Ok hier gaan we dan ..
De opvolger is er en komt 99% zeker volgende week mijn richting uit. Het voorakkoord met de verkoper is gesloten, Hij is de wagen vorige week in frankrijk gaan halen en moet hem nog invoeren en keuren voor verkoop. Bedoeling was dat hij deze een maand ging gebruiken terwijl zijn e30 B6 2.8 wordt gespoten. Omdat de verkoper (originalitietsfreak) en ikzelf mekaar kennen van op het e30 forum en ik intresse toonde hebben we samen besloten om direkt tot de koop over te gaan.
Wat is het geworden .. lach maar

al wat ik had gezegd niet meer te willen maar hij kwam toevallig op mijn pad en was gewoon te leuk voor de prijs om hem niet te kopen
Ik wou een NFL, het is terug een vvfl geworden (ben ik stiekem altijd blijven naar kijken omdat ik ze zo mooi vind)
Ik wou een open dak, geen open dak
Ik wou een 2 deurs, het is terug een 4 deurs
en het is ook geen 325i maar terug een in superstaat verkerende 320i. (voor even)
Specs
320i 1983 (een van de eerste .. nog uitgeleverd met 1 zijspiegel, een 2de komt er wel op)
plantanagroen (blijkt een redelijk zeldzame originele kleur want ik heb ze nog nooit gezien)
Franse wagen , 2de eigenaar 25 jaar in zijn bezit,
Enkel gebruikt om van het zuiden naar het noorden van frankijk te rijden

en omgekeerd
+-200 facturen vanaf km 1, geweldig goed onderhouden exemplaar dus.
Waarom deze mij dan zo aansprak .. zoals ze wel eens zeggen, ik begon spontaan te lachen. autootje is gewoon leuk en supereerlijk, kortom alles sprak me aan. Hij heeft hoegenaamd geen opties dus lekker licht (enkel elektrische ruiten wat dan weer leuk is in zo'n vvfl)
2 minpuntjes (kan ook niet anders bij een 30 jaar oude wagen)
Een wat doffe schijn op het dak (moet gepolierd worden)
De Hoge km stand maar dit zijn vooral autosnelwegkm's en maakt niet zoveel uit wegens ombouw. Hij rookt ook compleet niet, ook vreemde rijgeluiden en piepjes in het interieur zijn er niet .. het is eigenlijk een wonder
Verder verkeert de carrosserie in topstaat (ook het chroom), nergens roest of een kras te vinden.
Volledig origineel nooit aan geprutst (2de eigenaar was een man van midden de 50.)
En alhoewel het mechanische me niet zoveel uitmaakt zijn de volgende zaken toch een grote plus
nieuw geplaatste 5 bak op factuur bij bmw
nieuwe koppeling door bmw
nieuw geplaatst diff door bmw. (gaat er wel onderuit voor mijn eigen diff met kortere overbrenging)
5 perfecte kroonkurkjes met splinternieuwe banden. (voor de verkoop)
Interieur volledig overtrokken in originele stof
nieuwe originele radiator
wielranden zeer netjes net zoals spatborden en achterklep .. geen roest dus wat voor een vvfl en hele dikke + is.
De prijs viel ook super mee

.. (nog niet 1/2 van wat ik eigenlijk had voorzien) dat heb je met van die 4 deurs versies daarvan koop je perfekte exemplaren voor bijna geen geld.
Ik heb er dus ook geen moeite mee om hem terug om te bouwen (origineel of niet die wagens hebben toch geen waarde)
foto's dan .. beter volgen als hij hier thuis staat
die donkergroene voettapijten gaan eruit en worden vervangen door mijn rubberen exemplaren
Wat zijn de plannen
Tot 1 maart niks

verzekering via de oldtimerclub loopt telkens van 1 maart tot 1 maart vandaar.
Dan ... aanvraag oldtimerplaten (zelfs al passen ze de wetgeving aan naar 30 jaar dan nog ben ik safe)
- standaard stuur vervangen door mijn M-tech 1 stuurtje
- kroonkurken vervangen door mijn 15" BBS'sen (met 4 superbanden deze keer

)
- verlaging een deftige deze keer (bilstein of KW Variante 1) net zo laag als de '84 er
- schijven en blokken vooraan vervangen door mijn ATE powerdiscs en ebc blokken
- inbouw van een 323i/325i achterstabi
- 3.45 diff vervangen door mijn 3.73
- klein kofferspoilertje
- montage rechste zijspiegel
- een kleine motorische aanpassing, al ga ik wel een vfl waterpomp monteren dan moet ik niets aanpassen aan de waterdarmen en expanietvat setup wat de vorige keer wel het geval was. Echt 1 op 1 overzetten deze keer dus
- inbouw van mijn 325i uitlaatlijn
- inbouw vdo meters
- laten verzekeren op waarde .. geen 2 keer dezelfde fout
- in een later staduim ombouw naar achteras met schijven
vanaf april/mei hopelijk terug vvfl rijden .... met een groene copy van de bronzit dus
PS iemand een gokje naar de km stand

rekeninghoudend dat hij veel autosnelweg heeft gezien
Gerrit