ziekenhuizen, zorgaanbieders, huisartsen etc zullen anders moeten gaan acteren als in het verleden.
- Nederlanders moeten eens wat minder aan zichzelf denken en niet alleen denken dat de zorg wel geregeld wordt door de overheid. Mantelzorg zal steeds belangrijker worden. Als je 300km van je ouders vandaan woont (bijvoorbeeld) is dat inderdaad een probleem.
- We leven langer en we willen langer blijven leven, dus zorg wordt duurder
Mocht je vinden dat het anders kan, er zijn nog vacatures
groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
Hahaha ik heb Achmea (verdere details laat ik achterwege) als organisatie-adviseur mogen bezoeken en diezelfde partij ook als zorgkantoor naar een middelgroot ziekenhuis meegemaakt, maar ik werd er nog niet heel blij van hoor. Voorbeeldjes? Inkoopbrief die jaarlijks extreem laat wordt gepubliceerd (schijnt de afgelopen paar jaar al wat beter te gaan) en soms vreemde eisen stelt. Enige doel? Zorgverleners korten op de vastgestelde vergoedingen voor verleende zorg. Chaos en veel verloop, veel incompetent en part time werkend middle management, etc.
Belangrijkste punt voor mij is het giga gat tussen wat zorgverzekeraars enerzijds aan middelen binnen halen en anderzijds aan de daadwerkelijke zorgverleners uitbetalen. Dat is in mijn ogen ronduit onbeschoft misbruik van een machtspositie.
Belangrijkste punt voor mij is het giga gat tussen wat zorgverzekeraars enerzijds aan middelen binnen halen en anderzijds aan de daadwerkelijke zorgverleners uitbetalen. Dat is in mijn ogen ronduit onbeschoft misbruik van een machtspositie.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
...Zorgverzekeraars hebben hun buffers de afgelopen jaren flink vergroot. Hun vermogen steeg van 4 miljard euro in 2007 tot ruim 8 miljard euro in 2013. Dat gezamenlijke vermogen is 2,5 keer zo hoog als De Nederlandsche Bank eist, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De vermogensgroei is volgens het CBS vooral toe te schrijven aan de aanhoudende stijgende winsten die de verzekeraars maken. Vorig jaar hielden de zorgverzekeraars onder aan de streep 1,4 miljard euro over.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

He jammmer, ik had juist zin in een lekker stukkie tekst van mr J..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
Tsja ik werd er eerder moedeloos van. Zorgpremies zijn de afgelopen 15 jaar geëxplodeerd. Tel daarbij de forse toename van het eigen risico evenals het verdubbelde werkgeversaandeel dan weten we waar al het geld vandaan komt.
In diezelfde periode is de dekking van standaard verzekeringen fors ingeperkt, wordt er minder vergoed aan zorgverleners, hebben we nog het stelsel van de verplichte keuze voor de goedkoopste variant van geneesmiddelen ingevoerd en zo kunnen we er nog wel een paar bedenken. En elk jaar zullen vele, vele mensen genaaid gaan worden als gevolg van een steeds verder gaande beperking van de keuzevrijheid vwb zorgaanbieders.
In de basis hebben zorgverzekeraars geen winstoogmerk, maar dat wil zeker niet zeggen dat de verzekerde ook maar enigszins gebaat is bij de winstexplosie bij zorgverzekeraars. Rien ne va plus, het geld is niet meer van u.
En toezichthouders als de NZA zijn zelf te druk met geld achterover drukken dus ook daar geen hulp. Zou wat zijn zeg, als ambtenaren in het belang van de burger zouden gaan handelen. Of uberhaupt zouden gaan handelen... dus we zijn gewoon het haasje.
In diezelfde periode is de dekking van standaard verzekeringen fors ingeperkt, wordt er minder vergoed aan zorgverleners, hebben we nog het stelsel van de verplichte keuze voor de goedkoopste variant van geneesmiddelen ingevoerd en zo kunnen we er nog wel een paar bedenken. En elk jaar zullen vele, vele mensen genaaid gaan worden als gevolg van een steeds verder gaande beperking van de keuzevrijheid vwb zorgaanbieders.
In de basis hebben zorgverzekeraars geen winstoogmerk, maar dat wil zeker niet zeggen dat de verzekerde ook maar enigszins gebaat is bij de winstexplosie bij zorgverzekeraars. Rien ne va plus, het geld is niet meer van u.
En toezichthouders als de NZA zijn zelf te druk met geld achterover drukken dus ook daar geen hulp. Zou wat zijn zeg, als ambtenaren in het belang van de burger zouden gaan handelen. Of uberhaupt zouden gaan handelen... dus we zijn gewoon het haasje.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Mijn gebeden zijn verhoord en de NZA is wat nuttigs gaan doen!
Maar nu. De zorgverzekeraars slepen de NZA voor de rechter want ze hadden hun gepruts niet openbaar mogen maken, nu moeten ze van hun fluwelen kussentje af komen tenslotte. Maar wat mij betreft gaat de overheid zelf weer wat meer aan het roer staan.
Mogge! Je belt ze voordat je een ingreep moet ondergaan, er wordt aangegeven dat deze ingreep wordt gedekt en vervolgens blijkt dat niet zo te zijn. Uit eigen ervaring is het bij nogal wat zorgverzekeraars (zeker diezelfde grote partijen) een rommeltje met veel verloop en onkunde, dus enerzijds verbaast het me niet, maar anderzijds geeft dat wel aan wat we er voor een complex circus van hebben gemaakt. Bij de verzekeraar zelf kan men al lastig vaststellen wat onder de dekking valt, en dan wordt de doorsnee consument geacht er wel wijs uit te worden?NRC wrote:
NZa: zorgverzekeraars informeren slecht
De meeste zorgverzekeraars informeren hun klanten onjuist bij telefonische vragen over de ziektekostenpolissen. Bij Zilveren Kruis, onderdeel van de grootste verzekeraar Achmea, werd bijna eenderde van de vragen verkeerd beantwoord.
Dat blijkt uit onderzoek van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). De toezichthouder liet 1.500 maal naar zorgverzekeraars bellen, waarbij bleek dat gemiddeld één op de vijf vragen verkeerd werden beantwoord. De bellers deden zich voor als consumenten en stelden vragen over onderwerpen die alle zorgverzekeraars regelmatig krijgen.
Maar nu. De zorgverzekeraars slepen de NZA voor de rechter want ze hadden hun gepruts niet openbaar mogen maken, nu moeten ze van hun fluwelen kussentje af komen tenslotte. Maar wat mij betreft gaat de overheid zelf weer wat meer aan het roer staan.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
En zo stuiteren we in één soepele beweging weer terug naar de overheid. Daarvan weten we allang dat als ze 10 dingen moeten doen, ze er 7 niet doen en de andere 3 doen ze verkeerd. En tadaa... Hoewel ik ervan overtuigd ben dat de zorgverzekeraars in de meeste gevallen wel laakbaar hebben gehandeld halen de dummies van de NZA hun eigen onderzoek en zichzelf weer onderuit met dit soort domme acties. Als geen antwoord ook een fout antwoord is, dan heeft de overheid tenslotte nog nooit één goed antwoord gegeven. Sukkels. De zoektocht naar die ene ambtenaar met hersens duurt onverminderd voort.De Nederlandse Zorgautoriteit is te streng geweest in haar onderzoek naar de telefonische voorlichting van klanten van zorgverzekeraars. Dat is het oordeel van het College voor Beroep van het Bedrijfsleven (CBB) in een kort geding.
Volgens het CBB is de NZa te streng geweest. Als medewerkers van de verzekeraars doorverwezen naar andere instanties of zeiden ‘ik weet het niet’, dan werd het antwoord fout gerekend. Daarnaast bleek de de NZa niet in staat inzage te geven in haar onderzoeksresultaten.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Vandaag de jaarlijkse polissen van Unive gekregen. Ik heb alles daar, van inboedel, rechtsbijstand tot boot, motor, aanhanger en auto's. Elk jaar is het een feestje om de fouten te ontdekken, zo ook dit jaar.
Ten eerste is er kennelijk een hoofdbestuurder bij mijn touring, dat is dezelfde mevrouw waar ik kinderen bij heb en waar ik mee samenwoon. Waarom zij dan een afwijkend adres heeft? Dat adres is wel toevallig het adres waar we 10 jaar geleden woonden. Lustrum idee van Unive? Geen idee.
De cabrio werd alleen verzekerd als ik een motorslot toepas en de motor alleen als ik een type 3 autoalarm inbouw... Unive had de polisbladen een beetje door elkaar en op de verkeerde pagina's geprint... Goed, geen alarm op de motor. Wel op de cabrio? Dacht het niet, daar komt geen aftermarket rommel op. Niet goed geprint ook, dat was namelijk de touring. Maar die heeft een affabriek alarm. Dat past Unive ook wel, dus de clausule kon ik vergeten. Ik heb de bevestiging gevraagd...
Dan de cabrio. Die heeft een te lage waarde bij taxatiebedrag staan. Mevrouw dat nakijken, nee klopte wel hoor. Dus ik heb maar even geïnformeerd naar de verloop datum van de taxatie. Ze was verbaasd dat dat ergens mei vorig jaar was. Ik niet, het was de oude. De nieuwe taxatie, van vorig jaar op de SM, heb ik doorgestuurd vorig jaar en op mijn verzoek de bevestiging gekregen dat die geaccepteerd werd. Kennelijk is er iets misgegaan in de verwerking?
Goed die muts dat andere rapport gevonden met de juiste, substantieel hogere, taxatiewaarde. Stelt ze dat die nog even via acceptatie moet en dat ze dat per de volgende vervaldatum gaan regelen. Ik heb vriendelijk doch zeer dwingend uitgelegd dat dat met terugwerkende kracht gebeurt.
Dan tot slot de vraag gesteld waarom ik all risks verzekerd ben en een taxatie heb, maar er toch €0,00 staat bij de maximaal verzekerde schade per gebeurtenis. Wist ze niet. Geen idee. Hoor ik morgen, hoopt ze.
Unive? Goed bezig!
Godvergeten infantiele graaiers van verzekeraars. Wel de premie goed berekend trouwens. Geen cent te weinig.
Ten eerste is er kennelijk een hoofdbestuurder bij mijn touring, dat is dezelfde mevrouw waar ik kinderen bij heb en waar ik mee samenwoon. Waarom zij dan een afwijkend adres heeft? Dat adres is wel toevallig het adres waar we 10 jaar geleden woonden. Lustrum idee van Unive? Geen idee.
De cabrio werd alleen verzekerd als ik een motorslot toepas en de motor alleen als ik een type 3 autoalarm inbouw... Unive had de polisbladen een beetje door elkaar en op de verkeerde pagina's geprint... Goed, geen alarm op de motor. Wel op de cabrio? Dacht het niet, daar komt geen aftermarket rommel op. Niet goed geprint ook, dat was namelijk de touring. Maar die heeft een affabriek alarm. Dat past Unive ook wel, dus de clausule kon ik vergeten. Ik heb de bevestiging gevraagd...
Dan de cabrio. Die heeft een te lage waarde bij taxatiebedrag staan. Mevrouw dat nakijken, nee klopte wel hoor. Dus ik heb maar even geïnformeerd naar de verloop datum van de taxatie. Ze was verbaasd dat dat ergens mei vorig jaar was. Ik niet, het was de oude. De nieuwe taxatie, van vorig jaar op de SM, heb ik doorgestuurd vorig jaar en op mijn verzoek de bevestiging gekregen dat die geaccepteerd werd. Kennelijk is er iets misgegaan in de verwerking?
Goed die muts dat andere rapport gevonden met de juiste, substantieel hogere, taxatiewaarde. Stelt ze dat die nog even via acceptatie moet en dat ze dat per de volgende vervaldatum gaan regelen. Ik heb vriendelijk doch zeer dwingend uitgelegd dat dat met terugwerkende kracht gebeurt.
Dan tot slot de vraag gesteld waarom ik all risks verzekerd ben en een taxatie heb, maar er toch €0,00 staat bij de maximaal verzekerde schade per gebeurtenis. Wist ze niet. Geen idee. Hoor ik morgen, hoopt ze.
Unive? Goed bezig!
Godvergeten infantiele graaiers van verzekeraars. Wel de premie goed berekend trouwens. Geen cent te weinig.
- Jeroen
- Site Admin
Haha yep tis niet alleen bij zorgverzekeraars een pestbende. Gasten verdienen hun geld veel te makkelijk.
Regards/groeten, Jeroen